MotoGP Teste Sepang – Marquez în fața perechii Yamaha

După o pauză de iarnă meritată, astăzi, riderii clasei MotoGP s-au întors pe circuit pentru a testa noile motociclete cu care ne vor încânta în 2015.

Sepang e pista aleasă pentru acest prilej. Circuitul malaezian este unul dificil, cu 15 viraje, ce îmbină porțiuni de mare viteză, cu secțiuni ce scot în evidență tehnica pilotajului. Un tur de circuit lung, de 5543 m, parcurs în aproximativ 2 minute, fac ca alegerea să fie rațională, fiind ideal pentru obținerea unor informații tehnice prețioase pentru inginerii echipelor.

Honda și Yamaha

Marc Marquez

Prima zi de teste a fost o bătălie între Honda și Yamaha, cu Marc Marquez încheind pe prima poziție. De altfel, campionul mondial, component al echipei Repsol Honda, și-a exprimat gândurile după primul test, declarând următoarele:

Astăzi am testat trei motociclete: cea de anul trecut, cea din testul de la Valencia și o motocicletă cu setări mixte ale celorlalte două. După vacanță, să testez trei motociclete diferite nu a fost tocmai ușor. Mă simt bine, dar trebuie să îmbunătățim multe aspecte și încercăm diferite componente și setup-uri. Ne vom concentra, ținta noastră de astăzi a fost să alegem motocicleta cu care vom lucra în următoarele două zile.

Cu motocicleta testată la Valencia simțeam mai multă încredere și stabilitate pe furca față, dar am pierdut mult pe partea de frânare, așa că i-am rugat pe cei de la Honda să păstreze același punct de frânare cu cel al motocicletei de anul trecut.

Inginerii au făcut o treabă foarte bună, noua motocicletă păstrând același feeling al punctului de frânare. Bineînțeles, imediat am pierdut puțin din încrederea furcii față, dar  a fost mai bine față de motocicleta de anul trecut.

honda

Tandemul Yamaha pare să fie însă cel mai încântat de primul test din noul sezon. Ambii piloți ai echipei, atât Valentino Rossi, cât și Jorge Lorenzo au fost optimiști în ceea ce privește noul model M1, propus pentru 2015, ei ocupând locurile 2 și 3.

Valentino Rossi

A fost o primă zi foarte bună și sunt foarte încântat că m-am reîntors pe motocicletă. Astăzi totul a decurs foarte bine, deoarece am fost rapid în mod constant, atât în sesiunea de dimineață cât și în cea de după-amiază. Am muncit mult pentru a încerca să îmbunătățim ritmul cu pneuri uzate și rezultatul a fost mai mult decât promițător. Motocicleta arată bine și noile pneuri ne-au ajutat să realizăm timpi pe tur foarte buni. La sfârșit am încheiat pe locul secund, după Marquez, dar nu foarte departe. Din ce am observat, motocicleta s-a îmbunătățit substanțial în diferite părți, dar mai avem mult de muncit, însă pentru moment e bine.

yamaha

Jorge Lorenzo

E cu totul altă poveste față de anul trecut, când am avut multe probleme. Am ajuns aici și mă simt mult mai confortabil pe motocicletă, poziția noastră în clasament fiind dovada. Anul acesta suntem în frunte încă de la început și asta înseamnă că motocicleta e în formă bună. Condiția mea fizică e foarte bună, mă simt mai puternic, dar prima zi e întotdeauna cea mai dificilă. Trebuie să folosești diferiți mușchi pe care nu-i folosești când te antrenezi la sală sau în timpul pregătirilor, așa că întotdeauna obosești în prima zi. Comparativ cu ceilalți ani, mă simt mult mai bine. Sepang nu e circuitul nostru cel mai bun, dar să avem cele două motociclete Yamaha de uzină, în top trei, e un semn bun.

 

Test Sepang 1 – Day 1 Highlights from AureYellow46 on Vimeo.

Ducati GP14.3

Dezavantajată în mod clar față de concurență, prin neparticiparea cu modelul nou, GP15, Ducati s-a adaptat situației și a testat noi componente pentru motocicleta din 2015 pe versiunea GP14.3, special construită pentru testul din Malaezia. Totuși, gruparea din Bologna a testat noi componente (șasiu și electronică) ce urmează să fie dispuse pe noul model, ce va fi lansat conform declarațiilor oficiale la sfârșitul lunii.

Andrea Dovizioso

Sunt foarte bucuros pentru astăzi. Pista a fost, în mod norocos, în condiții bune și noi am fost capabili să începem testele cu dreptul, așa cum ne-am propus. Am încercat setări diferite ale șasiului și ale elementelor electronice. Îmi place Sepangul foarte multe, întotdeauna m-am descurcat bine aici și viteza noastră a fost foarte bună, dacă o comparăm cu cea a rivalilor. Încă folosesc motocicleta de anul trecut, ce-i drept, cu câteva update-uri majore, dar sunt foarte curios cum va arăta nou motocicleta, când o voi testa la sfârșitul lunii. Modelul nou, GP15 va arăta diferit față de acesta, dar toata munca depusă aici va reprezenta un feedback folositor pentru dezvoltarea acestei motociclete noi cu care vom rula în 2015.

