Buletin GT – Primul podium 100% Corvette în GT Open

Acțiunea din acest Buletin GT are loc în Franța și Italia unde au avut loc etapele din International GT Open și, respectiv, Campionatul Francez de GT-uri. Miticul circuit Monza a fost gazda penultimei etape din GT Open în timp ce etapa a 6-a din Campionatul Francez organizat de FFSA s-a ținut la Nogaro.

International GT Open

Niciunul dintre actorii în lupta pentru titlu nu a reușit să dea o lovitură decisivă la Monza, duelul dintre V8 Racing și Villorba Corse devenind acum o luptă în trei căci SMP Racing s-a apropiat de vârf, cele 3 echipe fiind despărțite de doar 4 puncte în clasament înainte de ultima etapă din Spania.

În prima cursă programată pole-ul i-a aparținut lui Archie Hamilton care l-a ținut în urma sa la start pe Maxime Soulet. Francezul a reușit însă mai apoi să treacă de pilotul SRT în timp ce Miguel Ramos își petrecea mai mult timp pe la boxe după ce a suferit o pană în primul tur. După oprirea la standuri, Kelvin Snoeks, cunoscut pilot din Supercar Challenge-ul olandez, s-a aflat în frunte în celălalt Corvette V8 Racing. Nicky Pastorelli a preluat mașina de la Ramos, însă o pană a atras abandonul mașinii #2. Snoeks la rândul său a întâmpinat o problemă la alimentare, pierzând contactul cu primele locuri și terminând pe poziția a 5-a. Primul peste linia de sosire a trecut Ferrari-ul 458 SMP Racing împărțit de Mavlanov și Zampieri, care s-a distanțat pe final de Corvette-ul SRT adus până la finish de Isaac Tutumlu. Pe trei au terminat Schiro și Montermini care au venit în Italia din postura de lideri ai clasamentului.

În cursa secundă din pole a plecat Corvette-ul V8 Racing #2 care avusese ghinion în prima alergare. Pastorelli a profitat de acest avantaj păstrându-se în frunte, în ciuda pierderii la scurt timp după start a capotei ce acoperă impresionantul agregat Chevrolet LS7. Adversarii lui Pastorelli la titlu, Mavlanov și Schiro, erau ambii în pluton, rusul aflându-se pe opt în timp ce italianul era pe 10. Echipa Villorba a fost întârziată suplimentar de o problemăla boxe, pierzând astfel și puncte importante. Înapoi pe pistă, Ramos s-a aflat în frunte după opriri fiind urmat de Soulet, în urma perechii V8 Racing fiind Roman Mavlanov în Ferrari-ul SMP Racing. Rusul nu a putut însă să se mențină pe o poziție de podium, căci în turul 29 acesta a fost depășit de Hamilton care a adus astfel un rezultat în premieră pentru Chevrolet: primul 1-2-3 al sezonului. După această cursă, Ramos și Pastorelli au revenit la conducerea clasamentului general.

French GT

Pole-ul în prima cursă a fost al lui Phillipe Giauque care s-a depărtat imediat de Henry Hassid. Profitând de luptă asiduă care s-a dat pentru poziția secundă, Giauque și-a construit un avantaj de 12 secunde înainte de a intra la boxe pentru oprirea obligatorie. După opriri, în frunte s-a aflat Vincent Abril, în urma sa aflându-se Gregory Guilvert și Morgan Moullin-Traffort, coechipierul lui Giauque. Guilvert a cedat în cele din urmă căzând pe trei în timp ce Moullin-Traffort și-a continuat misiunea ajungându-l și pe liderul Abril cu 30 de minute rămase pe ceas. Abril a fost și el întrecut, deși s-a luptat pentru poziție până la limita regulamentului, cele două mașini fiind în contact de mai multe ori. Limita a fost mai apoi trasată de către oficiali care au penalizat mai mulți piloți din eșalonul fruntaș pentru încălcări ale regulamentului, rezultatele fiind provizorii. Acestea îl dau pe Moullin-Traffort învingător, urmat de Abril și Parisy.

Sebastien Loeb Racing a plecat din frunte în cursa de duminică, cuplul Hassid/Parisy păstrându-se înaintea tuturor până la căderea steagului cu pătrățele, fapt ce i-a adus pe cei doi în fruntea clasamentului înaintea ultimei etape de la Paul Ricard. Victoria celor doi a fost una clară, Audi-ul intrând la boxe cu un avantaj de 7 secunde în fața plutonului. Chiar dacă Hassid a revenit pe traseu al doilea în urma lui Jean-Luc Beaubelique, acesta a reușit să revină în frunte depășindu-l pe Beaubelique pe când mai erau doar 4 tururi rămase. Pe trei s-a clasat cealaltă mașină a formației lui Loeb, împărțită de Berville și Beltoise.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By