Live text Rally de France – Alsace: cu ochii pe Delecour

Live text Rally de France – Alsace: cu ochii pe Delecour

Cu ocazia etapei de la Iași, am stat de vorbă cu Francois Delecour. Francezul ne-a împărtășit aspirația sa de a concura în WRC la volanul unui Porsche. De la vis la realitate, iată-l pe proaspătul campion național 2014 la start în Alsacia, la volanul superbului model 997 R-GT.

Progresul lui Francois în cele trei zile de concurs va fi relatat pas cu pas, în lupta sa cu Romain Dumas, aflat pe un model identic. Etapa din Alsacia este potrivită pentru Porsche, de vreme ce este unul dintre cele două raliuri disputate pe asfalt în acest sezon.

Ziua de vineri propune două traversări ale unei succesiuni de trei speciale și o probă de final în Strasbourg. Raliul Franței este extrem de popular în rândul piloților locali, motiv pentru care sunt prezente la start 87 de echipaje!

La startul festiv, mii de suporteri locali l-au aclamat pe Francois, care a arborat logourile Visit Romania pe combinezon.

PS1 Col de la Charbonniere 1, a măsurat 11,11km, iar Delecour (P18) a obținut un timp de 5:54.6, cu aproape 20 de secunde în urma liderului și cu o secundă în urma lui Dumas.

PS2 Vosges-Pays d’Ormont 1 (34,34km) este cea mai lungă specială a raliului. Delecour (P21) a parcurs-o în 20:27.6, pierzând alte 17,5 secunde în raport cu Dumas. Tuthill Porsche @Tuthill_Porsche 2h2 hours ago Close #Porsche times on SS1 for #rallyedefrance with quick Romain Dumas ahead. We lost a bit in SS2 due to intercom failure (helmet problem)

PS3 Pays de Salm 1 (9,59km) a reprezentat ocazia unei revanșe pentru Francois (P20), care a terminat proba în 5:23.0, cu 5,3 secunde avans față de fostul pilot Audi. Ne-a parvenit prima filmare de pe probă. Nouă abandonuri deja, printre care și Simone Tempestini. Mașinile s-au regrupat în parcul de service din Strasbourg, iar după ora 15:00 se vor parcurge încă o dată aceste trei speciale. Francois Delecour este pe locul 22 la general, cu trei poziții în urma lui Romain Dumas.

La vârf, Ogier a întâmpinat deja probleme pe PS2, pierzând 4 minute, apoi alte patru în urma unei penalizări pentru sosirea prea rapidă în parcul de service. Latvala conduce, însă Mikkelsen este la doar șapte zecimi de finlandez. Delecour declarase ieri pentru L’Equipe că și-a împlinit un vis de copil, rulând cu Porsche. Acest raliu este pregătirea pentru noua cupă R-GT ce va începe în 2015, pe care Francois intenționează să o dispute. Cupa programează cinci etape, în cadrul rundelor de WRC sau ERC (Monte Carlo, Ypres, Germania, Valais și Corsica).

PS4 Col de la Charbonniere 2 – Romain Dumas a fost mai rapid la a doua traversare a probei (5:46.6), în timp ce Delecour a reușit un timp similar cu cel din PS1, 5:54.4, fiind acum la 21 de secunde de celălalt model Porsche. Cei de la rallye-sport.fr privesc cifrele: Dumas pierde 1,02 s/km în raport cu scratch-ul semnat de Mikkelsen.

PS5 Vosges-Pays d’Ormont 2 – Dumas găsit aproape 13 secunde în raport cu timpul din prima trecere, iar Delecour a avut un parcurs curat, fiind mai rapid cu 25 de secunde decât în PS2 pe cei 34 de kilometri. Ecartul dintre cei doi francezi s-a mărit, ajungând la 29,6 secunde.

PS6 Pays de Salm 2 – Latvala a câștigat proba, însă toți ochi sunt ațintiți pe Robert Kubica, care a venit cu al treilea timp, la doar cinci secunde de lider. Delecour se impune în fața lui Dumas și la a doua parcurgere a probei, ambii îmbunătățind timpii matinali. Ecartul este acum de 26,7 secunde între piloții Porsche. Urmează speciala nocturnă din Strasbourg, cu începere de la ora 21:00.

