Teste Barcelona – Un nou record

Teste Barcelona – Un nou record

A cincea zi de teste de la Barcelona a fost o continuare, cum era și firesc, a primei sesiuni ce a avut loc pe același circuit acum o săptămână. Numai că de data asta, echipele angrenate în Marele Circ sunt pe ultima sută de metri. Este timpul să scoată la înaintare toate armele și să descopere câtă performanță pot extrage din monoposturile create.

Să începem prin a spune că una din știrile importante ale zilei a constituit-o conferința de presă McLaren (care, în mod ciudat, a fost doar pentru presa scrisă?!) ținută de Ron Dennis și Eric Boullier cu privire la starea lui Fernando Alonso. Cum era de așteptat, McLaren nu a oferit nici o informație nouă cu privire la cauzele accidentului, Ron Dennis limitându-se să spună că vântul a fost de vină.

Am aflat că, în urma testelor efectuate la spitalul din Barcelona, s-a descoperit că Fernando Alonso nu are nici o traumă fizică, dar că în timpul accidentului pilotul spaniol și-a pierdut cunoștința. S-au efectuat mai multe scanări ale creierului care au relevat absența oricărei leziuni, dar cu toate astea Alonso suferă de amnezie retrogradă. Cât de grav este? Nu foarte grav, dar ultimul cuvânt îl au medicii. Din câte a spus Ron Dennis, Alonso ar fi vrut să piloteze la Barcelona, dar medicii i-au interzis. Așadar, locul său va fi luat de Kevin Magnussen, care ar putea la fel de bine să înceapă sezonul în locul spaniolului.

Astăzi pentru McLaren a pilotat Jenson Button. E mult spus a pilotat, pentru că cele 7 tururi parcurse au fost suficiente doar să roadă primul strat de cauciuc din pneurile medii pe care a rulat. Monopostul McLaren a cedat din nou, de data asta inginerii depistând o scurgere de lichid hidraulic care necesită înlocuirea întregului power unit. Zi compromisă pentru McLaren, iar viitorul pare din ce în ce mai negru pentru echipa lui Ron Dennis.

Mercedes a început ziua fulminant, stabilind încă din prima oră un timp excelent pe pneurile medii, timp care a rămas etalon până spre după amiază. Hamilton a reușit să acopere 48 de tururi până la pauza de prânz, și atât. Echipa Mercedes a anunțat că o componentă a sistemului hibrid (MGU-K) al monopostului W06 a cedat și că nu vor mai ieși pe circuit până la sfârșitul zilei. Cu toate astea, timpul britanicului a rămas unul excelent, cel mai bun pe pneuri medii al zilei, Hamilton teminând sesiunea pe locul 3.

Williams a fost câștigătoarea zilei, brazilianul Felipe Massa stabilind un nou record pentru actualele monoposturi hibride pe circuitul catalan. Timpul său de 1:23.500s stabilit cu pneuri de compoziție soft a fost cu peste o jumătate de secundă mai bun decât ceea ce reușise Romain Grosjean săptămâna trecută pe pneuri super-soft. Monopostul FW37 nu a avut probleme, Massa parcurgând un total de 101 tururi. Poate că acest timp s-a datorat și update-urilor tehnice aduse de echipa lui Frank Williams, update-uri pe care le vom trece în revistă la sfârșitul testelor de iarnă, în articolul analiză marca PitStops.

Pe locul 2 s-a clasat iepurele plutonului, monopostul Sauber pilotat de suedezul Marcus Ericsson. În cele 122 de tururi parcurse, Ericsson a efectuat o simulare de completă de cursă și o serie de stinturi rapide spre final pentru a evalua și compoziția super-soft a pneurilor Pirelli. O zi extrem de productivă pentru oamenii lui Peter Sauber, dar și pentru Ferrari, pentru că atunci când vine vorba de power-unit, informațiile adunate de inginerii elvețieni sunt automat împărtășite cu Scuderia.

Red Bull s-a cam zbătut în anonimat, neieșind în evidență cu nimic pe parcursul zilei. Kvyat a parcurs 75 de tururi, ce-i drept fără probleme. A stat toată ziua pe pneurile medii, evaluând curba de performanță a acestora, cel mai probabil cu o cantitate destul de mare de combustibil la bord. A terminat ziua pe locul 4, la 2.5 secunde de timpul lui Massa.

Pe 5 s-a clasat Romain Grosjean, pilotul celor de la Lotus. Ca și Red Bull, nu a ieșit în evidență cu nimic. Prima parte a zilei a consacrat-o testelor aerodinamice, cu precădere în zona posterioară a monopostului, în dreptul aripii spate. Apoi, după-amiază a făcut muncă de evaluare a pneurilor Pirelli. Timpul său cel mai bun, 1:26.177, a fost stabilit pe pneul de compoziție soft, dar dacă e să-l comparăm cu ceea ce a reușit săptămâna trecută deducem că monopostul E23 a fost aproape plin cu combustibil.

Locul 6 al zilei a aparținut italienilor de la Ferrari. Spre deosebire de ceilalți concurenți (poate mai puțin Sauber), Scuderia nu a avut nici o noutate tehnică pe monopost, lucru care s-ar putea schimba în zilele următoare, întrucât, spre după-amiază, în garajul italienilor a sosit un transport de componente din Italia. Stint-uri medii pentru Raikkonen azi, toate pe pneul mediu și cu o cantitate mare de benzină, acestea l-au făcut pe finlandez să termine ziua la aproape 3 secunde de liderul Massa, după 80 de tururi parcurse. Pentru Ferrari, cotidianul Turun Sanomat susține că zilele de sâmbătă și duminică vor fi dedicate simulărilor de cursă.

Carlos Sainz a fost al 7-lea pe un monopost Toro Rosso care a suprins pe toată lumea. Știam că echipa din Faenza va aduce niște update-uri, dar pachetul cu noutăți a fost mai mult decât generos, Toro Rosso aliniind un monopost 80% schimbat. Parcurgând 86 de tururi, multe dintre acestea pe pneul de iarnă prototip al celor de la Pirelli, Carlos Sainz nu a încercat să stabilească un timp bun, făcând îndeosebi muncă de evaluare aerodinamică a pachetului nou instalat pe monopost.

Clasamentul final al celei de-a 5-a zi la Barcelona este:

BCN2_1

Sursa foto: twitter.com/WilliamsRacing