TC News: Curitiba, de la haos la glorie

TC News: Curitiba, de la haos la glorie

Un weekend nebun tocmai s-a incheiat în seriile de turisme. Există numeroase alternative la controversata serie mondială WTCC, campionate de la care FIA ar trebui să se inspire cât mai curând pentru a salva o formă de motorsport mult mai apropiată de realitate decât problematica lume a monoposturilor sau chiar a raliurilor.

Nascar

Seria americană Nascar, cea mai cunoscută competiție dintre cele pe care le vom prezenta în acest buletin a ajuns cu pași vertiginoși la jumătatea numărului de curse din calendar. Lucrurile se așează oarecum pe un făgaș normal, iar piloții încep să realizeze cam ce obiective pot atinge în acest sezon.

După ce în ultimele 3 curse am asistat la un revirement al modelelor Toyota, în special o creștere de formă a echipei Joe Gibbs sau la o victorie Ford, Dover a adus răzbunarea piloților Chevrolet care au dominat autoritar. Pilotul asupra căruia se adună tot mai multe frustrări datorită neșanselor de tot felul, Martin Truex Jr, a fost din nou în centrul atenției.  Pentru noi este revelația sezonului, un personaj nou printre numele consacrate ale seriei.

O regulă nescrisă a curselor de Nascar spune că nu contează câte tururi te afli la conducerea unei curse ci important este să te afli în postura de a ataca victoria la ultimele 10 parcurgeri ale circuitului. Pentru asta este nevoie de o strategie de cursă, aceasta fiind veriga slabă a eroului nostru Martin Truex.  Pentru 131 de tururi s-a aflat la conducere în diferite momente, însă pe final nu a reușit decât un loc 6.

Victoria i-a revenit lui Jimmie Johnson ce a intrat în galeria selectă a piloților cu 10 sau mai multe victorii pe un singur circuit. După ultimul restart au avut de câștigat piloții care au rămas pe pistă pe pneuri uzate.

Pe locul 2 s-a clasat Kevin Harvick urmat de Kyle Larson  și un surprinzător Aric Almirola. Victoria a fost pierdută de Harvick în urma unui incident cauzat de Kyle Busch ce s-a lovit cu outsider-ul Brian Scott. Cel din urmă fiind încă nerefăcut complet după un accident suferit la Daytona.

Una din cele mai slabe prestații le-a avut Tony Stewart ce a terminat pe locul 16  pe circuitul care i-a adus ultimul succes într-o cursa Sprint Cup în data de 2 iunie 2013. După o serie de curse mai puțin norocoase Danica Patrick a reușit să încheie cursa pe locul 15 în fața unor piloți cu pretenții precum Ryan Newman, Carl Edwards sau Denny Hamlin. Cursa următoare va avea loc în data de 7 iunie pe circuitul de la Pocono.

Rezultate cursă

TCR

Seria internațională TCR a intrat și ea în a doua jumătate a sezonului odată cu desfășurarea manșelor din Austria pe circuitul de la Salzburgring.

Cursă după cursă plutonul devine mai compact, spectacolul de pe pistă fiind din ce în ce mai intens. De asemenea, prăpastia tehnologică dintre modelele Seat Leon și concurență tinde să se diminueze tot mai mult. Cel mai aproape de constructorul spaniol este preparatorul JAS care se ocupă de modelele Honda Civic.

Succesul avea să fie de partea lui Kevin Gleason ce a înregistrat prima victorie din carieră în seria TCR. Primele 6 locuri au fost ocupate de protagoniștii seriei din cursele deja desfășurate, aceștia neavând o manșă lipsită de emoții. Poate cel mai șifonat a ieșit Gianni Morbidelli implicat în clinciuri atât cu Jordi Gene cât și cu Pepe Oriola. Italianul a reușit să termine prima alergare pe locul 5.

Cursa a fost presărată cu abandonuri atât cauzate de accidente cât și de probleme mecanice insurmontabile. La final doar 10 piloți au putut termina manșa, ultimul fiind fostul coleg al lui Jordi Gene din campionatul european de camioane, Markus Oestreich, aflat la debutul în seriea TCR pe un Opel Astra în cadrul echipei Campos. Fernando Monje nu a putut pleca în cursă datorită repetatelor probleme la motor.

