Review Tehnic – M.P. al Austriei

Deci se poate ! Acesta pare să fie îndemnul pe care şi l-au adresat inginerii după M.P. al Canadei. Mercedes nu este o echipă de extratereştri, iar asta înseamnă că pot fi bătuţi.

Între noi fie vorba, faptul că în Canada a câştigat altcineva în afară de Mercedes nu este un motiv suficient de bun ca să ridicăm nivelul de speranţă la cote supraunitare. Dar un lucru este sigur: urmăritorii săgeţilor argintii au făcut paşi înainte în încercarea lor de a-i ajunge pe titanii sezonului 2014.

După o perioadă cu relativ puţine update-uri (Monte-Carlo) a urmat M.P. al Canadei, unde doar Ferrari a venit cu un pachet mărişor de upgrade-uri. Pe care le-au testat vineri. Şi atât. De frica unor posibile probleme de răcire s-a revenit la configuraţia din Monaco, exceptând setarea de apăsare aerodinamică maximă.

Pentru Austria mă aşteptam să nu fie foarte multe update-uri, dat fiind faptul că circuitul este asemănător cu cel canadian, însă nu e cazul. Aşadar:

Mercedes AMG F1 Team

Încă o dată, Mercedes vine doar cu modificări de detaliu. Pentru week-end-ul austriac au adus o revizuire la podeaua monopostului. Mai precis în partea din spate, lângă roţi. Există acum un strake vertical cu rolul de a proteja fileul de aer dezlipit de sidepoduri de interferenţa cu aerul angrenat de roţile motoare.

Red Bull Racing

Red Bull are pentru etapa de casă un upgrade minor. Aripa faţă a fost uşor modificată, în sensul în care pe interiorul endplate-urilor există două aripioare ce dirijează aerul în sus (upwash winglets). Monopostul RB10 are şi nasul diferit. Apare aşa-numita guşă, pe care tehnicienii Red Bull o eliminaseră în Canada. Inginerii din Milton Keynes au adus şi o podea nouă, iar Total a livrat tuturor echipelor motorizate de Renault ultima specificaţie de combustibil. Se întrevede o perioadă mai săracă de update-uri la Red Bull, asta pentru că un upgrade major va fi adus după vacanţa de vară.

Scuderia Ferrari

Ferrari revine la pachetul de upgrade introdus în Canada. Podea nouă, aripă spate nouă, capotă motor nouă, sidepoduri reprofilate, caroserie remodelată (în special în zona posterioară). Aceste update-uri au fost deja testate în Canada.

ferrari-upgrades

În plus, Scuderia a adus  în Austria o nouă aripă faţă și modificări la brakeduct-uri la ambele capete ale monopostului. De notat că brakeduct-urile trenului posterior sunt o evoluție importantă a versiunii precedente, iar pe trenul față, acestea sunt de fapt o adaptare la sistemul blown wheel-axle.

FER-front-brake-duct

Italienii au adus și o nouă aripă spate. Este aceeași configurație monosuport, dar care este ușor revizuită la prinderea pe planul principal. În plus, în partea inferioară a monosuportului există o prelungire a elementului de suport care ar trebui sa aiba același efect cu monkey-seat-ul folosit de Mercedes dar numai din punct de vedere al efectului asupra fileului de aer, nu și al apăsării aerodinamice.

fer-ferrari-rw

De notat și profilarea flow-conditioner-elor de pe sidepod.

fer-flow-conditioner

McLaren Mercedes

Britanicii au adus la Spielberg cel mai cuprinzător pachet de upgrade-uri de la începutul sezonului. După ce au schimbat nasul, făcându-l asemănător cu cel al indienilor de la Force India, de data asta au adus modificări la aripa față care seamănă cu cea folosită de Mercedes AMG.

mcl-fw-flap

Turning vane-urile sunt și ele revizuite. Acestea sunt curbate în partea inferioară pentru o mai bună direcționare a fileului de aer pe lângă sidepod.

mcl-turning-vane

Evoluție prezintă și brake-duct-urile față. Elemente aerodinamice extrem de profilate au fost montate sub admisia de aer pentru răcirea frânelor. Este cel mai probabil o modificare necesară pentru ca noile turning-vanes să funcționeze corect.

mcl-brake-winglet

Modificări mai puțin vizile au fost aduse și la difuser. McLaren are un nou gurney-flap, dar și o serie de vortex generators situate sub structura de protecție, imediat sub orificiul de acces al starter-ului.

Încercând să câștige câțiva kilometri pe oră în plus, McLaren a eliminat de pe brațele superioare ale suspensiei spate apendicele aerodinamice sub formă de fluture.

