Moto Brno – Jokerul a fost învins

Campionul en-titre Marc Marquez pleca din pole la Brno și era motivat să se aproprie de recordul vechi de 44 de ani al lui Giacomo Agostini (20 victorii consecutive), un prim pas fiind obținerea victoriei cu numărul 11. Seria sa a fost curmată subit și uman, fără vreun ghinion aparte: Marquez a fost pur și simplu mai lent și mai precaut decât rivalii săi în Cehia.

Dinainte de cursă, Marc Marquez a pornit cu un mindset oarecum schimbat, dependent de alții. După un start ezitant, unii ziariști străini zic că Marquez s-a bazat la startul cursei pe faptul că motocicletele Ducati ale lui Dovizioso si Ianonne îl vor încurca pe Dani Pedrosa și pe cei 2 coechipieri Movistar Yamaha, Lorenzo și Rossi. Acest lucru nu s-a întâmplat. Cu o maturitate și determinare cu care puțini specialiști l-ar fi creditat, Ianonne s-a instalat la conducere după primul viraj. Manevrabilitatea și distribuirea puterii motorului rămâne încă o problema majoră la Ducati, fapt ce a dus la pierderea poziției de lider, Ianonne ajungând în zona locurilor 5-6, la mare bătaie cu pilotul de uzină Ducati, Andrea Dovizioso. De altfel duelul celor 2 ducatiști pentru pozițiile 5 și 6 respectiv duelul pentru ultimele puncte în clasament, lupta pentru locurile 14, 15 dintre Leon Camier și eroul local Karel Abraham au fost cam singurele puncte de interes ale cursei.

Se pare ca Marquez a avut probleme cu aderența pneului spate pe toată durata cursei, fapt ce a dus la micșorarea avansului său în clasament la numai 77 de puncte de către Pedrosa, a cărui victorie este prima după Marele Premiu al Malaeziei din luna octombrie a anului trecut.

Marquez a părut ușurat la finalul cursei, spunând ca simțea puternic apăsarea recordului de victorii consecutive. Se aștepta ca acest record personal să se termine mai devreme sau mai târziu, odată încheiat acest stres putându-se concentra pe curse de regularitate în vederea obținerii celui de-al doilea titlu. Cursa anostă terminată distant pe locul 4 a fost atribuită unei greșeli de setup a echipei ori după spusele pilotului poate unei o greșeli personale. Aceasta a dus la pierderea încrederii în comportamentul motocicletei, radical schimbat față de ziua de sâmbătă.

Pe toată durata cursei, Pedrosa l-a ținut la respect pe Lorenzo, deși pe final, ecartul dintre cei doi începuse să scadă. Lorenzo a fost nevoit să se mulțumească cu locul secund, la 5 secunde în fața lui Valentino Rossi, care a concurat cu dureri puternice după accidentul din ultima sesiune de antrenamente. În ciuda accidentării la degetul mic al mâinii stângi, Rossi a făcut o cursă solidă reușind câteva depășiri magistrale, în special asupra protejatului său, Marquez.

Stefan Bradl a terminat pe locul 7, după o cursă fara prea mari bătăi de cap, nereușind să se aproprie prea mult de cele 2 motociclete Ducati de pe locurile 5 și 6 pilotate de Ianonne și Dovizioso. O cursă pe cont propriu a făcut și Aleix Espargaro, lipsa de îmbunătățiri aduse motocicletei începând să își spună cuvântul, acesta nemaiputând să țină pasul cu cei din fața sa. Forward se află într-o continuă dilemă dacă să continue cu motocicleta Yamaha din 2012 sau sa debuteze cu mult trâmbițatul șasiu propriu.

După o clasare spectaculoasă pe locul 4 în calificări, Bradley Smith a pierdut rapid contactul cu liderii căzând în clasament până pe locul 9. Motivele contraperformanței au fost din nou misterioase greșeli de setup și implicit lipsa încrederii in comportamentul motocicletei.

