GP2 Hungaroring R1: Un Pic de noroc, decisiv!

Seria GP2 nu are nevoie de ploaie pentru a oferi curse electrizante, iar prima alergare de la Hungaroring a fost la același nivel de spectaculozitate văzut în Germania. Arthur Pic a adus o victorie nesperată pentru Campos, aruncând la coș toate poveștile repetitive despre caracterul procesional al traseului maghiar. O neutralizare a distrus planul A, înclinând balanța în favoarea strategiei alternative.

Felipe Nasr a obținut primul pole-position din carieră, fiind urmat pe grilă de surpinzătorii Dillmann, Pic și Sato. Brazilianul a plecat ezitant, însă a reușit să păstreze primul loc. Jolyon Palmer a venit să-i țină companie în scurt timp, trecând de Dillmann la începutul turului secund. Francezul de la Caterham a acționat apoi ca un tampon, oferindu-le lui Nasr și Palmer ocazia de a se distanța în frunte. Vandoorne nu a putut replica incisivitatea lui Palmer, fiind frustat în spatele monopostului verde ce rula cu 2 secunde pe tur mai lent decât liderii. Orice asemănare cu Toyota lui Jarno Trulli în 2005 este oportună.

Echipierii Campos au plecat slab, Pic fiind pe locul 6 la finele primului tur, iar Sato abia al optulea. Departe de a fi un act intenționat ca la Singapore în 2008, accidentul lui Sato cu Richelmi a fost cheia succesului pentru coechipierul francez. Cursa a fost neutralizată în turul al șaselea, iar Arthur Pic a profitat pentru efectuarea opririi obligatorii. Fratele lui Charles a revenit al paisprezecelea, fiind al doilea în ierarhia celor ce opriseră la standuri, în spatele lui Raffaele Marciello. Încă un pic de noroc și italianul a fost scos din cărți, lovit de o penalizare pentru viteză excesivă pe linia standurilor.

După restartul din turul 9, perechea din frunte a evadat din nou, însă n-au reușit să pună ecartul de 30 secunde necesar pentru a ieși în fața lui Pic. În schimb, cei doi au oferit spectatorilor un duel roată la roată de toată frumusețea, mai ales după ce uzura pneurilor și-a spus cuvântul (turul 21). Palmer a atacat decis, însă Nasr pare a fi tot mai confortabil în aceste momente tensionate. Odinioară, acesta era punctul slab al brazilianului, însă multe s-au schimbat în bine după ce a scăpat de presiunea obținerii primei victorii în categorie.

Cei doi au oprit la boxe în tururi succesive (25 și 26), continuându-și apoi duelul încrâncenat, chiar dacă fuseseră aruncați în afara punctelor (P12 și P13). În turul 29, cursa a fost neutralizată după impactul serios dintre haoticii Berthon și Canamasas. Catalanul a avut nevoie de intervenția mașinii medicale, iar tururile s-au succedat în spatele mașinii de siguranță. Avantaj pentru Pic și compania, aflați pe pneuri medii uzate, în timp ce urmăritorii pe pneuri soft nu-și puteau folosi avantajul. Ryo Haryanto a suferit un abandon bizar, roata stânga spate desprinzându-se subit. Asemenea incidente se petrec de obicei după o ieșire în grabă de la boxe, însă indonezianul era deja de 18 tururi pe traseu.

Mașina de siguranță s-a retras, oferind un ultim tur plutonului de norocoși sau năpăstuiți de soartă. Arthur Pic a îndeplinit o simplă formalitate, în fața altor trei piloți ce au profitat de prima neutralizare: Coletti (plecat de pe 15), Quaife-Hobbs (P22 pe grilă) și Izawa, plecat ultimul. Jolyon Palmer a salvat puncte prețioase cu locul 5, intercalându-l pe final pe Daniel Abt între el și rivalul Felipe Nasr. Marciello, venit de nicăieri, a primit cadou pole-ul pentru cursa de mâine, terminând al optulea, în fața lui Vandoorne și Berthon.

Așadar, o primă victorie pentru Arthur Pic, iar echipa Campos s-a impus pentru prima oară la revenirea în GP2. Un safety car a făcut ca poziția pe grilă să nu prea conteze, iar planul B să devină garanția succesului. Cursa a 202-a a seriei nu a fost cu nimic mai prejos față de anterioarele două, iar Will Buxton a intervievat pe podium trei piloți extrem de surprinși să se afle acolo.

Update: Ambii piloți Racing Engineering au primit penalizări de 20 secunde: Coletti pentru incidentul cu Leal, iar Marciello pentru că a trecut de Vandoorne sub Safety Car. Cei doi ies din puncte, promovându-l pe Berthon în pole-position pentru cursa de sprint. Takuya Izawa obține un prim podium norocos, iar Dillmann și Sorensen intră în puncte.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By