24h Ring: Audi pensionează vechile GT3 ale rivalilor

Victoria pe Ring le-a revenit celor ce au riscat să aducă deja un GT3 în specificație 2016, în timp ce rivalii de la Porsche, Mercedes și BMW încă și le țin la expoziție. Însă lupta a fost strânsă până la final, cele 40 de secunde reprezentând cel mai mic ecart dintre locurile 1 și 2 din istorie.

_MG_8540
Jorg Muller și Dirk Adorf zâmbitori la plecarea din pole 

Augusto Farfus a fost protagonistul ultimei faze a calificărilor, timpul său de 8m17.394 fiind suficient pentru pole position. Patru modele BMW Z4 plecau din top 6, însă cele patru Audi R8 LMS erau și ele în grup într-un top 10 în care s-au mai inserat doar SLS-ul Black Falcon #2 și un Bentley pilotat de specialistul Lance-David Arnold. În primele 30 erau așadar majoritatea celor ce rulau la clasa SP9/GT3, prezentați aici în variantă grafică.

_MG_8588
Mercedesul a fost victima celor trei BMW la start

Startul a adus-o pe Claudia Hurtgen la conducere, în fața altor două BMW-uri (#26 și #19), însă bucuria Team Schubert de a-și vedea ambele mașini în top 3 a fost de foarte scurtă durată. În turul al șaselea, Hurtgen a venit la boxe cu partea dreapta față grav avariată. O lungă oprire la boxe a scos din cărți primul Z4, în timp ce un scurt incendiu la boxe a întârziat Audi-ul WRT #28.

_MG_7910
Șansele celor de la Schubert s-au năruit rapid

După primele opriri la boxe, la conducere au rămas Mercedes-ul Black Falcon #5 și BMW-ul Marc VDS #26, care au oferit o frumoasă luptă cu dese schimbări de poziții. La 30 de secunde în spate, același Lance David Arnold făcea minuni cu al său Bentley, însă autonomia modelului britanic penaliza ritmul bun al pilotului, acesta fiind nevoit să intre la boxe după mai puțin de o oră, în timp ce rivalii puteau prelungi stinturile până spre 80-90 minute.

_MG_7545
Bentley-ul înscris de nemții de la HTP a avut ritm bun, dar și probleme mecanice

Primele picături de ploaie au venit după două ore, ceea ce l-a adus în prim plan pe Jorg Bergmeister cu al său Porsche Frikadelli #30. Bentley-ul verde #85, un omagiu adus victoriei de la Le Mans din 2003, a lovit glisierele. Apoi a urmat o oprire de 20 minute pentru modelul Audi #29 WRT, noile R8 LMS fiind și ele predispuse bolilor copilăriei. Însă atâta timp cât rulau, ritmul acestora era electrizant, așa cum o dovedea echipajul campion de anul trecut, care ajunsese până pe locul secund.

_MG_8164
Porsche a condus cursa prin #30, dar la final s-a clasat pe podium grație mașinii Falken

La consumarea primelor patru ore, protagoniștii opriseră de trei ori, doar cei de la Bentley fiind constrânși deja să facă și cea de-a patra oprire. BMW-ul Marc VDS ce plecase din pole era urmat la 45 de secunde de Audi-ul #1 și de Porsche #30. Faza cursei s-a consumat în duelul pentru pozițiile 4-5, unde Adam Christodoulou a rezistat în fața BMW-ului #19 Schubert până la desprinderea roții stânga-spate înainte de Karussell.

_MG_7536
Faptele de arme ale lui Christodoulou au stârnit respectul tuturor

Britanicul de origine elenă a făcut tot posibilul pentru a evita abandonul, recuperându-și roata rătăcită și încercând să se consulte cu cei de la boxe prin telefon cum să o fixeze la loc. Nu a fost însă posibil și astfel Mercedes pierdea încă o mașină – modelele înscrise de ROWE Racing erau deja întârziate de probleme, mașina Zakspeed cedase după doar 9 tururi, cea Haribo era și ea la boxe de mult timp, iar Black Falcon rămânea doar cu #5 în joc.

_MG_7593
A bad day in the office pentru piloții Mercedes

Borna celor șase ore a trecut cu aceleași trei mașini în lupta la vârf: Audi #1, BMW #26 și Porsche #30. Însă ambele aveau să dea de probleme în următoarele patru ore. Patrick Pilet a dispărut de pe radar la primele picături de ploaie, lovind mașina în turul 46, într-un impact ce a implicat SLS-ul #31. După alte 13 tururi, Christian Mamerow (Audi #1) a pierdut într-o clipă avansul său de 3 minute, rostogolindu-se în Flugplatz. Astfel, cel de-al treilea lider al întrecerii abandona, după Hurtgen și Mamerow. Nici BMW-ul #26 nu a scăpat de probleme, fiind cuprins de un incendiu la boxe, din fericire stins la timp.

_MG_7425
Mașina echipajului campion de anul trecut, încă intactă

Avarii mecanice au retras la boxe pentru o lungă perioadă de timp celălalt Audi Phoenix, cel cu numărul 4, precum și eroicul Bentley #84. Astfel, la miez de noapte se mai aflau în același tur doar cinci mașini de clasă GT3: Audi #28, al doilea BMW Marc VDS (#25), Porsche Falken #44, Mercedes Black Falcon #5 (pe care stinturile lui Buurman și van Lagen erau excelente) și cealaltă mașină Marc VDS ce trecuse prin proba de foc la boxe.

