Încălzire electrică la Buenos Aires

Prima cursă importantă pe circuit în 2015 are loc la Buenos Aires, unde Formula E se achită de sarcină și mai alină dorul pasionaților de motorsport în miezul iernii. Argentina își continuă ofensiva din ultimii ani și monopolizează acțiunea motorizată în luna ianuarie.

De la ultima cursă de Formula 1 pe traseul Oscar Galvez în 1998, continuitatea sporturilor cu motor în Argentina a fost asigurată doar de etapa WRC. În ultimii ani însă, odată cu mutarea raliului Dakar și cu inaugurarea circuitului Termas de Rio Hondo, prezent în motomondial și în WTCC, statul sudamerican își extinde paleta de competiții, iar fanii și-au găsit un idol în persoana lui Jose Maria Lopez.

Capitala Buenos Aires și-a manifestat interesul pentru a organiza o etapă urbană în noua serie electrică dezvoltată de FIA, iar organizatorii au confirmat prezența acestei runde în calendarul de 10 manșe. Astfel, anul 2015 se deschide cu o vizită pe străzile metropolei argentiniene, unde localnicii sperau să-l vadă și pe conaționalul Esteban Guerrieri, însă testul acestuia cu China Racing nu l-a putut propulsa în fața chinezului Ho Pin Tung.

Primele trei curse au stat sub semnul cadourilor făcute de favorita din presezon, e.dams. Deși dominase testele și a obținut două pole-positionuri prin Nicolas Prost, echipa lui Alain Prost a văzut cum victoriile s-au dus către Lucas di Grassi, respectiv Sam Bird. Abia la a treia tentativă, în Uruguay, Sebastian Buemi a adus mult așteptatul triumf. Ulterior a avut loc o zi de teste, în care cei de la Venturi au dictat ritmul, iar echipa lui Jarno Trulli a parcurs cei mai mulți kilometri.

După încheierea abruptă a carierei în F1 și o primă cursă excelentă în Formula E, Jean-Eric Vergne este mare favorit să devină al patrulea câștigător diferit din actuala stagiune. Colaborarea sa cu echipa Andretti are rolul de a-i facilita accesul către o poziție de titular în IndyCar, iar înlocuirea lui Montagny cu Marco Andretti l-ar putea ajuta pe francez să-și măsoare forțele cu fiul patronului, un obișnuit al seriei americane. Din păcate, cel ce nu-și mai găsește astfel loc în echipă este alt tânăr de perspectivă și cu nume legendar – Matthew Brabham.

În general, desele schimbări de piloți par a fi cea mai mare problemă a sezonului inaugural de Formula E. Spectacolul pe pistă nu lipsește, cursele sunt pline de acțiune și problemele tehnice nu sunt extrem de frecvente. Însă n-a existat rundă fără minim 2-3 schimbări pe grilă.

Liderul clasamentului, Lucas di Grassi, se așteaptă la o cursă grea, în care nu doar Vergne și cei de la e.dams se numără printre favoriți, ci și alți piloți experimentați care n-au reușit rezultatele așteptate până acum – Nick Heidfeld, Nelson Piquet Jr sau Jaime Alguersuari. Echilibrul este ilustrat și de faptul că toate echipele au punctat deja în cele trei curse disputate.

Privind clasamentul, surprinde totuși clasarea pe ultimul loc al formației Venturi, deși Heidfeld a fost aproape de victorie în prima cursă și a suferit de pe urma penalizărilor în Uruguay. Așadar, Argentina ar putea fi cadrul revanșei pentru german și colegul său la fel de încercat, Stephane Sarrazin.

Reamintim faptul că acțiunea din Formula E are loc în ziua de sâmbătă (10 ianuarie), startul în cursă fiind la ora 21:00.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By