Sam Bird electrizant în Malaezia

Într-o dispută mult mai antrenantă decât cea inaugurală de la Beijing, regulamentul sportiv a demonstrat că oriunde te-ai califica, o șansă există. Prestația lui Sam Bird a amintit de cele mai bune curse ale sale din GP2, lăsându-i pe ceilalți concurenți să se bată pentru locurile următoare.

Amenințarea ploii nu s-a concretizat, oferindu-ne un spectacol de calitate pe traseul din orașul malaezian Putrajaya. Polemanul Oriol Servia n-a avut prea mult timp la dispoziție să se bucure de pista liberă, fiind surclasat rapid de Sam Bird, care și-a creat apoi și un ecart liniștitor. Daniel Abt, plecat al treilea, a avut un start problematic și a fost nevoit să efectueze schimbarea de monopost cu mult înainte de jumătatea cursei, fapt ce-l punea într-o poziție delicată pe final. Nick Heidfeld a fost din nou victima unui coleg, fiind trimis în parapet de alt pilot remarcat la Beijing, Franck Montagny.

Misiunea lui Sam Bird a fost facilitată de ritmul fals al lui Jarno Trulli, care și-a folosit binecunoscutele tactici defensive pentru a forma un trenuleț în spatele său, la fel cum ne obișnuise în Formula 1, pe când activa în echipa Toyota. Factorul Trulli i-a frustrat pe Chandhok și Nelsinho Piquet, ultimul fiind constrâns la abandon după ce italianul l-a strâns cu ușa pe frânarea din primul viraj. Totodată, ritmul lent i-a adus în cărți pe favoriții din pre-sezon, Lucas di Grassi și perechea e.dams compusă din Buemi și Nicolas Prost. Prost își ispășea pedeapsa pentru coliziunea cu Heidfeld, iar Buemi fusese găsit cu mașina sub greutatea admisă, ceea ce-i aruncase în coada grilei, de unde aceștia au progresat în urma opririlor la boxe până la baza podiumului.

Daniel Abt a moștenit prima poziție după ce liderii s-au oprit, însă n-avea cum să parcurgă două treimi de cursă în ritm competitiv. Sam Bird și-a recuperat așadar poziția de lider, iar Abt a continuat să cadă în clasament. Trulli a fost scos din joc în urma unei penalizări, iar Bruno Senna a încheiat o cursă bună în zid, chiar în ultimul tur. Lucas di Grassi a terminat al doilea, păstrându-și prima poziție la general, iar favoritul din pre-sezon, Buemi, a completat podiumul, fiind urmat de colegul Nicolas Prost. Pentru e.dams a fost un rezultat binevenit, în urma dezastrului de la Beijing.

Pe final, ecarturile au fost considerabile dincolo de un top 5 încheiat de Jerome d’Ambrosio. Chandhok, Servia, da Costa, Alguersuari și Daniel Abt s-au clasat în puncte, ultimul fiind la 45 de secunde de lider și profitând de ieșirea intempestivă a lui Bruno Senna. La capitolul ghinioniști, sau mai precis ghinioniste, trebuie să le menționăm pe domnișoarele Cerrutti și Legge, implicate într-un incident în primul tur, din vina celei din urmă. Ho Pin-Tung s-a văzut doar cu ocazia unei erori de pilotaj, iar Sarrazin și Matthew Brabham nici măcar atât.

Nu va mai trebui să așteptăm două luni pentru acțiune, de vreme ce următoarea etapă din Formula E va avea loc peste trei săptămâni la Punta del Este (Uruguay). Ierarhiile par să se creioneze, cu Dams, Audi și Virgin în avanposturi, însă problemele copilăriei acestor monoposturi încă se văd, iar cursele-sprint pot furniza mereu surprize într-o clipă, așa cum s-a putut vedea și în Malaezia. Sperăm ca și grafica televizată să se ridice treptat la nivelul bun al spectacolului de pe pistă.

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By