Merită menționat și duelul pentru locurile 14 și 15 dintre britanicul Leon Camier, înlocuitor al lui Nicky Hayden, Karel Abraham, ce abordează ultimele câteva curse mult mai matur, rămânând în șaua motocicletei și colectând ultimele puncte atunci când cei din fața sa cad, și debutantul etapei Alex de Angelis, care nu prea s-a apropiat de multe ori de puncte pe durata cursei.

O bilă neagră pentru Cal Cruchlow, care nu s-a văzut în această cursă.

Moto3

Cu siguranță cea mai frumoasă cursă a weekendului ceh a fost cursa Moto3.

Alexis Masbou a reușit o victorie spectaculoasă trecând linia de sosire în fața unui grup de 16 piloți ce s-au duelat permanent pentru poziții mai bune. Victoria vine exact la timpul potrivit, pilotul francez fiind la limita de vârstă pentru continuarea participării la clasa mezină. În acest moment al carierei va trebui ori să își caute un loc la altă clasă din motomondial ori în altă competiție ori în cel mai rău caz, să se retragă. Din fericire, înainte de Marele Premiu al Cehiei se pare ca Masbou a primit o ofertă din partea unei echipe franceze noi ce va lua startul la clasa Moto2 in 2015, fiind sprijinită de Federația Franceză de Motociclism, echipă ce va utiliza șasiuri Mistral produse de echipa Tech 3.

Pilotul Ongetta Rivacold i-a depășit pe Enea Bastianini și pe Danny Kent chiar la ieșirea din ultimul viraj. Alexis Masbou, în vârstă de 27 de ani, este primul pilot francez care câștigă o cursă de la Johann Zarco în 2011 la clasa 125cc. A fost al doilea său podium din sezon.

Din start se preconiza un rezultat deosebit deoarece nici un pilot din actualul pluton nu mai reușise o victorie pe circuitul de la Brno. La începutul ultimului tur, Danny Kent se afla pe locul 9, dar cu o determinare ieșită din comun a calculat la perfecție fiecare manevră de depășire, reușind să încheie pe locul 3.

Alex Marquez a fost primul spaniol în clasament, încheind pe locul 4, fapt ce l-a propulsat pe locul secund în clasamentul general la doar 23 de puncte de liderul Jack Miller care a terminat cursa pe locul 5. Australianul s-a aflat în top 3 până aproape de final, însă maniera de abordare a ultimului viraj executată de Alexis Masbou l-a surprins, ezitarea iscată aruncându-l pe locul 5.

Brad Binder a fost cel mai bun clasat pilot Mahindra terminând pe locul 8, în urma duelului la limita sportivitații cu Enea Bastianini.

Alex Rins a fost autorul unei gafe monumentale. La intrarea in ultimul tur al cursei acesta a încetinit începând să se bucure pentru închipuita victorie, lucru ce a produs stupefacție în rândul mecanicilor săi de la boxe. Este de neimaginat cum astfel de scene hilare se pot petrece în ciuda semnalizărilor insistente de pe linia boxelor, însă asistând personal la alte competiții live pe circuit, în speță cursa de F3 de la Hungaroring am constatat că până și mecanicii responsabili cu panourile de semnalizare pot fi extrem de plictisiți și pot greși în mod repetat semnalizările piloților de care trebuie să se ocupe.

Romano Fenati s-a zbătut din nou undeva între locurile 10 și 15, terminând cursa pe locul 11, având totuși satisfacția obținerii celui mai bun timp pe tur. Beneficiară a unei motociclete cu un setup catastrofal, Ana Carrasco a terminat pe ultima poziție, la distanță mare de pluton, după ce a încasat și o căzătură.

În încheiere trebuie menționat și faptul că în aces weekend la Brno au avut loc discuții aprinse între reprezentanții circuitului, CEO Ivana Ulmanova, CEO Dorna Sports Carmelo Ezpeleta și vice guvernatorul regiunii Moraviei de Sud, zona unde este amplasat circuitul, discuții care privesc continuarea desfășurarii cursei cehe și în sezonul 2015. Se pare că Guvernul ar fi plătit taxele aferente includerii circuitului în calendarul pe sezonul viitor, un anunț pe această temă devenind iminent.

