ALMS Inje: OAK Racing se impune în prima etapă

ALMS Inje: OAK Racing se impune în prima etapă

OAK Racing Team Total a început cu dreptul sezonul 2014 al Seriei Asiatice Le Mans, după o victorie dominantă în cursa de 3 ore de pe Autodromul Inje din Coreea de Sud. Cuplul David Cheng/Ho-Pin Tung a câștigat cu 10 tururi avans în fața mașinii de pe locul 2 după abandonul celuilalt prototip de clasă P2 înscris în cursa ce a avut la start doar 6 mașini, în ciuda unui entry list ce anunța 8 concurenți.

Echipa OAK s-a impus încă din sesiunile de antrenamente pe care le-a dominat în fața ORECA-ului 03 înscris de Eurasia Motorsport. Morgan-ul și-a păstrat forma bună și în sesiunea de calificări, mașina construită de OnRoak Automotive fiind cea mai rapidă. Singura clasă de GT-uri prezentă la Inje, clasa GTC, a avut în pole Mercedes-ul #91 al AAI Motorsport, echipa taiwaneză aducând la start și două BMW-uri Z4. Doar 6 mașini din cele 8 anunțate au luat startul în urma retragerii prototipului Wolf GB08 de clasă CN (accident în ultima sesiune de antrenamente libere) și a Ferrari-ului 458 al Team Python (accident cu pagube masive la șasiu).

Simțind că au un dezavantaj în fața prototipului Morgan-Oak, cei de la Eurasia au aliniat la start cel mai rapid pilot al lor, pe Richard Bradley. Acesta nu a întârziat să confirme viteza sa, reușind să preia conducerea de la David Cheng în primele tururi și depărtându-se de pilotul chinez destul de repede. Astfel, după o oră de cursă, Bradley conducea ostilitățile având peste un minut avans în fața lui Cheng, care se afla la rândul său în fața prototipului Ligier JS 53 Evo al Craft Bamboo, singura mașină din clasa CN. Toată muncă lui Bradley s-a dus pe apa sâmbetei când britanicul a dat mașina pe mâna coechipierului Tacksung Kim, al cărui ritm a fost departe de cel impus de Bradley.

În aceste condiții, Cheng, fost pilot de monoposturi, a început să taie încet și sigur din avansul echipei Eurasia. În turul 50 inevitabilul s-a produs iar Cheng a trecut de Kim, care a continuat să se mențină departe de ritmul noului lider. Conducând ca în antrenamente, Cheng și-a clădit un avans comfortabil în fața lui Kim înainte de a preda și el mașina echipierului Pin Tung. Eurasia a răspuns schimbând-ul pe Kim cu al 3-lea pilot al echipei, John Hartshorne, dar care nu s-a ridicat nici el la nivelul cerut de concurență.

Când Richard Bradley a preluat în cele din urmă din nou comenzile prototipului ORECA, cu 30 de minute rămase pe ceas, mașina era la nu mai puțin de 8 tururi în urma liderului. Sorții însă nu au ținut deloc cu Eurasia iar echipa nu s-a putut mulțumi nici măcar cu un loc doi, Bradley fiind implicat într-un acroșaj la scurt timp după ce a preluat mașina pentru stint-ul final și abandonând.

Ho-Pin Tung a trecut primul linia de sosire după 3 ore de cursă, având un avans de 10 tururi în fața locului 2 pe care a terminat BMW-ul #92 al Team AAI. Cele trei mașini ale echipei din Taiwan au condus fiecare la un moment al cursei, Mercedes-ul #90 ce plecase din pole păstrându-se în frunte până la jumătatea orei secunde. Atunci, ordinea s-a schimbat, BMW-ul #91 preluând conducerea până ce și ei la rândul lor au fost întârziați la boxe de un pit stop lent ce a venit mănușă pe cursa de recuperare făcută de echipajul Chen/Sakaguchi/Seefriend din BMW-ul #92, dus până la final de Marco Seefried. Acesta a reușit să se depărteze de echipierii din mașina #91 în ciuda unei pedale moi pe final.

În urma problemelor suferite atât de ORECA echipei Eurasia cât și de Ligier-ul echipei Craft-Bamboo (care, fiind împins de două ori de-alungul celor 3 ore în garaj din cauza problemelor la cutia de viteze, a completat doar 89 de ture până la final), pe locurile 3 și 4 s-au impus celelalte 2 mașini ale Team AAI, anume Mercedes-ul #90 pe 3 și BMW-ul #91 pe 4.

Sursă imagine: OAK Racing