GP3 GER: victorie ca pe PlayStation!

GP3 GER: victorie ca pe PlayStation!

În cele două curse germane ale seriei GP3 am avut parte de încă două nume noi care s-au impus. Dacă prima manșă a fost acontată de favoritul local Marvin Kirchhofer, așteptat de multă vreme să înflorească, cea de-a doua alergare a fost dominată surprinzător de galezul Jann Mardenborough, școlit pe PlayStation, în cadrul academiei GT Nissan.

După câteva runde de adaptare, fostul campion al Formulei 3 germane, Marvin Kirchhofer, a dominat ședința de calificări a cursei de casă de la Hockenheim. Dino Zamparelli a pățit întocmai ca Marciello în GP2, fiind blocat în turul care i-ar fi adus probabil pole-ul, dovedind așadar supremația setărilor găsite de echipa ART în Germania. Robert Vișoiu s-a regăsit în zona de mijloc a grilei, pe 13 la finele sesiunii.

Cursa 1

Marvin Kirchhofer a plecat excelent din pole, rezistând atacurilor lui Lynn. Bernstorff a reușit să urce pe locul al treilea, în detrimentul lui Yelloly, iar pozițiile pe podium au fost bătute în cuie, atacurile la vârf lipsind cu desăvârșire. Primele două treimi de cursă au fost o lungă așteptare, fiecare pilot încercând să păstreze pneurile în cea mai bună stare. Pirelli a adus compoziția moale la Hockenheim, iar temperaturile extreme au complicat sarcina tuturor. Perechea de abonați la incidente Cullen-Celis Jr. s-a întâlnit din nou în acul de păr, iar domnișoara Carmen Jorda n-a trecut de turul al optulea, fapt ce se înscrie deja în normalitate.

Primul care a dat semne de oboseaslă prematură a trenului de rulare a fost Matheo Tuscher, care a căzut de pe locul al șaselea până departe în afara punctelor. După elvețian, a venit rândul solidului Stanaway să se confrunte cu aceleași probleme accentuate. Jann Mardenborough, aflat al paisprezecelea la finele primului tur, făcea progrese în pluton, vizând mult-râvnitul loc 8 ce aduce pole pe grila inversată a cursei secunde. Galezul avea să-și atingă acest scop, fiind urmat de perechea Agostini-Vișoiu, care au obținut ultimele puncte puse în joc. Pentru pilotul român este prima clasare în puncte din 2014.

Victoria lui Kirchhofer a fost completată și de obținerea celui mai rapid tur în cursă, germanul fiind recompensat astfel cu maximum de puncte: 25 pentru succes, 4 pentru pole și încă 2 pentru turul rapid.

Cursa 2

Prima linie a grilei inversate era ocupată de doi britanici: Mardenborough și Zamparelli, pe care puțini îi credeau capabili să țină ritmul la conducere timp de 18 tururi. Contrar așteptărilor, ambii au făcut o cursă matură, cu un avantaj considerabil pentru galezul școlit pe console, care nu a fost amenințat de urmăritori și a obținut un prim triumf. Povestea acestui pilot de culoare este remarcabilă, cei de la Nissan fiind atât de impresionați de calitățile sale de pilot încât au decis să-i finanțeze campania în monoposturi, chiar dacă obiectivul inițial al academiei era doar legat de cursele de GT. Anul trecut, Jann a avut o campanie modestă în F3 europeană, iar trecerea în GP3 nu a părut strălucită, pe fondul unui ușor declin al echipei Arden.

Însă la Hockenheim, echipele care s-au bătut la titlu în anii anteriori, ART și Arden, au revenit în frunte, după ce 2014 a stat sub semnul altora, precum Carlin, Status sau Koiranen. Surprinzător, victoria Arden a venit din mâinile debutantului Mardenborough, nu de la veteranii Vișoiu sau Niederhauser. Elvețianul a plecat al doisprezecelea în cursa de sprint și a progresat bine, sosind al șaptelea. Românul a reluat lunga dispută cu Agostini, fiind învins de acesta în ultimul tur. Așadar, Vișoiu s-a clasat din nou al zecelea, însă această poziție nu se premiază în cursa a doua.

Jimmy Eriksson a rezistat pe locul al treilea, în pofida atacurilor rivalului la titlu, Alex Lynn. În urma lor, Kirchhofer s-a pripit și a percutat monopostul lui Emil Bernstorff, aducând un mare prejudiciu ambilor piloți în clasamentul general. Poziția a cincea a fost moștenită de Dean Stoneman, urmat de constantul Nick Yelloly, singurul care a adunat puncte în toate etapele din 2014. După problemele de sâmbătă, Richie Stanaway a reușit să vină pe ultimul loc în puncte.

Întâlnirea dintre Cullen și Celis Jr. a avut loc din nou, în penultimul tur. Astfel, Carmen Jorda nu a încheiat ultima, mexicanul fiind clasat în urma domnișoarei. Alt pilot ieșit din formă a fost norvegianul Varhaug, care l-a eliminat în primul tur pe germanul Balthasar.

La general, Lynn a punctat mai bine decât Eriksson în Germania și are acum un avans de 18 puncte. Kirchhofer și Bernstorff puteau fi mai aproape dacă nu se acroșau în cursa a doua, iar piloții Status ocupă locurile 5 și 6 în clasament, mai mult datorită constanței decât vitezei pure. Dean Stoneman revine în avanposturi, adunând puncte bune în Germania, după două weekenduri de coșmar în care a totalizat doar un punct.

Update: Jimmy Eriksson a fost penalizat cu 20 de secunde în cursa a doua, pentru că nu a încetinit într-o zonă cu drapel galben. Așadar, suedezul a pierdut locul al treilea, fiind aruncat pe 15, în afara punctelor. Agostini a urcat pe 8 și a luat ultimul punct, iar Vișoiu a rămas primul sub linie. Avantajul lui Lynn la general urcă la 30 de puncte în fața lui Eriksson.