Moto2

După electrizanta cursă de la Moto3, am fi așteptat ca spectacolul să continue și la Moto2. Acest lucru nu s-a întâmplat însă. În afară de primul podium obținut de germanul Sandro Cortese și un loc 11 miraculos pentru Axel Pons, pilot neobișnuit cu astfel de rezultate în ciuda numelui pe care îl poartă, nu am avut parte de un spectacol deosebit pe circuit.

Esteve Rabat și-a extins avansul în clasament la 12 puncte în fața coechiperului de la Marc VDS, Mika Kallio, după o cursă dominată cap coadă. Ar fi putut fi o cursă excepțională pentru Sam Lowes, plecat din linia secundă pe grilă, acesta reușind în primele tururi să ajungă până pe locul secund, însă a greșit copilărește pierzând controlul motocicletei și ieșind în decor.

Pe locul secund a terminat Kalio, urmat la 3 secunde de germanul Cortese. Aflat sub presiunea rezultatelor, elevțianul Thomas Luthi nu a reușit decât un loc 4, urmat imediat de compatriotul său Dominic Aegerter. Din păcate wildcardul Lucas Mahias cu al său șasiu Transfiormers a cazut încă de la începutul cursei, punând capăt unei evoluții promițătoare la început de weekend.

Rezultate cursă

Motogp

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 47.800s
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42m 48.210s
3. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42m 53.059s
4. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42m 58.254s
5. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 43m 5.439s
6. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 43m 5.634s
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 43m 11.619s
8. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 43m 17.421s
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 43m 18.164s
10. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 43m 25.439s
11. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 43m 43.404s
12. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 43m 44.527s
13. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 43m 44.708s
14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 43m 51.935s
15. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 43m 52.702s
16. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 44m 8.466s
17. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 44m 12.082s
18. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 44m 15.236s
19. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 44m 26.667s
Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) abandon 
Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) abandon 
Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* abandon 
Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) abandon 
Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) abandon 

 

Moto2

 

1. Esteve Rabat SPA Marc VDS Racing Team (Kalex) 41m 5.058s
2. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing Team (Kalex) 41m 8.332s
3. Sandro Cortese GER Dynavolt Intact GP (Kalex) 41m 11.285s
4. Thomas Luthi SWI Interwetten Paddock Moto2 (Suter) 41m 13.141s
5. Dominique Aegerter SWI Technomag carXpert (Suter) 41m 13.203s
6. Maverick Viñales SPA Paginas Amarillas HP 40 (Kalex) 41m 14.450s
7. Julian Simon SPA Italtrans Racing Team (Kalex) 41m 15.727s
8. Franco Morbidelli ITA Italtrans Racing Team (Kalex) 41m 19.619s
9. Johann Zarco FRA AirAsia Caterham (Caterham Suter) 41m 20.300s
10. Marcel Schrotter GER Tech 3 (Tech 3) 41m 22.228s
11. Axel Pons SPA AGR Team (Kalex) 41m 26.386s
12. Simone Corsi ITA NGM Forward Racing (Kalex) 41m 26.592s
13. Hafizh Syahrin MAL Petronas Raceline Malaysia (Kalex) 41m 26.744s
14. Xavier Simeon BEL Federal Oil Gresini Moto2 (Suter) 41m 27.043s
15. Jonas Folger GER AGR Team (Kalex) 41m 27.202s
16. Louis Rossi FRA SAG Team (Kalex) 41m 28.646s
17. Mattia Pasini ITA NGM Forward Racing (Kalex) 41m 28.923s
18. Jordi Torres SPA Mapfre Aspar Team Moto2 (Suter) 41m 29.018s
19. Takaaki Nakagami JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 41m 30.425s
20. Ricard Cardus SPA Tech 3 (Tech 3) 41m 30.777s
21. Josh Herrin USA AirAsia Caterham (Caterham Suter) 41m 38.531s
22. Anthony West AUS QMMF Racing Team (Speed Up) 41m 38.948s
23. Riccardo Russo ITA Tasca Racing Moto2 (Suter) 41m 39.210s
24. Randy Krummenacher SWI Octo IodaRacing Team (Suter) 41m 39.365s
25. Nicolas Terol SPA Mapfre Aspar Team Moto2 (Suter) 41m 39.633s
26. Gino Rea GBR AGT REA Racing (Suter) 41m 41.879s
27. Roman Ramos SPA QMMF Racing Team (Speed Up) 41m 55.805s
28. Azlan Shah MAL IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) 42m 6.704s
29. Thitipong Warokorn THA APH PTT The Pizza SAG (Kalex) 42m 6.823s
30. Robin Mulhauser SWI Technomag carXpert (Suter) 42m 44.420s
31. Lucas Mahias FRA Promoto Sport (Transfiormers) 43m 5.868s

