24h Ring: Pole pentru Augusto Farfus și BMW

24h Ring: Pole pentru Augusto Farfus și BMW

Nu e niciun secret că vremea își face de cap an de an la poalele muntelui Eifel, iar calificările întrecerii de anduranță din acest an au fost puternic influențate de ploaie și ceață. Vremea bună au prins-o doar primii 30.

Ca de obicei, formatul a inclus o sesiune nocturnă joi seara (4 ore), una de zi vineri dimineața (2 ore) și un Superpole pentru primii 30 (40 minute).

Q1 a început la asfințit, însă ploaia puternică i-a impedicat pe combatanți să coboare sub 10 minute pe tur. Singura excepție a fost, la fel ca acum doi ani, Maxime Martin, care și-a arătat predispoziția pentru diluvii printr-un 9m56, cu 8 secunde mai rapid ca oricine. După vreo oră ploaia s-a oprit, însă circuitul s-a uscat foarte lent din pricina vremii răcoroase și a copacilor. Mai mult, deja se întunecase și echilibrul fin dintre îmbunătățirea condițiilor și venirea nopții a scăzut treptat timpii. Cealaltă mașină Marc VDS s-a instalat la conducere și părea destinată ocupării pole-ului provizoriu, însă cu 5 minute înainte de final s-au dezlănțuit protagoniștii, oferindu-ne un final de intensitatea celor din calificările F1. Cele două Audi WRT au devansat Aston-ul #6, ca apoi să se încline în fața echipajului campion de anul trecut pe alt Audi, care a bifat un 8m29.806. Marc VDS a tras ultimul cartuș prin mașina #25, care a eșuat pentru doar 0.089s.

11254092_10153023398733800_6849243159538516885_o
În ultimele minute, campionii de anul trecut au stabilit timpul-reper al Q1

Ploaia a revenit după încheierea sesiunii și a ținut toată noaptea, oprindu-se pe la ora locală 8:00, cu o oră și jumătate înainte de începerea Q2. Turismele zvântaseră puțin pista, însă ceața n-aveau cum să o ridice, și nici temperatura asfaltului. Așadar, primele 90 de minute din totalul de două ore au trecut fără ca vreun echipaj să coboare sub 9 minute pe tur, până când Stefan Mucke (Aston Martin) a oprit cronometrul la 8m51. Dominik Baumann a venit apoi la 8m47, apoi a suferit o pană. Mercedes a venit cu echipajul #33 la conducere printr-un 8m42, fiind surclasați de Marc VDS #25 (8m33), apoi de colegii de pe Black Falcon #2 (8m31). Timpul de pole din Q1 era luat la țintă.

Absent până spre final, echipajul #2 a fost irezistibil în Q2
Absent până spre final, echipajul #2 a fost irezistibil în Q2

Cu 11 minute înainte de final, celălalt BMW Marc VDS a reușit să coboare sub baremul nocturn, fiind imediat devansat de modelul Porsche pilotat de Sabine Schmitz (ambii 8m28). Audi WRT #28 a mai coborât cu o secundă, însă cu trei minute rămase a venit Bernd Schneider și a stabilit un timp imbatabil: 8m20.034. Pentru 120 de mașini, calificările s-au încheiat.

11009930_908516259187536_8590956566233643246_o
Cel mai rapid în antrenamente, noroc că era precalificat grație probei de acum câteva zile.

Ședința finală pentru cei 30 de fruntași a avut loc vineri după-amiază, pe o vreme excelentă. Un shoot-out de 2 tururi s-a soldat cu cele patru modele BMW înscrise de Schubert și Marc VDS în top 6. Augusto Farfus a plasat mașina #26 în pole cu un tur de 8m17.394, la aproape o secundă de Mercedesul Black Falcon pilotat de Adam Christodoulou. Pe 3 și 4 au venit BMW-urile Schubert ale lui Klingmann și Muller, urmate de Pierre Kaffer pe primul Audi WRT. Maxime Martin a venit al șaselea cu a doua mașină Marc VDS, completând un rezultat excelent pentru bavarezi. Audi și-a adus celelalte 3 modele noi R8 LMS în top 10, unde și-a mai făcut loc și Bentley-ul pilotat de Lance David Arnold (P9) care ne-a surprins cu pole în VLN2. Pilotul a făcut clar diferența, de vreme ce alte două modele Continental sunt abia pe 20 și 21. Perechea Aston va pleca de pe 12/13, cele două mașini britanice fiind urmate de Sabine Schmitz și de SLS-ul Zakspeed ce încheie top 15. În fine, singurul Glickenhaus din top 30 s-a clasat pe 24.

_MG_8367
Farfus se bucură de pole, dar știe cât de puțin contează într-o asemenea cursă