 

DSCN0170-L

Andrea Iannone

Aceste teste sunt cu siguranță foarte importante pentru viitorul echipei. Am adus aici modelul Desmosedici GP14.3, un update al motocicletei de anul trecut, cu câteva componente noi și asta ne-a permis să ajustăm șasiul. Sunt mulțumit pentru că sunt din nou în șaua motocicletei după testul din noiembrie și e întotdeauna o mare emoție să mă întorc pe Ducatiul meu.

Astăzi a fost o zi încheiată într-o notă pozitivă pentru că am reușit să testăm anumite lucruri ce ne vor fi utile în viitor. Toată lumea a rulat foarte tare azi, dar noi am folosit doar pneurile de componență dură, astfel încât sunt foarte mulțumit cu timpul meu. Cu siguranță, există loc pentru îmbunătățiri, dar nu ne-am descurcat deloc rău pentru prima zi.

 

Aprilia și Suzuki

Cei doi motoriști ce revin la clasa mare nu au rupt gura târgului astăzi. De altfel, nici nu era de așteptat acest fapt încă de la reîntoarcerea lor. Aprilia așteaptă decizia finală de a folosi sau nu celebrul seamless gear.  Astăzi, locurile ocupate de echipa lui Fausto Gresini nu au arătat prea multe semne pozitive, Alvaro Bautista încheind pe 14, în timp ce Marco Melandri a finalizat prima zi de test pe un dezolant loc 26.

Nici Suzuki nu a scăpat de bolile copilăriei, fiind măcinată de probleme tehnice pe parcursul primei zile de teste. Cei doi piloți oficiali ai echipei, Aleix Espargaro și Maverick Vinales, au fost la peste 1.9 secunde în urma liderului Marquez, iar ecartul e improbabil să fie recuperat în acest sezon.

Clasamentul final

1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V)2m 0.262s
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1)2m 0.380s +0.118s
3. Jorge Lorenzo SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1)2m 0.521s +0.259s
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP14.3)2m 0.617s +0.355s
5. Dani Pedrosa  SPA Repsol Honda Team (RC213V)2m 0.745s +0.483s
6. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)2m 0.930s +0.668s
7. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP14.3)2m 1.424s +1.162s
8. Stefan Bradl GER Forward Racing (Forward Yamaha)2m 1.556s +1.294s
9. Bradley Smith UK Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)2m 1.707s +1.445s
10. Cal Crutchlow UK CWM LCR Honda (RC213V)2m 1.713s +1.451s
11. Scott Redding UK Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V)2m 1.917s +1.655s
12. Michele Pirro ITA Pramac Racing (Desmosedici)2m 1.951s +1.689s
13. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1)2m 2.136s +1.874s
14. Aleix Espargaro SPA Team Suzuki MotoGP (GSX-RR)2m 2.225s +1.963s
15. Alvaro Bautista SPA Factory Aprilia Gresini (Aprilia)2m 2.285s +2.023s
16. Hiroshi Aoyamah JAP Drive M7 Aspar (RC213V-RS)2m 2.560s +2.298s
17. Nicky Hayden SUA Drive M7 Aspar (RC213V-RS)2m 2.699s +2.437s
18. Hector Barbera SPA Avintia Racing (Desmosedici)2m 2.700s +2.438s
19. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)*2m 2.807s +2.545s
20. Katsuyuki Nakasuga JAP Yamaha Test Rider (YZR-M1)2m 3.092s +2.830s
21. Maverick Viñales SPA Team Suzuki MotoGP (GSX-RR)*2m 3.164s +2.902s
22. Eugene Laverty IRL Drive M7 Aspar Honda (RC213V-RS)*2m 3.295s +3.033s
23. Mike Di MeglioFRA Avintia Racing (Desmosedici)2m 3.878s +3.616s
24. Karel Abraham CEH Cardion AB Motoracing (RC213V-RS)2m 3.879s +3.617s
25. Loris Baz FRA Forward Racing (Forward Yamaha)*2m 4.163s +3.901s
26. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (Aprilia)2m 4.502s +4.240s
27. Alex de Angelis SMR Octo IodaRacing (ART)2m 4.673s +4.411s
28. Takumi Takahashi JAP Honda Test Rider (RC213V/RC213V-RS)2m 4.719s +4.457s
29. Takuya Tsuda JAP Suzuki Test Rider (GSX-RR)2m 5.478s +5.216s
30. Michael Laverty UK Aprilia Test Rider (Aprilia)2m 6.190s +5.928s

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

0 comments