Weekendul românilor: Barcelona, Thruxton și Portimao

Al doilea weekend de mai i-a readus pe circuite pe Robert Vișoiu, la prima etapă europeană din GP2, și pe Petru Florescu, în cel de-al treilea meeting din MSA Formula. Bonus: facem valuri și în europeanul de karting!

Pornim în acest rezumat de la mic la mare, cu relatarea Elenei Popa despre o frumoasă performanță românească în prima etapă din campionatul european de karting.

În weekend-ul 9-10 mai, România nu a avut reprezentanţi doar în marile competiţii de monoposturi din lume, ci şi la karting. După ceva vreme în care nu s-a mai remarcat pe planul kartingului mondial, pilotul Dionisios Marcu, multiplu câştigător de etape la clasa Mini a seriei WSK şi campion naţional, se afirmă din nou cu un impresionant loc 6. Performanța a fost obţinută în cadrul clasei KF a primei etape din Campionatul European de Karting, desfăşurată în Portugalia, la Portimao, pe Kartodromul International Algarve.

Debutant la clasa KF, alături de echipa Ward Racing cu care şi-a început colaborarea acum trei curse după un parcurs de 3 ani cu echipa de uzină CRG (coleg cu Max Verstappen), românul a fost rapid pe parcursul întregii săptămâni, deci clasarea pe poziţiile 2 şi 3 în calificări nu a fost o surpriză. Prefinala îl găsea pe poziţia a cincea a grilei, însă datorită ratării startului de către coechipierul aflat in faţa sa, atât Denis, cât şi ceilalţi piloţi au pierdut în jur de 7 locuri. Totuşi, românul a recuperat poziţii importante, reuşind un loc 10, care stabilea şi poziţia pe grila finalei, unde a progresat până pe locul 6. Totodata, Marcu a avut al treilea cel mai rapid timp al cursei şi e extrem de încrezător înaintea etapei din Anglia (care se desfăşura pe 21 iunie), după cum afirmă: ,,Puteam să ajung pe podium, dar am plecat prea din spate”.

Finala a fost castigata de Ben Hanley (Mad Croc), urmat de Tom Joyner (Strakka BhaiTech) și Felice Tiene (CRG).

MSA Formula

Petru Florescu a făcut un mare pas înainte în cea de-a treia etapă, pe cel mai rapid circuit din calendarul BTCC/MSA Formula: Thruxton. Românul a terminat calificările pe locul al șaptelea, urmând să plece de pe respectiva poziție atât în prima cursă, cât și în cea de-a treia. Primul start n-a decurs bine, Petru fiind prins într-un acroșaj colectiv care i-a pus capăt evoluției după foarte scurt timp. Mai grav era faptul că ordinea finală a manșei determina grila cursei secunde, fapt ce l-a constrâns pe Florescu la o cursă de recuperare din coada plutonului. În acest context, o serie de depășiri și clasarea finală pe locul 14 cu pneuri uzate dovedea faptul că pilotul Carlin nu-și găsea locul în grupul codaș, ci mai sus.

Ultimul start al zilei a decurs excelent, Florescu reușind să urce în trenul liderilor. La Thruxton aspirația este vitală, monopostul Carlin fiind suficient de rapid în virajul de mare viteză Church pentru a sta aproape de rivali pe lunga linie dreaptă ulterioară. Un grup de șase s-a desprins în față, cu Florescu în expectativă la finele șirului indian. Liderul Sandy Mitchell a evadat, iar rocadele dintre Sennan Fielding și Florescu i-au încetinit pe cei doi, care au pierdut contactul cu ceilalți trei. Astfel, pentru Florescu locul al cincilea devenea obiectivul realist al cursei, Fielding fiind nevoit să se recunoască învins de român pe final.

Acest loc 5 a fost cel mai bun rezultat al lui Florescu în primele 9 etape ale anului, el fiind totodată al doilea în ierarhia debutanților. Mentalitatea competitivă a românului l-a făcut să se declare mulțumit de rezultat, însă rămâne o urmă de regret după incidentul din prima manșă, care i-ar fi putut aduce încă o clasare solidă. Tinerii din MSA Formula iau o pauză de patru săptămâni, până la runda de pe Oulton Park, la care Petru vine de pe poziția a 16-a la general.

GP2

După ce impresionase în prima etapă din Bahrain, Robert Vișoiu a revenit pe tărâm european, hotărât să facă diferența pe pistele cunoscute din stagiunile precedente de GP3. Românul reușise o prestație bună la Barcelona acum doi ani, când a rezolvat mult mai bine ecuația uzurii unor pneuri moi decât cei doi coechipieri ai săi de la Arden, aflați acum în Formula 1: Kvyat și Sainz Jr. Însă chiar dacă Robert are un plus la capitolul gestiune a anvelopelor, weekendul catalan n-a decurs conform așteptărilor.

Calificările l-au găsit pe locul 17 din efectivul crescut la 26, după venirea celor de la Hilmer. Prima cursă n-a adus vreun progres, Vișoiu clasându-se în final pe locul 18, la un minut de învingătorul Vandoorne. Misiunea sa în pluton a fost îngreunată de lunga perioadă în care sistemul DRS nu a funcționat (pentru toți piloții), fapt ce a dus la ”o cursă de supraviețuire” pe asfaltul abraziv de lângă Barcelona.

După ce totul a mers bine în Bahrain, Robert n-a reușit să descopere secretul gumelor Pirelli la Barcelona, iar manșa secundă s-a disputat după un șablon și mai pesimist. După jumătate de cursă, românul a scăzut ritmul în mod dramatic, amintind de același weekend catalan de acum doi ani, când monoposturile Mercedes se scufundau în clasament datorită uzurii exagerate.

În consecință, nu putem trage decât două concluzii – fiecare circuit și fiecare compoziție de pneu are specificul propriu, așa că nu putem aplica un șablon referitor la ”piloții ce gestionează mai bine gumele”, iar poziția de start la Barcelona e crucială, de vreme ce nu-i ușor a depăși aici, cu atâtea viraje lungi și perturbații aerodinamice dacă stai prea aproape de cel din față. Urmează o sarcină și mai grea din punctul de vedere al depășirilor – Monaco.

 

You may also like

0 comments