Cursa a doua a fost la discreția lui Michel Nykjaer, care nu a fost deranjat în vreun fel de ocupantul pole position-ului Igor Skuz. Pentru ucrainean poziționarea pe grilă a fost o corvoadă prea mare pierzând poziție după poziție imediat după start. În final avea să abandoneze spectaculos în urma unui contact cu Bas Schouten.

În turul 6, Nykjaer a scăpat definitiv de rivalul Stefano Comini după ce acesta a fost nevoit să treacă pe la boxe pentru un drive through ca pedeapsă pentru start furat.

Andrea Belicchi a avut mari emoții în momentul trecerii pe lângă Opelul abandonat al lui Markus Ostreich. Acesta din urmă a spart motorul problematicului Astra împrăștiind ulei pe pistă în sectorul 6.  Incursiunea înafara pistei cauzată de pata de ulei l-a aruncat pe Belicchi pe locul 6, până la final reușind să recupereze doar o singură poziție.

Ultimele tururi au fost animate de Pepe Oriola ce a rezistat cu brio atacurilor lui Gianni Morbidelli.

Profitând de clasarea proastă abia pe locul 8 a lui Stefano Comini, Morbidelli își extinde avansul din clasamentul general cu 18 puncte, Oriola fiind la 22 de puncte mai jos în clasament.

Vestea bună înainte de runda următoare de la Sochi din 21 iunie este că Stefano Comini a reușit să găsească finanțare pentru a participa în campionat.

Cursa 1

01 Kevin Gleason 15 tururi
02 Stefano Comini +2.838
03 Andrea Belicchi +5.109
04 Jordi Gené +5.595
05 Gianni Morbidelli +5.919
06 Pepe Oriola +7.399
07 Lorenzo Veglia +7.857
08 Sergey Afanasyev +8.214
09 Bas Schouten +15.293
10 Markus Östreich +17.935

Cursa 2

01 Michel Nykjær 15 tururi
02 Pepe Oriola +0.436
03 Gianni Morbidelli +1.429
04 Sergey Afanasyev +1.838
05 Andrea Belicchi +2.598
06 Kevin Gleason +3.026
07 Mikhail Grachev +17.800
08 Stefano Comini +19.459
09 Bas Schouten +25.106
10 Jordi Gené +1:22.753

STCC

În Suedia pe faimosul circuit de la Anderstorp s-a desfășurat runda a doua a campionatului scandinav de turisme STCC, cursele desfășurându-se în mare parte sub amenințarea ploii ce își făcea simțită prezența prin dușuri destul de dese.

Per ansamblu se proconizează o dominație fără drept de apel a echipei Polestar Racing ce pregătește modelele Volvo S60. Dată fiind dificultatea traseului și pista umedă în cea mai mare parte s-au înregistrat în cele 2 manșe unele rezultate surpriză.

După start s-a instalat la conducere Thed Bjork, liderul campionatului, urmat fiind de coechipierul Fredrik Ekblom și de Larrson la volanul unui BMW.  Cel din urmă ava să treacă de Volvo-ul pilotat de Ekblom, dar nu a reușit să se apropie amenințător de campionul Bjork. Ekblom a trebuit să se mulțumească pe fianl cu locul 3 datorită uzurii accentuate a pneurilor.

Pe un surprinzător loc 5 avea să termine Emma Kimilainen cu al său Saab roz fiind în permanent duel cu Richard Goransson. Pe locul 8 a terminat o figură aparte a campionatului și anume Prințul Carl Philip Bernadotte la volanul unui Volvo. Exoticul personaj a încheiat cursa chiar în spatele lui Mathias Andersson cel care concurează pe un model Logan pregătit de reprezentanța Dacia Dealer.

Pentru Kia, începutul de sezon este unul mult sub așteptări, piloții Erik Johanson și Kevin Aabol fiind aproape invizibili pe circuit.

Cursa a doua avea să aducă două surprize de proporții. Fredrik Larsson cu al său BMW a întrerupt dominația Volvo, iar pe locul 3 s-a clasat domnișoara Kimilainen.

Deși pe circuit începeau să apară porțiuni de pistă uscată piloții au optat prudent pentru pneurile de ploaie, decizia dovedindu-se cea corectă datorită reapariției periodice a picăturilor de ploaie.

Erik Jonsson ar fi trebuit să plece din prima linie, însă acesta a fost penalizat pentru depășirea timpului limită de schimbare a propulsorului deteriorat în prima manșă. Primul loc pe grilă a fost moștenit de Kevin Aabol pe o Kia, dar acesta nu a putut să rămână pe pozițiile fruntașe prea mult timp. Finalul cursei avea să îl găsească pe locul 10.

