SBK Thailanda: Rea fără istoric, show la Supersport

După ce în Australia toată lumea a fost atentă la Troy Bayliss, a doua etapă a campionatului a adus o noutate absolută, Chang International Circuit fiind în premieră în calendarul competiției. Însă aceiași doi protagoniști și-au tras partea leului.

Superbike

Prima manșă a întrecerii thailandeze nu a avut istoric. Cel mai rapid în antrenamentele libere, dar și în calificări, Jonathan Rea a făcut un tur de forță. Deși în testele din intersezon Aprilia se arătase în formă mai bună, atât în Australia, cât și aici în Thailanda, Kawasaki a fost motocicleta de bătut.

Primele tururi au fost animate, dar apoi ecartul dintre Rea și conaționalul său de la Aprilia, Leon Haslam, a crescut încet dar sigur. Fără emoții, nord-irlandezul s-a îndreptat spre un succes meritat. În pluton, ghinionistul zilei a fost debutantul olandez, Michael Van der Mark. Campionul en-titre al clasei Supersport a fost trădat de motocicleta sa, fiind nevoit să abandoneze din motive tehnice.

Pe locul secund, la peste șase secunde distanță, a sosit Leon Haslam, pilotul de la Aprilia remarcându-se prin constanța arătată la început de 2015. Ultima treaptă a podiumul a fost completată Tom Sykes. Pilotul de la Kawasaki a fost presat în ultima parte a cursei de spaniolul Jordi Torres, însă podiumul britanic a fost consființit la căderea steagului în pătrățele. Topul primilor cinci a fost completat de campionul mondial en titre, francezul Sylvain Guintoli fiind departe de forma arătată în 2014. Ce-i drept, mutarea de la Aprilia la Honda pare a fi total neinspirată, dată fiind situația grupării nipone. Veteranul Troy Bayliss a terminat al optulea, deși va împlini 46 de ani la sfârșitul acestei luni.

Cea de-a doua întrecere thailandeză a clasei Superbike a stat sub dominația autoritară a aceluiași Jonathan Rea. Nord irlandezul a avut un start foarte bun, apoi a condus cursa de la început, mărindu-și ecartul față de Haslam și Lowes tur după tur. Așa cum ne-a obișnuit Leon Haslam a ocupat din nou poziția secundă, fiind singurul care păstrează contactul cu Rea la general. Podiumul cursei secunde a fost completat de Alex Lowes, britanicul venind după o primă manșă dificilă.

Singurul duel important a fost cel dintre Jordi Torres și Tom Sykes, spaniolul depășind cu două tururi înainte de finalul cursei. De asemenea, notabilă e evoluția debutantului Michael van der Mark, olandezul depășindu-l, ilegal, ce-i drept, pe final de cursă pe coechipierul său, Sylvain Guintoli. Francezul a făcut încă o dată o cursă discretă, fiind într-un anonimat total de la capturarea titlului mondial din 2014.

Troy Bayliss a avut parte de o cursă cu suișuri și coborâșuri. Dacă în prima parte a cursei îl regăseam la un moment dat pe poziția a șasea, australianul a încheiat pe poziția a 11-a. Foarte probabil, forma fizică și-a spus cuvântul, dar e de apreciat efortul său, depășindu-și din nou coechipierul, Chaz Davies.

După două etape, clasamentul general al piloților ni-l aduce în frunte pe Jonathan Rea, pilotul de la Kawasaki acumulând 95 de puncte, dintr-un total de 100 posibile. Pe poziția secundă, îl regăsim pe Leon Haslam, cu 85 de puncte. Pilotul de la Aprilia pare să fie singurul contracandidat demn de luat în seamă pentru Rea. Pe următoarele poziții îi regăsim pe Sykes (50p), Torres (42) și Guintoli (40).

Supersport

În cursa clasei Supersport, principalii favoriți păreau să fie cei de la MV Agusta, echipa italiană fiind dominantă încă  din testele premergătoare sezonului. Jules Cluzel și Lorenzo Zanetti veneau în Thailanda în postură de principali favoriți, dar în calificări, experimentatul Kenan Sofuoglu a fost cel care a dictat ostilitățile.

