Rally Raid: „Dakar” vs Dakar

Rally Raid: „Dakar” vs Dakar

Un fan adevărat al motorsportului nu încetează să vizioneze competiții motorizate nici măcar în pauza de iarnă. Luna decembrie aduce forfotă mare în competițiile de Rally Raid. Cei dornici de mediatizare și de recunoaștere a curajului aleg calea facilă de a participa la „Dakar”,  dar Dakar-ul comercial, mutat în mod artificial în cu totul alt loc decât ar trebui să fie.

Nisipurile marocane și dunele Mauritaniei  au fost înlocuite începând cu 2009 de  peisajele la fel de impresionante din Argentina, Bolivia și Chile.  Totuși ceva lipsește, iar puriștii nu s-au împăcat cu ideea și odată cu calmarea spiritelor în zona agitatei Mauritanii și-au organizat propriul raliu având în frunte un simbol al curselor de deșert în persoana versatului Jean Louis Schlesser.

Nu vom insista pe intrigile economice și politice care au dus la distrugerea unei competiții fascinante, până la urmă fiecare este liber să urmărească ceea ce dorește: nume cunoscute cu vechi ștate în diferite competiții auto/moto sau nostalgici ai adevăratei Africi pentru care gloria contează mai puțin.

Argentina, Bolivia, Chile „Dakar”

Pentru a lua startul într-o competiție maraton  este nevoie de rezistență dar și determinare. Pe o distanță de aproximativ 9000 de kilometri care va străbate 3 țări, cel mai greu obiectiv este acela de a menține nivelul optim de performanță și risc pe un traseu din ce în ce mai complex. Riscul trebuie să fie unul calculat deoarece raliul este neiertător. Precum deșertul african, și cel argentinian și cel chilian în special își cer în fiecare an tributul. Poate cel mai emoționant moment înainte de începerea raliului este poza de grup cu toți competitorii… de cele mai multe ori în poza de la finalul raidului lipsește măcar un personaj.

Pe etapele de maraton efectiv echipajele nu pot apela la echipele de asistență, trebuind să se bazeze pe propriile abilități de a rezolva problemele inerente. Fiecare categorie, auto, moto, camioane, au propriile tabere de odihnă și service pe durata raliului. Există la un moment dat și un bivuac comun unde participanții își pot împărtăși impresiile.

O  noutate în acest an este despărțirea motocicliștilor de clasele auto și de camioane pe o porțiune de mai bine de 35% din traseu. În trecut s-au întâmplat accidente tragice în care au fost implicați piloți din categorii diferite. Un accent deosebit se pune pe abilitățile de orientare a pilotului și navigatorului său, de la an la an porțiuni din traseu se modifică pentru a da o notă de spectaculozitate competiției.

Punctul central al competiției este orașul Buenos Aires și împrejurimile sale. De aici începe marea aventură și tot aici se și termină. Cu o populație de peste 15 milioane de locuitori, Buenos Aires este locul ideal de a porni aventura și de a oferi poza de finish de la final. Nu mai puțin de 1 milion de curioși au asistat în anii trecuți atât la start cât și la final.

Traseu

Lista competitorilor: Motociclete  Quad  Mașini  Camioane

Africa Eco Race: Adevărata cursă spre Dakar

Pentru al patrulea an consecutiv, stațiunea Saint Cyprien din Pirineii Orientali va fi locul de start al competiției. Chiar dacă vremea nu a fost chiar bună în data de 29 decembrie, ultimele verificări tehnice au atras numeroși fani.

La categoria auto, lupta pare a se da între Toyota și nenumăratele buggy-uri înscrise. Pentru prima dată de la organizarea acestei competiții, legendarul Jean Louis Schlesser nu va mai lua startul. El va lua locul într-un elicopter și va comenta live desfășurarea ostilităților. Prima etapă va însuma aproximativ 117 kilometri până la Nador în nordul Marocului. De acolo va începe adevărata aventură în deșert ce va însuma circa 5800 de kilometri.

Regulamentele au fost făcute în așa fel încât să atragă cât mai mulți participanți. Aceștia se vor orienta în 2015 în special spre clasele moto și camioane.

În 2015, Africa Eco Race va avea un accentuat caracter umanitar existând 2 priorități. Prima  va fi orientată spre fundația Meoni pentru a aduce un omagiu marelui Fabrizio de la a cărui dispariție se împlinesc 10 ani. De asemenea se vor face donații către 3 școli din Dakar. A doua parte a actului caritabil va fi adresată unui număr de 70 de tineri  în cadrul programului Village Pilote care este asistat de un francez. Acești tineri vor fi invitați la celebrul lac roșu  (Lac Rose) unde vor primi mai multe daruri.

Traseu 

Africa-Eco-Race-Map-PR