Teste Barcelona – Vânt şi accidente

Ultima zi din primul calup de teste de pe circuitul catalan a fost marcată de accidentul suferit de spaniolul Fernando Alonso.

Acesta a lovit parapetul de protecţie de pe interiorul virajului 3, avariind uşor partea frontală a monopostului McLaren. La faţa locului au sosit echipele de urgenţă care l-au extras pe asturian din cockpit şi l-au transportat la centrul medical. Starea lui de sănătate este bună, dar ca o măsură de precauţie Alonso a fost transportat cu un elicopter la spitalul central din Barcelona unde va fi ţinut sub observaţie peste noapte. Fernando Alonso era pe locul 5 în clasamentul zilei atunci când a suferit accidentul. Deşi Jenson Button era pregătit să preia volanul în sesiunea de după amiază, McLaren a optat să încheie ziua mai devreme. Eric Boullier a confirmat că accidentul spaniolului a avut loc din cauza unei defecţiuni tehnice a monopostului, dar nu a dat detalii, iar presa spaniolă specula o destabilizare legată de vânt sau o stare febrilă a pilotului spaniol. McLaren pleacă din Barcelona cu 104 tururi parcurse în cele 4 zile, mult în urma competitorilor săi.

Romain Grosjean a stabilit cel mai rapid timp al zilei, monopostul său fiind încălţat cu pneuri de compoziţie super-soft. Strategia Lotus a fost împărţită azi: pe de o parte evaluarea pneurilor iar pe altă stinturi lungi, inclusiv o simulare de cursă. El a acoperit 111 tururi, Lotus devenind din nou deţinătoarea recordului pe circuitul catalan în noua era turbo.

Mercedes în schimb sunt adevăraţii câştigători ai zilei. În ciuda faptului că Nico Rosberg a început ziua cu un tete-a-queue, el stabilit cel de-al doilea timp al zilei, 1:24.321s, dar pe pneuri medii. A fost chiar mai rapid decât Pastor Maldonado ieri, pe pneuri super-soft. Aşadar, Mercedes începe să-şi arate adevăratul ritm: unul dezarmant pentru concurenţă având în vedere că Pirelli evaluează diferenţa dintre cele două compoziţii la aproape două secunde pe tur. A fost o sesiune foarte productivă pentru german care a parcurs circuitul catalan de 131 de ori.

Locul trei i-a revenit lui Daniil Kvyat, care a acoperit 104 tururi, performanţa sa fiind stabilită cu pneul de compoziţie soft. Nimic deosebit de raportat pentru Red Bull, doar un program obişnuit de evaluare a diferitelor compoziţii de pneuri. Felipe Nasr s-a clasat pe locul 4, performanţa lui fiind stabilită tot cu pneul super-soft. Spre finalul sesiunii, cu 10 minute înainte de final, brazilianul s-a oprit în virajul 8 aducând cu sine şi sfârşitul sesiunii.

Valtteri Bottas s-a clasat pe locul 5. Monopostul său a avut ceva probleme electronice motiv pentru care echipa a trebuit să renunţe la simularea de cursă planificată, în final finlandezul acumulând un total de 129 de tururi, cu două mai puţin decât recordul zilei stabilit de Nico Rosberg.

Toro Rosso a avut o zi mai calmă. Carlos Sainz s-a clasat al 6-lea deşi timpul său a fost stabilit cu pneul super-soft. Sesiunea de după amiază a celor de la Toro Rosso a fost întreruptă de un accident al spaniolului în acelaşi loc în care Fernando Alonso a lovit parapetul. O scurtă vizită la centrul medical pentru a primi OK-ul medicilor nu a fost de ajuns, întrucât mecanicii nu au putut repara monopostul şi astfel, Sainz jr. a fost nevoit să scurteze ziua de lucru. Spaniolul a declarat că unul dintre motivele pentru care a pierdut controlul a fost vântul puternic.

Cei de la Ferrari au fost perfect anonimi astăzi. Sebastian Vettel s-a clasat al 7-lea, adunând 74 de tururi în special pe pneul mediu, iar spre sfârşitul zilei a făcut un stint şi cu pneul hard. Nico Hulkenberg s-a clasat al 8-lea. Pentru el ziua s-a terminat imediat după pauza de masă când motorul Mercedes specificație 2014 şi-a dat obştescul sfârşit.

Clasamentul general al zilei este:

 bcnday4end2

Ultima sesiune de teste a intersezonului are loc la sfârşitul săptămânii viitoare, pe acelaşi circuit. Până atunci, PitStops va publica un articol cu analiza completă a celei de-a doua sesiuni de teste din acestă iarnă.

————————

Citește și alte articole din sezonul 2015 al Formulei 1:
Alonso spitalizat în urma unui accident
Teste Barcelona – Ferrari domină în Catalunia
Teste Barcelona – Primele avertismente
Teste Barcelona – Monotonie şi ploaie
Mercedes W06 – succesorul unei legende
Jerez – Renaștere și cacealma


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

2 comments

  1. Alexandru 4 ani ago

    Salut,

    Imi plac foarte mult articolele voastre, sunteti pe de parte cea mai buna sursa de informare cand vine vorba de motorsport.
    Dar, va rog, cititi articolele de cateva ori inainte de a le posta. Stiu ca munciti mult la cercetare, dar pentru un cititor ca mine conteaza foarte mult sa nu dau peste o gramada de greseli.

    In acest articol:
    -primul paragraf: „seasiunea”
    -al doilea paragraf: „simulare e cursa”
    -Valteri Bottas a facut 129 de tururi, dar in articol e trecut cu 127 de tururi

    Like Dislike
    1. Dan Dracea 4 ani ago

      Mulțumim pentru sesizări. Au fost reparate greșelile precizate de tine. Ne bucură faptul că există cititori care pun preț pe conținut și vom continua să vă oferim informații cât se poate de interesante și precise.

      Like Dislike

Comments are closed.

By