Jules Cluzel a preluat imediat conducerea cursei și părea să se îndrepte spre un succes facil. MV Agusta a pierdut prima motocicletă în urma unei căzături (Zanetti), iar cu trei tururi înainte de final și liderul a fost trădat de mecanică. Abandonul francezului a adus extazul în tribunele thailandeze. În fruntea întrecerii a ajuns Ratthapark Wilairot. Pilotul thailandez a fost omul potrivit la locul potrivit și s-a impus, devenind totodată lider la general.

11568_358201287712627_2045498042024802622_n
Eroul local spera la un podium, însă a cules chiar victoria

Pe podium au mai urcat Kenan Sofuoglu și P.J.  Jacobsen, turcul realizând o depășire ce ne-a reamintit de manevra lui Kevin Schwantz făcută asupra lui Wayne Rainey la Hockenheim, în 1991. Topul primilor cinci a fost completat de francezul Lucas Mahias și de Ratthapong Wilairot, thailandezul aducând încă un motiv în plus de sărbătorit pentru fanii curselor pe două roți din Thailanda.

În clasamentul general al piloților, Ratthapark Wilairot devine noul lider al clasei Supersport, cu un total de 36 de puncte. Locul secund e ocupat de Kenan Sofuoglu, pilotul turc acumulând 30 de puncte după primele două etape. Podiumul clasamentului general al piloților este completat de câștigătorul din Australia și ghinionistul din Thailanda, francezul Jules Cluzel, acumulând 25 de puncte.

Asia Talent Cup

Ca și curse suport pentru etapele de Superbike și Supersport pe nou inauguratul circuit Chang International Buriram s-au desfășurat și 2 curse ale noii serii de promovare a talentelor asiatice numită Asia Talent Cup.

Prima cursă desfășurată sâmbătă a fost câștigată de Somkiat Chantra, reprezetant al țării gazdă Thailanda. Acesta s-a impus în fața piloților Sasaki și Salim, un japonez respectiv un indonezian. Finalul de cursă a fost deosebit de disputat, în lupta pentru victorie fiind angrenați nu mai puțin de 9 piloți. În acest pluton compact de 9 piloți s-a făcut remarcat tânărul Kazuki Masaki ce a pus reale probleme ocupanților podiumului din final.

La finalul întrecerii organizatorul Alberto Puig s-a declarat încântat de spectacolul de pe pistă și și-a exprimat încrederea că în cursa de duminică ostilitățile vor fi la același nivel și nu în ultimul rând se va vedea o înbunătățire evidentă a timpilor pe tur pentru întreg plutonul.

Cursa a doua a adus un alt protagonist tot thailandez, Nakarin Atiratphvapat. Ocupantul primei poziții pe grilă la start Malay Azman  a luat avans în primele tururi, dar specatcolul începea să se întrevadă în urma sa.  Nakarin Atiratphvapat urmat de încă 8 rivali au început să se apropie amenințător de lider. Acest lucru este remarcabil ținând cont că diferențele dintre motocicletele Honda NSF250R puse la dispoziția piloților sunt minime, iar circuitul cu multe linii drepte nu prea permite ruperea unor piloți din pluton.

Momentul cheie al cursei s-a petrecut în turul 13 din cele 16 când Chantra a căzut antrenând-ul și pe Norrodin. Acest incident  a creat  o ruptură între liderul de atunci Kunimine  și restul plutonului. Liderul de moment nu s-a putut bucura de avantajul creat fiind rapid ajuns de plutonul de 8 piloți schimbându-se liderii cursei de mai multe ori până la final.

Ultimul moment important al cursei a fost recordul pe tur doborât de Sasaki, dar nu a fost de ajuns pentru a trece de câștigătorul Atiratphuvapat. Locul 3 i-a revenit unui alt pilot de urmărit, japonezul Masaki.

Alberto Puig a remarcat ascensiunea calitativă a piloților thailandezi care încep să clatine supremația de necontestat a japonezilor. Tinere talente încep să se zărească și dinspre Malaezia. În curând idolii adolescenților asiatici, Hafiz Syahrin, Ratthapark Wilairot, Doni Tata Pradita vor avea urmași demni de eforturile acestor primi temerari ai motociclismului asiatic.

Următoarele curse ale seriei Asia Talent Cup se vor desfășura săptămâna viitoare la Losail în Qatar ca și suport pentru runda de deschidere a sezonului de MotoGP.

Revenind la Superbike, următoarea etapă din 2015 se va desfășura în perioada 10-12 aprilie, a treia rundă a sezonului urmând să fie găzduită de circuitul MotorLand Aragon din Spania.

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By