F1 Hockenheim – Rosberg triumfă pe teren propriu

F1 Hockenheim – Rosberg triumfă pe teren propriu

Nico Rosberg a câștigat Marele Premiu al Germaniei după o cursă solitară controlată de la cap la coadă. Valtteri Bottas și-a adjudecat încă o clasare pe podium, reușind să reziste unui atac final al lui Lewis Hamilton, care a încheiat pe locul al treilea.

Plecat de pe prima poziție a grilei de start, Rosberg a reușit să își controleze nervii în singurul moment potențial periculos, și anume restartul din turul al treilea al cursei, după ce safety-car-ul a ieșit pe circuit ca urmare a acroșajului dintre Felipe Massa și Kevin Magnussen din prima curbă. Brazilianul a fost de altfel nevoit să abandoneze prematur, iar cu un Hamilton plecat de pe locul al 20-lea, în frunte, cursa a fost relativ lipsită de spectacol.

Asta până aproape de finalul ei, când britanicul a reușit să ajungă chiar în spatele lui Bottas, duelul dintre cei doi neschimbând însă pozițiile în clasamentul final. Finlandezul sărbătorește o a treia prezență consecutivă pe podium și se anunță un predendent serios la titlul mondial în viitor. Ziua a fost una plină de dueluri spectaculoase, Fernando Alonso luptându-se cu ambele mașini Red Bull, și terminând cursa flancat de Sebastian Vettel și Daniel Ricciardo, pe poziția a cincea. Cu toate acestea, Rosberg va fi omul cel mai mulțumit cu cele întâmplate, el distanțându-se la 14 puncte de Hamilton în clasamentul piloților.

„E fantastic, un sentiment extraordinar. E o zi specială pentru mine și aș vrea să mulțumesc tuturor pentru suportul pe care mi l-au acordat astăzi,” a declarat Rosberg imediat după cursă. „Sunt foarte recunoscător pentru mașina pe care Mercedes mi-a oferit-o. Voi sărbători puțin în această seară, ca și germanii prezenți aici, dar mă gândesc în același timp la cursa din Ungaria, unde ne dorim să fim din nou primii.”

Nevoit să-și schimbe strategia din mers, Lewis Hamilton a avut parte de câteva momente cheie care au contribuit la poziția ocupată de el la final. Mai întâi, o coliziune minoră cu Jenson Button i-a avariat ușor partea stângă a aripii din față a mașinii sale, după care o intrare hazardată la boxe l-a pus în postura de a se lupta în ultimele sale tururi pe lângă Bottas, și cu pneurile uzate ale Mercedesului. Câștigând 17 locuri de la startul cursei, Hamilton și-a limitat pierderile într-un mod cât se poate de bun, accidentul suferit în calificări fiind în final decisiv în ceea a privit șansele sale de a câștiga cursa germană.

„Am făcut tot ce am putut. Am avut un contact mic cu Jenson. Crezând că îmi va face loc să trec, am forțat puțin prea mult, și îmi cer scuze pentru asta, a fost greșeala mea. M-am simțit bine, am avut parte de fani numeroși aici cărora le mulțumesc pentru susținere,” a spus Hamilton.

Pentru Bottas, seria de rezultate pozitive nu poate fi decât îmbucurătoare, iar finlandezul are motive serioase să privească încrezător în viitorul său în sport. Acesta a declarat:„Sunt foarte bucuros să fiu pentru a treia oară la rând pe podium. Mă bucur că am reușit să țin una din mașinile Mercedes în spatele meu.”

Nico Hulkenberg a încheiat cursa pe poziția a 7-a, chiar înaintea celor două mașini McLaren, în timp ce Sergio Perez a câștigat ultimul punct pus în joc la Hockenheim.

