24h Ring: Porsche lansează noul 911 GT3 R

24h Ring: Porsche lansează noul 911 GT3 R

Mai ușor, mai economic, mai rapid – astfel ni-l prezintă Dr. Frank Steffen Walliser. E vorba de noul Porsche de clasă GT3, conform regulamentului FIA ce intră în vigoare din 2016.

Mi-am croit drum printr-o multitudine de jurnaliști români la lansarea noului model GT3 Porsche, așa cum anunțasem în textul de ieri.

Designerii au fost absolut obsedați de a ușura noul model, iar astfel avem de-a face cu folosirea intensivă a aliajelor de fibră de carbon (CFRP) pentru cupolă, aripi, portiere și profilele frontale/posterioare. Toate geamurile, inclusiv parbrizul (pentru prima oară) sunt din policarbonat. Sigur, toate acestea au un preț – 429.000E +TVA, iar uzina deja acceptă comenzi și va începe livrarea noilor modele în decembrie 2015. Partea bună este că FIA va îngheța dezvoltarea modelelor GT3 timp de trei ani (2016-2018), așa că aceste costuri se pot amortiza în timp.

Motorul boxer este o dezvoltare a celui de 4 litri – 6 cilindri de pe varianta de stradă 911 GT3 RS, cu injecție directă la presiune de până la 200 bar. Puterea este de peste 500CP, în funcție de restrictoarele impuse de FIA. Mai mult, puterea este transmisă mai liniar către masivele roți spate de 310mm lățime, prin intermediul unei cutii de viteze secvențiale cu șase trepte. Frânele față sunt pe discuri de 380mm, cu etrieri acționați de 6 pistonașe. Pe spate sunt discuri de 372mm și etrieri acționați de 4 pistonașe. Rezervorul a ajuns la același nivel cu al rivalilor, fiind mărit cu 12 litri până la capacitatea de 120.

Ceea ce surprinde este faptul că partea electronică nu a fost dezvoltată integral in-house, modulul electric și display-ul intern fiind contractate de la Cosworth. Pachetul xenon este opțional, la fel ca iluminarea din cockpit sau panourile exterioare cu numere luminoase. Mai mult, se poate monta o bară cu patru spoturi adiționale pentru cursele ce se desfășoară și noaptea.

_MG_7944
Un interior tipic german – sumbru, butoane multe și accesibile

Aerodinamica este în deplin contrast cu noul Audi, cei de la Porsche recurgând la un eleron gigantic, de 2 metri lățime și 40 cm adâncime. S-a renunțat la radiatoarele laterale și astfel a scăzut centrul de greutate prin amplasarea centrală a unicului radiator (la fel ca la 911 RSR). Ampatamentul a fost crescut cu 8,3 centimetri, Patrick Pilet confirmând un progres în planul stabilității în virajele de mare viteză.

Într-o scurtă discuție cu doctorul Walliser, el ne-a spus că urmează un program intensiv de teste, atât în privat, cât și la eventuale runde VLN de la finele anului. În contextul goanei după performanță înainte de momentul înghețului FIA, aceste ultime etape VLN din 2015 ar putea fi deosebit de spectaculoase, dacă Porsche, Mercedes și BMW vor aduce noile modele GT3. Spre deosebire de vechea generație, acum s-a putut folosi experiența programului de prototipuri, fapt ce a dus la câștiguri aerodinamice datorate podelei și difuzorului spate. Însă asta nu i-a împiedicat să monteze masivul eleron. Doctorul Walliser ne-a făcut atenți la soluțiile aerodinamice apărute în spatele roților pentru a optimiza curgerea aerului și a folosit foarte des cuvântul ”ușor”, așa cum o făcea și regretatul Colin Chapman.

La prima vedere, poate părea o realizare conservatoare. Însă detaliile relevă o muncă susținută de rafinare a unui concept deja reușit, ce se pregătește să ajungă pe mâinile multor piloți, de diverse valori. Jorg Bergmeister a subliniat efortul piloților de uzină în a oferi un input în ceea ce privește confortul, de vreme ce nu oricine va forța la nivelul lor.Pata de culoare a lansării a reprezentat-o prezența jucătoarei de tenis Angelique Kerber, care a fost atinsă de microbul curselor mai demult și poate fi adesea văzută la circuite, în noua sa calitate de ambasador Porsche._MG_7929