 

Moto3

 

1. Alexis Masbou FRA Ongetta-Rivacold (Honda) 40m 59.759s
2. Enea Bastianini ITA Junior Team GO&FUN Moto3 (KTM) 40m 59.916s
3. Danny Kent GBR Red Bull Husqvarna Ajo (Husqvarna) 40m 59.946s
4. Alex Marquez SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) 40m 59.959s
5. Jack Miller AUS Red Bull KTM Ajo (KTM) 40m 59.976s
6. Brad Binder RSA Ambrogio Racing (Mahindra) 41m 0.069s
7. Miguel Oliveira POR Mahindra Racing (Mahindra) 41m 0.229s
8. Efren Vazquez SPA SaxoPrint-RTG (Honda) 41m 0.308s
9. Alex Rins SPA Estrella Galicia 0,0 (Honda) 41m 0.669s
10. Isaac Viñales SPA Calvo Team (KTM) 41m 0.768s
11. Romano Fenati ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 41m 0.801s
12. Niklas Ajo FIN Avant Tecno Husqvarna Ajo (Husqvarna) 41m 0.820s
13. Niccolò Antonelli ITA Junior Team GO&FUN Moto3 (KTM) 41m 0.950s
14. Jakub Kornfeil CZE Calvo Team (KTM) 41m 1.568s
15. Karel Hanika CZE Red Bull KTM Ajo (KTM) 41m 1.597s
16. Juanfran Guevara SPA Mapfre Aspar Team Moto3 (Kalex-KTM) 41m 1.703s
17. Francesco Bagnaia ITA SKY Racing Team VR46 (KTM) 41m 12.523s
18. Jules Danilo FRA Ambrogio Racing (Mahindra) 41m 14.518s
19. Scott Deroue NED RW Racing GP (Kalex-KTM) 41m 14.938s
20. Matteo Ferrari ITA San Carlo Team Italia (Mahindra) 41m 14.952s
21. Alessandro Tonucci ITA CIP (Mahindra) 41m 15.017s
22. Zulfahmi Khairuddin MAL Ongetta-AirAsia (Honda) 41m 21.418s
23. Bryan Schouten NED CIP (Mahindra) 41m 21.480s
24. Philipp Oettl GER Interwetten Paddock Moto3 (Kalex-KTM) 41m 26.551s
25. Andrea Locatelli ITA San Carlo Team Italia (Mahindra) 41m 26.587s
26. Arthur Sissis AUS Mahindra Racing (Mahindra) 41m 26.792s
27. Eric Granado BRA Calvo Team (KTM) 41m 36.511s
28. Hafiq Azmi MAL SIC-AJO (KTM) 42m 4.156s
29. Gabriel Ramos VEN Kiefer Racing (Kalex-KTM) 42m 6.046s

 

53f0e5836c02a_PEDROSA rabatPA1571035.0008

 

Surse foto: flikr


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By