Rezultate complete:

1. Nico Rosberg – Mercedes 1h33m42.914s
2. Valtteri Bottas – Williams-Mercedes +20.789s
3. Lewis Hamilton – Mercedes +22.530s
4. Sebastian Vettel – Red Bull-Renault +44.014s
5. Fernando Alonso – Ferrari +52.467s
6. Daniel Ricciardo – Red Bull-Renault +52.549s
7. Nico Hulkenberg – Force India-Mercedes +1m04.178s
8. Jenson Button – McLaren-Mercedes +1m24.711s
9. Kevin Magnussen – McLaren-Mercedes -1 tur
10. Sergio Perez – Force India-Mercedes -1 tur
11. Kimi Raikkonen – Ferrari -1 tur
12. Pastor Maldonado – Lotus-Renault -1 tur
13. Jean-Eric Vergne – Toro Rosso-Renault -1 tur
14. Esteban Gutierrez – Sauber-Ferrari -1 tur
15. Jules Bianchi – Marussia-Ferrari -1 tur
16. Kamui Kobayashi – Caterham-Renault -2 tururi
17. Max Chilton – Marussia-Ferrari -2 tururi
18. Marcus Ericsson – Caterham-Renault -2 tururi
-. Adrian Sutil – Sauber-Ferrari 47 tururi
-. Daniil Kvyat – Toro Rosso-Renault 44 tururi
-. Romain Grosjean – Lotus-Renault 26 tururi
-. Felipe Massa – Williams-Mercedes 0 tururi

Desfășurarea cursei:

14:20 – Bine ați venit la comentariul live text al Marelui Premiu al Germaniei. Cursa este prima din a doua jumătate a sezonului și se desfășoară, la fel ca acum doi ani, pe circuitul Hockenheimring.

În clasamentul piloților, Nico Rosberg are un avans de 4 puncte în fața lui Lewis Hamilton. Obiectivul germanului astăzi va fi să-și mărească acest avantaj. El va porni din pole-position, în timp ce Hamilton, care a avut parte de o ieșire în barierele de protecție în calificările de ieri, va porni fie de pe poziția a 20-a, fie de pe linia standurilor, după ce echipa a schimbat cutia de viteze a monopostului său. În spatele lui Rosberg, principal candidat la victorie astăzi, cele două mașini Williams conduc un grup de mașini foarte apropiate valoric, cu Ferrari, Red Bull și McLaren sperând să acumuleze cât mai multe puncte.

Vremea se anunță a fi un factor important la Hockenheim, posibilitatea ploii fiind destul de reală. Acest lucru ar putea îngreuna și mai mult munca piloților de a ține monoposturile pe circuit, după ce decizia de a se renunța la sistemul de suspensii interconectate a cauzat deja destule ieșiri în decor de-a lungul weekendului.

Din alte știri recente putem afla că Pastor Maldonado este confirmat ca pilot Lotus și pentru 2015, anunțul fiind făcut într-un interviu cu Gerard Lopez pe site-ul echipei.

În timpul rămas până la începutul cursei vă invit să citiți avancronica Marelui Premiu al Germaniei scrisă de Valentin Răducan. Startul va avea loc la ora 15.

14:35 – Grila de start este formată după cum urmează: 1. Nico Rosberg, 2. Valtteri Bottas, 3. Felipe Massa, 4. Kevin Magnussen, 5. Daniel Ricciardo, 6. Sebastian Vettel, 7. Fernando Alonso, 8. Daniil Kvyat, 9. Nico Hulkenberg, 10. Sergio Perez, 11. Jenson Button, 12. Kimi Raikkonen, 13. Jean-Eric Vergne, 14. Romain Grosjean, 15. Adrian Sutil, 16. Esteban Gutierrez, 17. Jules Bianchi, 18. Pastor Maldonado, 19. Kamui Kobayashi, 20. Lewis Hamilton, 21. Max Chilton, PIT Marcus Ericsson

14:40 – Pe grilă proaspătul campion mondial cu naționala de fotbal a Germaniei, Lukas Pololski, discută cu Bernie Ecclestone, fiind unul dintre multele staruri prezente momentan pe circuit.

14:45 – Predicția în ceea ce privește venirea ploii este, conform FIA, de 60% posibilitate. Christian Horner, intervievat pe grilă, este de părere că ea își va face apariția spre finalul cursei.

14:50 – 10 minute până la start, și câteva declarații de ultim moment. Ricciardo: „Nu mă prea interesează dacă va ploua sau nu. O ploaie în mijlocul cursei ar putea să facă mai interesantă cursa.” Toto Wolff: „Am fi preferat să avem ambii piloți în față. Strategiile vor fi diferite, dar sperăm că la final amândoi vor fi în frunte.” Alonso: „Uitându-mă la cer, e posibil să vină ploaia. Va trebui să fim pregătiți.”

14:55 – Tribunele sunt destul de goale, după cum s-a întâmplat pe întreaga durata weekendului. Temperaturile mari au fost făcute vinovate zilele trecute, dar astăzi?

