GP3 UK R2: Stanaway își urmează visul

GP3 UK R2: Stanaway își urmează visul

În 2011, Richie Stanaway câștiga la Spa, la debutul său în GP3. După aceea, a promovat în Formula Renault 3.5, unde tot traseul de la Spa l-a marcat prin fractura de vertebră ce era să-i încheie cariera. A revenit încet-încet, întâi în cursele de GT și Supercupa Porsche, iar anul acesta a încheiat paranteza de trei ani și este din nou învingător în GP3, la Silverstone.

Stanaway era unul dintre cei mai râvniți piloți în pre-sezon, iar Status a reușit să aibă un duo foarte solid prin aducerea neozeelandezului alături de Nick Yelloly. Constanți, cei doi au punctat solid în primele curse ale anului, fiind în top 6 la general. Stanaway a bifat și două podiumuri, fiind mai mereu în fața coechipierului. Aparenta cursă slabă de ieri, când Richie n-a putut urca mai sus de locul al șaptelea, a reprezentat baza victoriei sale de astăzi, pe fondul regulii grilei inversate. Plecat al doilea, Stanaway nu a mai privit în urmă, gestionând un avans confortabil în fața neobositului coechipier Yelloly.

Emil Bernstorff a venit pe locul al treilea, însă la peste șapte secunde de învingător, fiind mai degrabă preocupat de păstrarea unui ecart liniștitor față de Marvin Kirchhofer, germanul dovedind o constanță bună în rezultate, dar nu și o incisivitate deosebită. Plutonul urmăritor, având ca miză locul al cincilea, a fost multă vreme condus de Dean Stoneman, însă acesta a cedat pe final din rațiuni mecanice. Poziția a fost moștenită de Ricardo Agostini, aflat într-o formă neașteptat de bună în weekendul englez.

Alex Lynn a salvat câteva puncte pe final, printr-o manevră discutabilă în fața lui Dino Zamparelli. Ultimul punct i-a revenit lui Matheo Tuscher, aflat la locul potrivit pentru a profita de eliminarea unui trio de piloți (Niederhauser, Eriksson, Varhaug), din vina celui din urmă. Un alt pilot rapid dar inconstant a fost De Beer, autor al celor mai rapide tururi pe finalul cursei sprint. Vișoiu a fost din nou constrâns să poarte o cursă de recuperare, fiind în progres de poziții, spre deosebire de coechipierul Jann Mardenborough, care n-a avut în niciun moment ritmul potrivit de cursă pe traseul britanic.

Așadar, Jimmy Eriksson pierde câteva puncte în urma abandonului său, coroborat cu locul al șaselea adjudecat de Lynn, iar Stanaway și Bernstorff se apropie în clasament. Kirchhofer și Yelloly țin aproape prin constanță, iar Dean Stoneman este marele perdant al rundei.