Silverstone 2014: Lewis Hamilton, triumfător acasă!

Lewis Hamilton a avut parte de o victorie servită pe tavă de abandonul coechipierului său, Nico Rosberg, care s-a retras din cursă după cedarea cutiei de viteze a monopostului Mercedes. Cursa a fost întreruptă timp de o oră de accidentul provocat de Kimi Raikkonen în primul tur și marcată pe final de frumosul duel dintre Fernando Alonso și Sebastian Vettel.

După ce ploaia și-a făcut de cap în timpul calificărilor, duminică, la ora 13 locală vremea era neașteptat de plăcută pentru o după amiază la curse. La start, Rosberg și-a păstrat poziția, în urma sa petrecându-se o serie de depășiri. Piloții McLaren s-au văzut pe pozițiile 2 și 3, Sebastian Vettel mai pierzând încă o poziție în favoarea lui Hamilton, cu care și-a atins și roata stânga față. Dar înainte ca  cei menționați să-și întărească pozițiile, Kimi Raikkonen pierde mașina de sub control și lovește o barieră imediat după The Loop. Felipe Massa încearcă să-l evite, derapează și îl agață cu spatele, ambele mașini fiind avariate. La coborârea din mașină, Raikkonen șchiopăta – raportul medical ulterior confirmând durere la una dintre glezne. Ferrari au comunicat că starea lui este destul de bună pentru a participa la etapa de la Hockenheim. Massa nu a mai putut relua a 200-a sa cursă.

După o lungă oră în care comisarii de traseu și echipa de intervenție au înlocuit bariera avariată, cursa s-a reluat cu un tur sub Safety Car. Hamilton și Alonso își încep cursa de recuperare, britanicul trecând rapid de cei doi piloți McLaren pentru a începe atacul asupra lui Rosberg. Bottas are și el un ritm bun, dublându-l pe Button pe exterior. Înainte de a-și face schimbul de pneuri la mijlocul cursei, Alonso se afla în spatele lui Button, spaniolul revenind după Hulkenberg.

Turul 29 înseamnă punctul culminant al luptei din campionat, când cutia de viteze a lui Rosberg se blochează în viteza a cincea. Germanul, oricâte eforturi face, nu-și poate reseta sistemele de pe mașină și abandonează, cedându-i conducerea coechipierului său, care va domina lejer restul cursei. În urma sa, finalul de cursă ne oferă un frumos duel între 2 campioni mondiali: Fernando Alonso și Sebastian Vettel. Alonso joacă foarte implicat, scenariul în care Vettel trece de el, doar pentru ca Alonso să își reia poziția repetându-se de câteva ori, spre disperarea germanului care își manifestă frustrarea prin radio. Eventual, Vettel trece de Alonso terminând pe poziția a cincea.

În frunte, Bottas nu îi poate pune probleme lui Hamilton în timp ce ritmul susținut al lui Ricciardo nu-i permite lui Jenson Button să-și realizeze visul unui podium la el acasă. Hamilton reduce la 4 puncte handicapul care îl separa de colegul său în lupta pentru titlul mondial.

Clasament final:

1. L. Hamilton Mercedes 2:26:52.094
2. V. Bottas Williams +30.135
3. D. Ricciardo Red Bull +46.495
4. J. Button McLaren +47.390
5. S. Vettel Red Bull +53.864
6. F. Alonso Ferrari +59.946
7. K. Magnussen McLaren +1:02.563
8. N. Hulkenberg Force India +1:28.692
9. D. Kvyat Toro Rosso +1:29.340
10. J. Vergne Toro Rosso +1 Lap
11. S. Perez Force India +1 Lap
12. R. Grosjean Lotus +1 tur
13. A. Sutil Sauber +1 tur
14. J. Bianchi Marussia +1 tururi
15. K. Kobayashi Caterham +2 tururi
16. M. Chilton Marussia    +2 tururi
17. P. Maldonado Lotus +3 tururi

Au abandonat

18. N. Rosberg Mercedes
19. M. Ericsson Caterham
20. E. Gutiérrez Sauber
21. F. Massa Williams
22. K. Raikkonen Ferrari

Cursa, așa cum s-a desfășurat:

Bună ziua și bine ați venit la a noua etapă a Campionatului de Formula 1, la celebra pistă Silverstone, acolo unde acum 64 de ani a început totul. Sunt Liviu și vă voi ține companie pe durata cursei. Valentin ne introduce în atmosfera cursei aici, tot el povestindu-ne de prima victorie Ferrari care a avut loc tot pe pista britanică. Dan ne-a ținut la curent cu antrenamentele și calificările.