14:57 – Mașinile sunt pregătite pentru turul de încălzire. Omul de urmărit va fi, pe lângă cei din frunte, Hamilton – poziția 20. Britanicul va avea nevoie de un start perfect pentru a avea șanse cât mai mari de a urca pe podium astăzi. Mașină puternică are cu siguranță, talentul și viteza nativă îl poate ajute. Poate reuși Hamilton o nouă cursă de excepție? Scrieți-ne părerile voastre.

15:01 – Turul de încălzire este în desfășurare. Raikkonen, Grosjean și Hamilton sunt singurii piloți care vor porni cu pneurile soft, specificația mai dură a weekendului. Restul vor pleca pe super-soft.

15:03 – Luminile se sting și cursa începe!

Turul 1/67 –  Rosberg își păstrează prima poziție, la fel ca și Bottas, dar Massa este agățat de Magnussen și mașina Williams este dată peste cap. Safety-car pe circuit!

Turul 2/67 – Jules Bianchi nu a reușit să pornească de pe grilă în primă instanță, iar reluările arată cum Magnussen s-a infiltrat pe interior, iar Massa, neatent, i-a tăiat calea. Brazilianul a ieșit din cursă, în timp ce Magnussen a căzut până pe locul al 15-lea. Safety-car-ul va reintra la boxe în acest tur. Hamilton rulează pe locul al 17-lea.

Turul 3/67 – Cursa se reia. Rosberg conduce, în fața lui Bottas, Vettel, Alonso și Hulkenberg. Button a avut parte de un start excelent, urcând de pe 11 pe 6. Perez, Kvyat, Raikkonen și Sutil completează primii 10.

Turul 5/67 – Ricciardo e situat pe locul al 12-lea, căzând în clasament după ce a fost nevoit să evite acroșajul din prima curbă. Hamilton mai câștigă un loc, aflându-se momentan al 14-lea.

Turul 7/67 – Hamilton este acum în spatele lui Ricciardo, în timp ce picături de ploaie se pot zări pe linia boxelor, conform BBC. Ricciardo trece de Sutil, iar Hamilton reușește să o facă și el, dar îl atinge pe german! Sutil nu se aștepta să fie depășit de două mașini.

Turul 8/67 – Situația în frunte rămâne neschimbată. Rosberg conduce, urmat de Bottas și de Vettel. Coliziunea delicată dintre Hamilton și Sutil pare să nu fi avut urmări asupra monoposturilor acestora.

Turul 9/67 – O nouă coliziune! Kvyat a încercat să treacă de Perez pe exterior, dar a abordat prea agresiv curba și a ieșit în decor după ce l-a atins pe mexican.

Turul 10/67 – Ricciardo și Hamilton au trecut și de Vergne, intrând în puncte. Astfel, ei rulează pe locurile 9-10.

Turul 11/67 – Kvyat este primul care intră la boxe pentru schimbul de pneuri, echipând compoziția mai dură. Hamilton încearcă să treacă de Ricciardo în acul de păr din curba 6, iar cei doi se apropie periculos de Raikkonen și Perez. Un duel în patru spectaculos se desfășoară pe durata a câteva curbe. Ricciardo câștigă o poziție, trecând de Raikkonen, iar finlandezul se menține în fața lui Hamilton după câteva manevre de excepție.

Turul 12/67 – Alonso intră la boxe la capătul celui de-al 12-lea tur, iar mașinile sunt așteptate să continue să își schimbe pneurile. Hamilton rulează pe compoziția tură, reamintim.

Turul 13/67 – Ricciardo are probleme cu pneurile sale, iar Hamilton trece atât de el cât și de Raikkonen în acul de păr. O mișcare la limită, existând chiar un mic contact între britanic și finlandez.

Turul 15/67 – Rând pe rând, tot mai multe mașini trec pe la boxe. Vettel intră înapoi ce circuit înaintea lui Alonso, iar un duel în trei care-l include și pe Raikkonen se sfârșește cu campionul mondial în fruntea celor două monoposturi Ferrari. Rosberg și Bottas intră la rândul lor pentru schimbarea de pneuri.

Turul 17/67 – O cursă plină de evenimente până acum. Rosberg, Bottas, Vettel și Alonso conduc, în vreme ce Hamilton, care încă nu a intrat la boxe, se află între ei, pe locul secund.