Force India

Ca si McLaren, Force India a adus un pachet destul de cuprinzător de update-uri. După o perioada destul de săracă în noutăți pentru indieni în ultimele două curse, de data asta se văd schimbările.

Echipa lui Vijay Mallya a adus  un nas nou la care suporții laterali sunt mai înguști și poziționați mai în spate relativ la planul orizontal al aripii față. Este aceeași filozofie de prindere ca la Mercedes AMG.

force-india-nose-pilons-OLD force-india-nose-pilons-NEW

O altă noutate apare la turning vanes. Acestea sunt curbate în partea inferioară, aproape la 90 de grade. Din nou, o copie Mercedes AMG.

force-india-turning-vane-horizontal

Și aripa față a fost ușor revizuită. Mai precis endplate-ul care acum prezintă un decupaj în partea posterioară. Probabil și revizuirea strake-urilor aripii față au dus la această modificare.

force-india-revised-endplate

Sidepod-urile au fost și ele modificate, împreună cu aerodinamica aferentă. Inginerii au adăugat un sidepod flow conditioner orizontal (asemănător cu cel folosit de echipa Ferrari). Măsura a fost necesară întrucât s-au adus modificări majore caroseriei în partea posterioară. Coke-bottle-ul este mult modificat, fiind extrem de îngust. Gurile de evacuare a aerului fierbinte de sub carosierie sunt mult îngustate, întreaga zonă fiind foarte mult restrânsă.

force-india-sidepod-flow-conditioners-+-mirror

Si suporții oglinzilor retrovizoare sunt modificați. Aceștia au fost lungiți și folosiți ca deflectoare de flux.

Torro Rosso

Italienii au adus și ei o serie de update-uri destul de importante. O nouă aripă față, o nouă aripă spate și un nou difuser. Aripa spate nu este chiar nouă. Forma acesteia este cunoscută, însă este o configurație low downforce. Aripa față în schimb este nouă. Elementele cascadă sunt noi. Aceeași filosofie de design există și la Foce India, Mercedes și McLaren.

TR-old-wing TR-new-FWWilliams Racing

Echipa lui Frank Williams nu a adus update-uri substanțiale. Un nou brake-duct pe trenul posterior și cam atât. Însă caracteristile monopostului se pliază foarte bine pe circuitul austriac, piloții lui Sir Frank reușind să aducă trenul față de pneuri în plaja optimă de temperatură cel mai repede. Avantaj pentru calificări. Dar în cursă s-ar putea să aibă de suferit. De ce? Pentru că supraîncălzirea pneurilor față produce cele mai mari pierderi de timp pe un circuit precum cel austriac.

Sauber F1 Team

Sauber se zbate. Încearcă tot felul de setări pentru a face monopostul mai performant. După update-ul major de acum 3 curse, când au reușit să reducă greutatea, Sauber bate pasul pe loc. În Austria au venit cu o aripă spate în configurație low downforce și cu o mică revizuire a aripii față.

Marussia F1 Team

Încet dar sigur, Marussia se depărtează de Caterham. Și o face în mod evident. Monopostul este mult mai agil, tracțiunea a fost îmbunătățită iar feeling-ul piloților tinde spre satisfăcător. Pentru etapa din acest week-end, Marussia a venit cu o foarte mică modificare la aripa față. Este vorba de un nou flap pe ultimul element al aripii față.

marusia-fw-flap

Caterham F1 Team

După înființarea comisiei tehnice acum 2 M.P., Caterham începe să lucreze mai cu sârg. Au adus în Austria două configurații ale aripii față. Pentru evaluare în mod sigur, nici una diintre ele nefiind nouă.

caterham-oldcaterham-new
caterham-fw-flap

Concluzii

Mercedes încă nu a coborât de pe piedestatul zeilor, Williams face un pas mare înainte în ceea ce priveste viteza de top, dar trebuie să vedem și care este prețul pe care trebuie să-l plătească. McLaren, parcă într-o pană de idei, încearcă să se inspire ca un școlar în timpul unui examen, Force India la fel. Ferrari sunt într-o lume a lor, celebra fraza a lui Domenicali pare că se potrivește de minunte: „Trebuie să rămânem calmi și uniți.” Sau, mai pe românește „Dolce far niente.” Toro Rosso avansează ușor, iar Red Bull pierde puțin din avansul față de Ferrari. Marussia, Sauber și Caterham par să formeze ultimul grup. Din care Marussia s-ar putea să iasă câștigătoare.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By