PS7 Strasbourg – Trei tururi de circuit cu sosirea în fața Parlamentului European au dus la un finiș deosebit de strâns, cu Dani Sordo și Andreas Mikkelsen imposibil de departajat! Este prima probă în care se impune un alt model decât VW Polo WRC. Romain Dumas s-a clasat pe locul 22, la 19 secunde de perechea câștigătoare. Delecour a venit la 3,1 secunde în spatele francezului, însă veteranul a raportat deja probleme de ambreiaj pe fondul trecerii peste un balot de paie în proba anterioară. 6r1a5746

Ziua a doua a avut o structură similară, cu trei probe lungi, de peste 18 km fiecare, parcurse de două ori și o specială urbană la Mulhouse, seara.

PS8 Vallee de Munster 1 – Dumas a terminat al 16-lea, iar Delecour a sosit pe 18, la 5,4s de conaționalul său.

PS9 Soultzeren 1 – Romain Dumas a încheiat top 15, cu Delecour din nou al 18-lea, ecartul dintre cei doi pe această specială fiind de 15,8 secunde.

PS10 Riquewihr 1 – Istoria de ieri s-a repetat, cu Delecour (P22) mai rapid  cu 2,2s decât Dumas (P23) în cea de-a treia specială a setului. La revenirea în parcul de service, Dumas se afla pe poziția a 18-a, cu un avans de 50,8s în fața lui Delecour (P20). Cei doi se află în mijlocul unui grup de modele R5, cu care nu se așteptau să rivalizeze.

PS11 Vallee de Munster 2 – Romain Dumas (P22) termină proba tot în 9:52, ca și în PS8. Din păcate, este final de drum pentru celălalt model Porsche, cu probleme la ambreiaj și un radiator spart ce-l opresc pe Delecour dintr-o reprezentație deosebită. Super Rally mâine?

Într-adevăr, dat fiind că mașina a putut fi reparată, Francois Delecour a revenit în concurs duminică, pentru ultimele patru probe speciale, conform regulii Super Rally. Așadar, reluăm povestirea.

PS15 Foret de la petite pierre 1 – Delecour (P23) începe bine ziua finală, fiind cu peste șapte secunde mai rapid decât Romain Dumas (P28). Robert Kubica câștigă prima specială a zilei și consolidează locul al patrulea la general.

PS16 Foret de Saverne 1 – Delecour continuă ofensiva (P22), fiind din nou mai rapid (+15,6s)  decât celălalt model Porsche (P26).

PS17 Foret de la petite pierre 2 – 3/3 pentru Francois (P23), care îl devansează pe Dumas (P29) cu alte șase secunde. Ambii francezi marchează timpi similari cu cei din prima traversare (PS15).

PS18 Foret de Saverne 2 (power stage) – Kubica iese în decor pe ultimii metri ai raliului! Lăudat de toată lumea pentru parcursul rapid, dar totodată precaut, polonezul pierde un excelent loc patru in extremis. Francois Delecour face careu de probe duminică la clasa sa (P19), iar Dumas vine pe locul 23, la 19 secunde de modelul Porsche #92. Sebastien Ogier și-a acontat punctele aferente powerstageului, care erau singura sa miză după dezastrul din PS2. Două zile de chin au fost răsplătite cu trei puncte.

Victoria a fost acontată de Latvala, care a profitat de problemele lui Ogier din prima zi și a gestionat apoi ecartul în fața celui de-al treilea model VW Polo, pilotat de Andreas Mikkelsen. Modelele germane au dominat raliul, cu 16 speciale din 18 câștigate. Kris Meeke a adus primul Citroen pe locul al treilea, iar Sordo (Hyundai) și Hirvonen (Ford) au profitat de autoeliminarea lui Robert Kubica pe final, urcând câte o poziție. Galezul Elfyn Evans a sosit al șaselea, fiind la o nouă prestație deosebit de solidă. Mads Ostberg nu i-a putut subtiliza poziția pe final, fiind la doar două secunde de Evans.Primul francez a fost fosta vedetă din IRC, Bryan Bouffier, clasat al nouălea. Romain Dumas a încheiat raliul pe poziția a 19-a, la paisprezece minute de învingător. Francois Delecour a încasat penalizarea aferentă Super Rally, sosind al 37-lea cu o întârziere totală de 34 de minute. tap6984 imagini: Rallye-sport.fr, toate drepturile rezervate.