Anti-climaticul final arab

Anti-climaticul final arab

Ultima data când lupta pentru titlul mondial s-a purtat între doi coechipieri până în runda finală a fost în 1996. Un start ratat şi o prindere defectă a unei roţi la Williams-ul nr. 6 pilotat de Jacques Villeneuve i-au asigurat lui Damon Hill o cursă fără emoţii şi implicit o primă (şi singulară) coroană mondială ce i se cuvinea din plin.

Aproape două decenii mai târziu, un nou britanic-de data asta nu introvertit şi nici delicat, dar cu aceleaşi lacune în departamentul tehnic manifestate în trecut, chiar dacă la o socoteală finală mai înzestrat şi mai rapid-se află în aceeaşi poziţie. Şi precum compatriotul său la Suzuka în 1996, nu dă cu piciorul şansei sale, ba chiar o apucă cu ambele mâini din prima clipă impunându-se fără dubii într-un GP ce a prins viaţă pe final pentru a adăuga în palmaresul său un al doilea titlu mondial, de data asta absolut meritat şi fără controversele din 2008. Adversarul său în acest duel întins pe 19 etape, departe de a fi considerat un învins, este singurul coleg de echipă ce l-a bătut vreodată pe Lewis Hamilton în exerciţiul extrem al calificărilor pe parcursul unui sezon şi asta într-un mod convingător. De data asta balanţa în întrecerea finală a fost înclinată de un start la fel de slab ca al lui Jacques acum 18 ani completat de cedarea complexului sistem ERS pe maşina lui Nico Rosberg.

Aşadar la ce s-a redus duelul pentru titlul mondial al sezonului 2014? Ȋntr-o ultimă tuşă Rosberg reprezintă abordarea cerebrală dusă la superlative, nelăsând nicio piatră neîntoarsă, nesusţinută mereu de un pilotaj ireproşabil în cursă. Calculatorul. De cealaltă parte a garajului: Hamilton-pilotul mai natural, cu un control al maşinii la limită marginal mai bun, ce nu provoacă maşina ci doar o lasă să-şi facă treaba, aplicând nişte inputuri minimale. Improvizatorul ajuns la maturitate. Prin prisma cifrelor nu e niciun dubiu: 11 victorii în dreptul lui Lewis, numai 5 în dreptul lui Nico. Dar şi privind dincolo de cifre ajungem la aceeaşi concluzie: Hamilton a fost mai bun, chiar dacă diferenţele au fost minore. Până la urmă micile ecarturi stau în spatele marilor succese.

Cu 33 de victorii el este acum cel mai de succes britanic în acest department şi îl egalează pe Jimmy Clark la numărul de titluri. Fără discuţie unul dintre marii piloţi ai istoriei şi cel dominant al sezonului 2014. Dar nu şi cel mai bun. Aceste onoruri se îndreaptă către zâmbăreţul australian cu atingere de catifea şi subtilitate neînţeleasă de la Red Bull, autor al unei alte reprezentaţii senzaţionale azi: Daniel Ricciardo.

Comments are closed.