Primele imagini cu Lotus E23

Încă o lansare pentru 2015 și din nou doar o prezentare a unor rendere 3D. Lotus devine astfel a 3-a echipa care își expune monopostul.

Ca de obicei, având în vedere că principala schimbare de regulament pentru 2015 vizează nasul monopostului, punctul de interes se va axa pe partea frontală a monopostului.

© Lotus F1 Team
© Lotus F1 Team

Lotus a schimbat design-ul nasului prezentat la sfârșitul sezonului trecut și bine a făcut. Deși nu chiar cea mai elegantă soluție, este totuși o îmbunătățire la capitoul estetic față de ceea ce a testat în 2014.

Nasul monopostului este unul scurt și îngust, Lotus fiind de părere că, pentru ei cel puțin, un nas fără protuberanța prezentă la Williams sau chiar Force India aduce beneficii aerodinamice. Ideea este de a permite un flux mai liber de aer în jurul nasului pentru a putea direcționa o cantitate mai mare de aer spre partea de jos a șasiului. Totodată noul design eliberează calea fileului de aer spre lateralul monopostului.

Aripa față are prinderea similară cu cea folosită de Williams pe monopostul FW37, deși majoritatea echipelor cred că vor folosi suporții aripilor față pe post de ghidaje spre turning vanes.

© Lotus F1 Team
© Lotus F1 Team

Noile reguli privitoare la partea frontală a nasului produce schimbări și la înclinația frontală a șasiului. Lotus însă a mascat această înclinație, cel mai probabil cu ajutorul lui „panou cometic”, partea superioară fiind plată. Din nou, se observă o diferență de filosofie de design față de Willims, spre exemplu. Dacă Williams a montat brațele superioare ale suspensiei cât mai sus posibil, Lotus a ales punctele de prindere mai jos. Această soluție menită să scadă centrul de greutate are însă atât un mic avantaj aerodinamic dar unul mecanic.

© Lotus F1 Team
© Lotus F1 Team

Mai spre centrul monopstului, găsim turning vanes-urile. Acestea, cel puțin în varianta 3D, par să se asemene cu cele folosite de Red Bull în 2014, dar și cu cele folosite de Mercedes AMG. Dacă acestea vor rămâne așa sau vor mai fi dăugate alte fante, rămâne de văzut.

© Lotus F1 Team
© Lotus F1 Team

Sidepod-urile sunt mai mici decât anul trecut, dar per total, caroseria este mai „butucănoasă” în superioară. Undercut-ul este destul de agresiv, fluxul de aer fiind acum neobstrucționat spre partea posterioară îmbunătățind performanța difuser-ului.

© Lotus F1 Team
© Lotus F1 Team

Ajungem însă și la partea cu adevărat interesantă a monopostului E23. Airbox-ul. Mare, lat și cu trei guri de admisie. Că Mercedes folosea anul trecut două admisii suplimentare știam. Chiar Lotus a folosit două admisii suplimentare pe monopostul E21, dar față de ceea ce a folosit Mercedes AMG în 2014 și ceea ce a desenat Lotus este o diferență colosală. Este evident că în centru este admisia pentru ICE, restul fiind folosite pentru răcirea auxialiară. Una dintre ele duce, cel mai probabil la radiatorul de ulei. Iar cealaltă, fie la sistemul ERS fie este folosită pentru un eventual F-Duct, zic eu. Având în vedere dimensiunea și zvonurile din ultima vreme care spun că PU-ul Mercedes AMG produce aproape 60CP în plus, atunci ne dăm seama de nevoia răcirii suplimentare. Dacă așa este cazul sau dacă Lotus suflă și-n iaurt, iar, ne vol lămuri pe percurs. Dar mie mi-e greu să cred că acesta va fi design-ul final. Dacă da… Atunci, ca în materie de PR, sunt trendsetteri.

© Lotus F1 Team
© Lotus F1 Team

Partea din spate este și ea schimbată. Monosuport-ul aripii spate seamănă cu cel folosit de Red Bull. Deși pare că este prins de caroserie, regulamentul împiedică acest lucru. Sub caroserie există cel mai probabil un suport Y inversat ce „îmbracă țeava de eșapament”. În partea posterioară a caroseriei se termină cu tuneluri de răcire similare cu cele folosite de McLaren anul trecut.

© Lotus F1 Team
© Lotus F1 Team

Multe lipsesc din imaginile prezentate, cum ar fi actuator-ul DRS, suporții camerelor FOM care ar trebui obligatoriu montați pe nasul monopostului. De asemenea lipsesc o mulțime de sponsori. Mulți dintre ei au închieat colaborarea cu echipa din Enstone, însă responsabilii Lotus au declarat că nu toți sponsorii au fost fost folosiți în render-ul imaginilor de prezentare a monopostului.

Ne lămurim la Jerez.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By