Turul 19/67 – Bottas transmite prin radio că picături de ploaie și-au găsit drum pe vizorul său. Echipa îi răspunde că radarul încă nu indică ploaie iminentă.

Turul 20/67 – Hamilton, încă rulând pe pneurile cu care a început cursa, nu se împotrivește atunci când Bottas trece de el. Britanicul este încurajat de la boxe să facă în continuare cursa lui.

Turul 21/67 – Raikkonen, mergând pe aceleași gume tari, intră la boxe pentru a le schimba. Hamilton este așteptat și el în curând.

Turul 23/67 – Rosberg își continuă cursa solitară în frunte. El are momentan un avantaj de 11 secunde în fața lui Bottas.

Turul 25/67 – Perez pierde o poziție în fața lui Raikkonen, care urcă pe locul 11. Lui Perez i se spune să economisească carburant, în vreme ce Hamilton rulează cu o secundă pe tur mai lent decât coechipierul său.

Turul 26/67 – Într-un final, Hamilton intră la boxe dar mașina sa este încălțată tot cu pneuri de compoziție tare. Strategii diferite față de Raikkonen, așadar. Britanicul iese înapoi pe circuit pe poziția a 8-a, în fața finlandezului.

Turul 27/67 – Grosjean este nevoit să abandoneze, după ce transmite prin radio că mașina a cedat, iar Vergne este penalizat cu un stop-and-go de 5 secunde pentru părăsirea circuitului.

Turul 29/67 – Hamilton a ajuns din nou în spatele lui Ricciardo, ca în prima parte a cursei. Pilotul Mercedes reușește să treacă frumos de australian, trecând pe locul 7. Button și Hulkenberg sunt acum în fața sa.

Turul 30/67 – Hamilton pierde o parte a aripei sale față încercând să-l depășească pe Button. Cei doi foști coechipieri au avut parte de incidente numeroase împreună. Hamilton trece pe locul 6 la a doua sa încercare, cerându-și scuze cu mâna pentru tamponarea de mai devreme.

Turul 33/67 – Aripa îi cauzează probleme lui Hamilton, dar asta nu se reflectă și în timpii săi. Britanicul este cel mai rapid om de pe circuit momentan, și reușește să îl depășească și pe Hulkenberg. Situația în frunte: 1. Rosberg; 2. Bottas; 3. Vettel; 4. Alonso; 5. Hamilton.

Turul 35/67 – Alonso intră la boxe cu un tur înaintea lui Vettel, în tentativa de a trece de german. Campionul mondial reușește să-și mențină poziția în fața spaniolului, dar Alonso revine după doar câteva curbe și îi fură locul. Cei doi par a se întâlni pentru dueluri strânse mereu în ultimile Mari Premii.

Turul 37/67 – Massa despre accidentul din prima curbă: „Sunt foarte frustrat, fiindcă am avut o mașină bună tot weekendul. În prima curbă am încercat chiar să nu fiu extrem de agresiv. O nouă cursă în care nu pot acumula puncte. Sunt dezamăgit.”

Turul 39/67 – Alonso și Vettel îl ajung pe Hulkenberg, iar amândoi trec de mașina Force India fără mari probleme. Lui Hamilton i se transmite că la următoare oprire la boxe i se vor face niște mici ajustări la aripa față, dar nu o vor schimba complet, pentru a nu pierde timp prețios.

Turul 40/67 – Piloții din frunte sunt așteptați să intre la boxe în curând. Chiar în timp ce scriu, Bottas intră pentru Williams, în timp ce atât Rosberg, cât și Hamilton se plâng de uzura pneului stânga-față.

Turul 42/67 – Și Rosberg intră pentru schimbul de pneuri, iar lui Vettel i se transmite, spre frustrarea sa, că e nevoie să facă economie de carburant.

Turul 43/67 – Hamilton intră la boxe, schimbând strategia din mers. Pneurile moi nu vor ține întreaga cursă, astfel încât britanicul va urma o strategie cu 3 opriri. El va fi însă foarte rapid până la final. Momentan este la 8 secunde în spatele lui Vettel, pe locul al 5-lea.