14:55 Toro Rosso mizează pe poziții bune la finele cursei. Vergne a declarat: „We wanted to gamble and save some new tyres for the race. We’re in a good position to score points and this may give us an advantage. We’re aiming to beat the two Force Indias and at least one of the McLarens.”

15:00 Piloții Ferrari pleacă de pe 16 și 18 pe pneuri hard.

START: După primul viraj, ordinea este: ROS, BUT, MAG, HAM, VET, HUL. Accident puternic pentru Raikkonen care lovește bariera! SAFETY CAR!

1/52 Raikkonen a ieșit din mașină, pare a fi rănit. Apare drapelul roșu, cursa va avea parte de restart.

15:08 Raikkonen l-a agățat pe Massa revenind din bariere. Mașinile și-au reluat pozițiile pe pistă în timp ce câteva (Vergne, Chilton) au ales să intre la pituri, de unde vor relua cursa.

15:10 Massa s-a rotit încercând să-l evite pe Raikkonen. Anterior, Vergne l-a împins pe Perez, acesta reluând cursa de pe ultima poziție. Un start foarte bun pentru Raikkonen. Vettel și Hamilton și-au atins roțile față în timp ce britanicul trecea de german.

15:15 Ultima cursă repornită după drapel roșu în primul tur a avut loc în 2000 la Monaco. Se pare că cursa va reporni în spatele mașinii de siguranță.

15:17 Cursa nu pare a se relua foarte repede. Între timp se lucrează la repararea barierei.

15:22 La 15:30 se anunță următorul update legat de restart.

15:36 Nimic legat încă de terminarea reparațiilor la bariere. Starea lui Raikkonen este bună, acesta acuzând dureri la o gleză la coborârea din mașină. Incidentul dintre Vergne și Perez este analizat în timp ce am aflat că Chilton a intrat la boxe înainte de a se aprinde lumina verde.

15:40 Chilton primește o penalizare cu trecere pe la boxe în timp ce în cazul Vergne și Perez nu se ia nici o măsură.

15:45 Ne putem aștepta ca în 15-20 de minute cursa să fie reluată. Conform F1Times, prima remarcă făcută de Kimi după accident a fost: „Felipe este ok?

15:50 Un nou update în 5 minute.

15:55 Bariera a fost reparată, restartul e pregătit pentru 16:05.

16:00 A 200-a cursă a lui Massa a luat sfârșit înainte de a începe. Conaționalul său, Emerson Fittipaldi, îi acordă șansa victoriei lui Hamilton.

16:04 Atmosferă de vacanță între tribunele de la Silverstone: umbreluțe, oameni relaxați, soare și nori, în timp ce mecanicii părăsesc pista.

16:06 Cursa s-a reluat în spatele mașinii de siguranță. Mașinile vor rula după aceasta pentru un tur.

16:07 Cursa s-a reluat. ROS BUT MAG HAM VET HUL.

3/52 Hamilton trece de Magnussen după ce acesta iese larg în Copse, presat de Lewis. Bottas trece de Ricciardo și îl atacă pe Hulkenberg.

4/52 Hamilton trece și de Button în aplauzele mulțimii, aflându-se acum pe poziția a doua. Alonso a trecut de Sutil și e în top 10.

5/52 Bottas a trecut de Hulkenberg și se repede după Vettel.

6/52 Mașinile Mercedes își arată ritmul îndepărtându-se încet de pluton. Piloții pot folosi DRS-ul începând cu acest tur.