La vârf Fredrik Larsson rula nestingherit în timp ce pentru locul secund se dădea o luptă aprigă între Ekblom și Emma Kimilainen ce a reușit în câteva rânduri să treacă de Fredrik, neputând însă păstra poziția secundă.

ceva mai în spate se dădea lupta pentru locul 4 între Bjork, Daniel Haglof coechipierul Emmei și Richard Goransson. În final ordinea avea să fie cea menționată mai sus. Locul 7 avea să fie adjudecat de Mathias Andersson de la Dacia care a fost tot weekend-ul într-un anonimat total.

Campionatul se va relua în data de 25 iunie cu o singură alergare pe circuitul de la Mantorp Park.

Cursa 1

01 Thed Björk 12 tururi
02 Fredrik Larsson +1.530
03 Fredrik Ekblom +7.321
04 Daniel Haglöf +20.651
05 Emma Kimiläinen +23.086
06 Richard Göransson +24.394
07 Mattias Andersson +26.298
08 Carl Philip Bernadotte +27.745
09 Erik Johansson +41.483
10 Kevin Aabol +50.683

Cursa 2

01 Fredrik Larsson 12 tururi
02 Fredrik Ekblom +3.234
03 Emma Kimiläinen +12.631
04 Thed Björk +17.244
05 Daniel Haglöf +19.449
06 Richard Göransson +21.405
07 Mattias Andersson +31.249
08 Erik Johansson +32.318
09 Carl Philip Bernadotte +49.901
10 Kevin Aabol +1:07.462

Stock Car Brasil

După o pauză de mai bine de o lună, campionatul brazilian de turisme revine cu o nouă etapă pe circuitul de la Curitiba.

Rezultatele de la Curitiba au adus un mix între experiență și enutziasmul unui pilot aflat mai pe la începutul carierei.

Cel experimentat este Daniel Serra ce a obținut la Curitiba victoria cu numărul 50 a carierei, în timp ce Julio Campos s-a aflat la prima victorie pe circuitul său de casă, pilotul fiind localnic al zonei.

Prima alergare a fost presărată de incidente încă de la început. La intrarea în primul viraj nu mai puțin de 5 mașini au părăsit întrecerea. Incidentul i-a implicat pe Richard Maurice, Max Wilson, Allam Khodair, Lucas Foresti și Felipe Lappenna. ocupantul primei poziții pe grilă Galid Osman a avut astfel cale deschisă. Beneficiarul incidentului din primul tur a fost Daniel Serra care deși a plecat de pe locul 6 a trecut rapid de Marcos Gomez și de pole sitter-ul Galid Osman. Liderul campionatului până la această etapă Caca Bueno a terminat abia pe locul 7 în timp ce Rubens Barichello nu s-a văzut prea des în cursă. Avea să termine abia pe locul 9.

Punctul maxim de interes al cursei, unul cât se poate de amuzant avea să fie pitstop-ul efectuat de Ricardo Zonta aflat la cea de-a 100-a cursă în campionat. Ricardo a ratat intrarea la boxe lovind mașina lui Gabriel Casagrande. Mecanicii acestuia au fost nevoiți să treacă efectiv peste mașina lui Zonta pentru a ajunge la mașina avariată.

Cursa a doua a fost o dispută între mai tânărul Julio Campos ce avea să câștige și un Rubens Barichello de nerecunoscut. În timp ce o serie de piloți ajunși pe locurile de pe podium părăseau pista spectaculos în urma deselor ciocniri, Rubens a rulat liniștit culegând roadele nesăbuinței celor din fața sa. Locul 3 avea să revină lui Popo Bueno urmat de Lucas Foresti.

Următoarea etapă din Stock Car Brasil va avea loc în data de 28 iunie pe circuitul Santa Cruz du Sol.

Clasament general după Curitiba

1. Julio Campos, 87 puncte
2. Cacá Bueno, 86
3. Rubens Barrichello, 76
4. Marcos Gomes, 72
5. Daniel Serra, 60
6. Thiago Camilo, 60
7. Allam Khodair, 42
8. Antonio Pizzonia, 41
9. Sergio Jimenez, 28
10. Galid Osman, 36
11. Diego Nunes, 36
12. Átila Abreu, 35