SBK: Sykes – rege pentru o zi la Donington

God save the king e imnul tradițional al britanicilor. Duminica trecută, din pleiada de pretendenți la coroană, doar unul singur a reușit să impresioneze toată Britannia cu măiestria și bărbăția sa. Numele său? Tom Sykes.

Donington e întotdeauna un loc foarte bun de rememorare a unor curse clasice, mai ales de pe vremurile când campionatul mondial de viteză poposea aici . Dacă ar fi să facem o aducere aminte despre ceea ce înseamnă Donington pentru motociclism, ar trebui să mergem în 2000, atunci când a fost probabil cea mai spectaculoasă ediție a Marelui Premiu al Marii Britanii la motociclism, cel puțin din ultimii 20 de ani. Răsturnări de situații fantastice, o victorie parcă venită din basme a germanului Ralf Waldmann la clasa sfertului de litru și prima victorie a doctorului Valentino Rossi la 500cc.

Frumoase amintiri, nu-i așa? Acum însă era vremea băieților nebuni din Superbike să se întreacă pentru a vedea cine e mai tare în roți pe circuitul de la Donington. Înaintea etapei, clasamentul era condus de nord-irlandezul Johnny Rea, recent câștigător al etapelor desfășurate la Imola. Imediat, în urma sa, se afla lipit de el în clasament campionul mondial en-titre Tom Sykes, care, pe a sa Kawasaki, ținea piept foarte bine confruntării cu Honda lui Rea.

Week-end-ul anunța astfel o pleiadă de întreceri între pretendenții la titlu și nu numai. Britanicii aveau și ei un cuvânt serios de spus, iar Haslam sau Chaz Davies, își jucau șansele lor, în fața propriului public. Nicăieri altundeva, suportul publicului nu e la fel de mare ca la Donington și în general în Marea Britanie, fiind știut aportul pătimaș și pasiunea lor pentru motociclism și tot ce are motor, în general.

Încă din antrenamentele libere, Kawasaki își arată colții. Astfel, avem de-a face cu o dominație categorică a lui Tom Sykes. Și unde să faci asta mai bine și mai frumos decât în fața propriului tău public? Temerarul britanic și a sa Kawasaki merg foarte bine și era de așteptat să facă superpole-ul fără emoții, însă altcineva pe numele de Davide Giugliano și Ducati-ul său strică socotelile și împiedică sărbătorirea unui poleman indigen.

Ziua de duminică avea să fie o cu totul și cu totul altă poveste. Fanii veniți la circuit aveau să plece fericiți după cea mai fulminantă reprezentație din ultimii 15 ani a celor de la Kawasaki. Ambele curse sunt dominate într-un mod autoritar de Tom Sykes și Loris Baz, care obțin primele două locuri în ambele curse. În prima alergare, Sykes ne amintește de marele Valentino printr-o recuperare nebunească de pe locul 11 până la conducerea detașată a cursei. Tănărul său coechipier francez a făcut tot ce i-a stat în putință în ambele curse, dar nu i-a putut ține piept titratului său coleg.

Singurele necunoscute au fost locurile 3, acontate de Alex Lowes, în prima manșă și de Sylvain Guintoli, în manșa secundă. Probabil cea mai mare dezamăgire a întregului week-end a fost Johnny Rea și a sa Honda, care, nu a reușit să urce mai sus de locul 6 în niciuna dintre cele două manșe, făcând astfel rocada în clasamentul general cu Tom Sykes. Nici Eugene Laverty, pretendent la titlu anul trecut, nu a avut un week-end strălucit, suferind două căzături. Marco Melandri s-a zbătut în anonimat, la 2-3 tururi după obișnuitele sale starturi bune fiind înghițit de pluton. Davide Giugliano s-a jucat din nou cu speranțele fanilor săi, cochetând cu podiumul în prima manșă înainte de a ieși din scenă după bunul obicei, printr-o greșeală personală.

De altfel, clasamentul general după etapa britanică arată acum altfel : Tom Sykes e în frunte cu 185 de puncte fiind urmat, la egalitate, de Johnny Rea și coechipierul lui Tom Sykes, francezul Loris Baz, ambii cu câte 159 de puncte . În clasamentul constructorilor, Kawasaki stă foarte bine cu 193 de puncte în fotoliul de lider, fiind urmată la o distanță apreciabilă de Aprilia cu 162 de puncte și Honda cu 159 de puncte.

Următorul popas al campionatului mondial de Superbike va fi pe sinuosul circuit Sepang din Malaezia, dar până atunci rămânem cu întrebarea următoare : cine și când va reuși să oprească cavalcada celor de la Kawasaki, aflați într-o formă mai bună ca niciodată, mai ales acum după ce au reușit să facă a doua dublă după Aragon? Nu ne rămâne decât să vedem și să așteptăm un reviriment Aprilia sau Honda în Malaezia și în restul sezonului și să așteptăm lupte mult mai încinse pentru victorie decât ceea ce s-a văzut la Donington în week-end-ul recent încheiat.

Sursa imagini: flickr

You may also like

0 comments