_MG_8409
Panouri de avertizare luminoasă pentru protagoniști

Primii trei alternau la conducere în funcție de opririle la boxe și nebunia primelor 12 ore s-a încheiat cu un mare accident ce a implicat modelul Aston Martin #7 al lui Darren Turner/Stefan Mucke și Audi-ul #4, ce-și disputa sesiunea de teste după ce petrecuse două ore la boxe. Astfel, echipa locală Phoenix Audi a închis garajul, la fel ca și Team Schubert BMW.

_MG_7575
Phoenix Racing a părăsit Ringul după jumătate de cursă și au trecut strada către casă

Speriați parcă de numărul mare al incidentelor, primii cinci n-au mai riscat de la răsărit până la finele cursei și au terminat cursa pe aceleași poziții. Putem spune că am asistat la două curse separate: una extrem de imprevizibilă de 12 ore și una complet lipsită de sare și piper apoi. Singura mașină care a forțat a fost sora învingătoarei, Audi #29 WRT, care a urcat până pe locul al șaptelea după ce fusese primul R8 LMS cu probleme. Din fericire pentru Audi, mașina #28 a rezistat, aceasta fiind mai degrabă temerea inginerilor, de vreme ce problema ritmului nu se punea. Singurul care nu s-a ridicat la nivel a fost Sandstrom, însă Nico Muller, Christopher Mies și Laurens Vanthoor au compensat din plin. Dimineață, Muller a avut o răsucire, apoi un incendiu a fost rapid stins la boxe, iar cursa a continuat fără alte emoții.

_MG_8145
Audi-ul WRT #28 s-a pornit mai greu, dar a ajuns primul

În cele trei motorhome-uri ale BMW, Mercedes și Porsche tronau noile modele GT3 ce vor înlocui actualele Z4, SLS și 997 GT3 R. Pentru niciunul dintre acestea n-a fost o pensionare de sărbătorit, victoria mergând către cei mai curajoși, care și-au adus deja noul model pe pistă. Vechile R8 LMS Ultra au fost departe, însă comparația directă nu poate fi efectuată, de vreme ce nici n-au avut echipaje de mare calitate. Chiar dacă noua mașină a trebuit încetinită forțat, ea fiind garnisită cu un restrictor ce-i limita puterea la 500CP din cei 585 de care este capabilă, s-a dovedit că e destul pentru a fi cea mai rapidă mașină pe Ring în acest an. Așadar, cel mai rapid a câștigat.

_MG_8146
Ghinionul unora, norocul altora din aceeași tabără

Marc VDS a venit cu ambele mașini în top 4, însă mai mult de atât nu aveau ce spera. Ultimele 12 ore n-au adus vreo ploaie infernală în care să se evidențieze Maxime Martin, iar pe uscat s-a văzut cum de fiecare dată când BMW-ul reducea ecartul, liderul avea puterea de a răspunde în următorul tur. Între cele două Z4 a venit mașina Falken Porsche (Dumbreck/Ragginger/Imperatori/Henzler), cu un loc mai în față în raport cu anul trecut.

_MG_7886
Al șaisprezecelea în prima oră, însă fără mari probleme pe podium la final

Însă anul viitor se va echilibra lupta, odată ce vom vedea și aceste trei modele în acțiune, alături de Audi. Și asta doar dacă trecem în revistă oferta nemțească…

Celalalte clase (selectiv)

SP-Pro a avut trei mașini la start și două clasate la final, cu victorie pentru modelul Lexus LFA pilotat de patru japonezi fiind foarte rapid (al 14-lea la general, cel mai rapid tur în 8m35). Kremer a avut probleme și a încheiat la 18 tururi după ce seara a reconstruit motorul în timp foarte scurt (90 minute).

_MG_7840
Mașină de generație veche, departe de lideri – Kremer ar merita mai mult

SP-X era o afacere internă pentru Scuderia Cameron Glickenhaus, însă cum una dintre mașinile lor nici n-a luat startul, cealaltă trebuia doar să termine pentru a-și câștiga clasa.

_MG_7889
Aventurile modelului galben s-au încheiat devreme

Probleme au fost și pentru modelul #9, însă a reușit totuși să parcurgă 132 tururi, cel mai rapid în 8m26. Doar șase mașini din top 10 al clasei GT3 au reușit timpi-reper mai buni, însă acesta nu este un sprint…

_MG_7415
Însă cel negru a ajuns la final, după reparații îndelungi

SP-8T a avut trei mașini la start, una dintre acestea fiind tocmai modelul M235i #235 pe care au rulat Harald Grohs și juniorul BMW Victor Bouveng. Ei au și câștigat clasa, însă ne surprinde strategia de a evita lupta cu modelele similare din Cupa 5, unde erau alte 14 mașini similare și s-ar fi clasat abia pe 4. Marketing, mon cher!

_MG_8527
Harald Grohs are 61 de curse de 24h la activ, dintre care 30 pe Ring. Bouveng e la prima.

SP8 ar fi trebuit să se soldeze cu victoria lui Chris Harris pe un Aston GT12, sau măcar cu triumful celuilalt model similar. Însă aceste două mașini au abandonat, dar victoria a revenit tot britanicilor, printr-un Vantage V8.

SP3 a adus victoria pentru Volker Strycek și colegii săi de pe cel mai popular model al grilei – Opel Manta. Aceștia au parcurs 126 de tururi și au devansat modelele Clio.

_MG_8579
Manta de vreme bună, Manta de vreme rea!

Cup 1 era rezervată modelelor Opel Astra OPC Cup, victoria fiind reușită de un echipaj ce-l includea din nou pe veteranul Volker Strycek, alături de fiul său și de altă pereche similară, formată din fostul câștigător de etape DTM Markus Oestreich și al său junior.

Clasament final

Rezultate finale pe fiecare clasă

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By