8/52 Ce luptă pentru poziția a 7-a! Ricciardo îl presează pe Hulkenberg iar Alonso îi fură poziția australianului. Alonso ajunge iarăși în urma lui Hulkenberg – se zvonește că spaniolul a fost cel care a exclus aducerea lui Nico la Ferrari.

Alonso trece de Hulkenberg în timp ce este pus sub investigație pentru că nu a avut mașina plasată corect pe grila de restart, fiind cu o jumătate de mașină  peste linia de marcare.

12/52 Hamilton nu reușește să își ridice ritmul la nivelul lui Rosberg, pierzând timp în fața colegului său. Hamilton e la aproape 5s în spate.

Maldonado și Gutierrez sunt sub investigație după acroșajul pe care tocmai l-au avut. Ericsson se retrage cu probleme tehnice. Rosberg primește din nou o atenționare legată de consumul de combustibil.

14/52 Reluările ne arată cum Gutierrez l-a săltat literalmente pe Maldonado în afara pistei. Bottas trece de Magnussen. Alonso primește 5s penalizare la boxe.

17/52 Hamilton reduce din distanța față de Rosberg în timp ce încep primele treceri pe la boxe.

Bottas trece prin exterior în Stowe de Button!

19/52 Hamilton primește mesajul „It’s hammer time!” în timp ce Rosberg trece pe la boxe.

20/52 Alonso are un ritm îndrăcit chiar în coada lui Jenson Button. Dar nu reușește să treacă de britanic pentru încă un tur.

22/52 HAM ROS BOT BUT ALO  MAG VET RIC HUL SUT VER KVY GRO. Rosberg face cel mai rapid tur în ciuda unui mesaj legat de probleme la cutia sa de viteze, la coborârea în treptele inferioare.

25/52 Hamilton oprește la boxe – 4.1s. Mult mai slab ca Rosberg.

26/52 Alonso trece în sfârșit pe la boxe: 5s penalizare, un total de 8,6s staționar. Nu reușise să treacă de Button înainte de a intra. Iese în spatele lui Hulkenberg.

29/52 Rosberg are mașina blocată în viteza a cincea! Abandonează în afara pistei.

31/52 Drapel galben în timp ce Rosberg încerca să repornească mașina.

32/52 Hamilton conduce cursa. Bottas intră la boxe de pe 2, 2.9s, iese pe 3 în urma lui Vettel.

35/52 Rosberg este consolat de iubita sa undeva în spatele boxelor. Bottas reia poziția a doua când Vettel intră la boxe (3.1s). Ordinea: HAM BOT RIC BUT VET ALO MAG. Alonso trece de Vettel în exterior în Copse!

38/52 Alonso și Vettel luptă pentru poziția a 5-a! Vettel atacă, Alonso revine, Sebastian plângându-se la radio că spaniolul a fost prea agresiv. „You’ve got plenty of laps, just do it again” i se răspunde de la boxe.

40/52 Hamilton nu are cu cine lupta, aflându-se la 40s înaintea lui Bottas și având un ritm foarte bun.

43/52 Vettel nu reușește să treacă de Alonso. Îmi pot imagina că după 4 ani de dominație a germanului Alonso este extrem de încântat că Vettel se plânge în urma sa, nereușind să-l depășească, având mașini relativ egale pe această pistă.

48/52 Ce luptă între Alonso și Vettel! Până la urmă germanul trece, țipând în radio că Alonso îl blochează.

52/52 Ultimul tur și Maldonado se retrage cu frânele în flăcări. Hamilton, Bottas și Ricciardo sunt pe primele 3 poziții.

Victoria lui Lewis Hamilton și mai ales abandonul lui Nico Rosberg readuce lupta la maxim în campionatul mondial. După 6 ani un englez câștigă din nou în Anglia! Acesta fiind tot Hamilton, în 2008.

Următoarea cursă va avea loc pe 20 iulie la Hockenheim. Vă mulțumim pentru atenție și vă așteptăm să ne citiți în continuare pentru cronicle curselor SBK și Indy.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By