Turul 46/67 – Sebastian Vettel intră la boxe la rândul său, indicând că aceeași strategie cu 3 opriri va fi folosită și de Red Bull. Între timp, steaguri galbene pe circuit, cauzate de mașina lui Kvyat , care a luat foc. Rusul iese din mașină în siguranță, dar este nevoit să abandoneze.

Turul 48/67 – Nori amenințători se pot zări deasupra circuitului, dar lui Rosberg i se transmite că ploaia nu va veni în timpul cursei.

Turul 49/67 – Hamilton este de departe cel mai rapid pilot de pe circuit, el ajungând în spatele lui Alonso, pe care îl depășește fără nici un fel de emoție. Aflat pe poziția a 3-a, el va mai avea de făcut o oprire la boxe.

Turul 50/67 – Sutil se rotește pe linia de start-sosire, iar mașina sa nu va mai putea porni, rămânând chiar în mijlocul pistei. Vom avea iar safety-car?

Turul 51/67 – Hamilton intră la boxe, proabil în ideea de a profita de o eventuală ieșire a safety-car-ului pe circuit. Momentan acest lucru nu se întâmplă, iar britanicul va fi nevoit să ruleze 16 tururi pe gumele moi, până la final.

Turul 52/67 – Mașina lui Sutil este în final îndepărtată de pe circuit. Pariul lui Hamilton ar putea avea consecințe negative asupra cursei sale. Cu primul set de pneuri moi, el a reușit să acumuleze doar 8 tururi, în loc de 12-13, cum era prevăzut.

Turul 54/67 – Hamilton este deja la 4 secunde în urma lui Alonso, recuperând timp în fiecare tur. Podiumul este extrem de probabil. Britanicul va încerca să ajungă chiar pe locul secund!

Turul 56/67 – Alonso rulează extrem de încet. Uzura pneurilor își spune cuvântul, iar spaniolul e forțat să facă o nouă oprire la boxe. El iese înapoi pe circuit pe locul 7, în urma lui Ricciardo.

Turul 57/67 – Ricciardo trece de Button, iar Alonso va încerca în curând să-l imite pe australian. Hamilton mai are de recuperat doar 5s până la Bottas, pentru a ajunge pe locul al 2-lea.

Turul 58/67 – Situația în cursă înaintea ultimelor 10 tururi: 1. Rosberg; 2. Bottas; 3. Hamilton; 4. Vettel; 5. Ricciardo. Lui Hamilton i se transmite să aibă grijă de pneuri, căci de Bottas ar trebui să treacă fără probleme.

Turul 60/67 – Alonso și Ricciardo execută multiple manevre unul asupra celuilalt pe durata unui tur. Excelentele calități ale celor doi foarte clare. Un duel extrem de disputat.

Turul 61/67 – Hamilton îl ajunge pe Bottas și pregătește atacul pentru poziția a doua.

Turul 63/67 – Contrar așteptărilor, Hamilton nu are o misiune ușoară în fața lui Bottas. Pneurile sale față încep să cedeze, iar valorile s-au mai echilibrat. În spate, Alonso reușește să treacă de Ricciardo după o nouă serie de dueluri la limită.

Turul 64/67 – Lui Bottas i se spune să forțeze în final, pneurile permițându-i să facă asta. Va fi o luptă strânsă până la capăt.

Turul 65/67 – Cei doi ajung în spatele unor mașini întârziate, ceea ce înseamnă că și Bottas va putea folosi DRS-ul. Pneurile lui Hamilton, deși de compoziție moale, nu îl ajută pe britanic, Williams-ul având tracțiune mai bună la ieșirea din curbe.

Turul 67/67 – Rosberg intră în ultimul tur al cursei. Singurul duel rămas de tranșat este cel pentru locul secund între Bottas și Hamilton. Alonso a reușit să pună timp suficient între el și Ricciardo pentru poziția a 5-a.

Nico Rosberg câștigă Marele Premiu al Germaniei! Este prima victorie în cursa lui „de casă”. Bottas încheie pe locul al 2-lea, în timp ce Hamilton, recuperând 17 poziții de la start, completează podiumul. Vettel, Alonso și Ricciardo termină pe locurile 4, 5 și 6.

A fost o cursă cu multe dueluri la limită, dar Rosberg nu a avut rival. Hamilton pierde 10 puncte în clasamentul piloților, dar rămâne la numai 14 în spatele germanului.

Vă așteptăm săptămâna viitoare pentru Marele Premiu al Ungariei.