TC News: Top 5 Seat cu repetiție la Sochi

TC News: Top 5 Seat cu repetiție la Sochi

Weekend-ul 20-21 iunie ne-a adus curse incitante și în seriile TCR, V8 Supercars, ETCC sau Porsche Supercup. Cea mai nouă competiție de turisme are prioritate în prezentarea noastră, TCR fiind în punctul în care încep să se cearnă candidații la titlu.

TCR

Cursă de cursă planează incertitudini asupra prezenței lui Stefano Comini în campionat. Bugetul său este departe de a fi liniștitor pentru restul sezonului. Cu toate acestea pilotul găsește motivație suplimentară să rămână în lupta la vârf.

Echipa Jas (Honda) promitea înainte de Sochi update-uri care să echilibreze decisiv lupta cu armada de modele Seat. În Rusia progresul a fost vizibil, dar a lipsit cu desăvârșire – spaniolii de la Seat au obținut în ambele curse clasări în top 5. Piloții ruși Sergey Afanasyev și Mikhail Grachev nu au strălucit, dar au avut clasări decente în top 6 în ambele curse.

Prima cursă a adus în prim plan rivalii la titlu ai lui Comini, piloți ce aveau de recuperat puncte prețioase după prestații mai puțin bune în ultimele 2 etape ale campionatului.  Gene, Oriola și Belicchi  s-au duelat pentru victorie până în ultimul tur.

Spectacolul a fost întreținut și de lupta pentru locurile 6 – 10 unde s-au evidențiat Gianni Morbidelli, Michel Nikjaer și Tomas Engstrom. Locul 7 obținut de Morbidelli îl mențineau pe italian pe prima poziție în clasamentul general înainte de manșa a doua.

Cursa a doua a fost una dramatică pentru Gianni Morbidelli care nu a putut pleca de pe grilă. O lovitură de teatru pentru unul din cei mai constanți piloți.

Piloții locali Afanasyev și Grachev au ridicat mai mult ștacheta implicându-se în lupta pentru victorie. Spre final aveau să se mulțumească cu locurile 3 și 4 în ordinea Grachev-Afanasyev. Victoria a fost adjudecată de elvețianul Comini cu un avans minim față de Pepe Oriola.  Succesul l-a adus din nou pe prima treaptă a clasamentului general al piloților.

Pe locul 9 s-a clasat și mai vechea noastră cunoștiință din WTCC Aleksei Dudukalo fără să aibă vreun moment special pe toată durata cursei.

Peste două saptămâni TCR va ajunge pe circuitul Red Bull Ring în Austria pentru ultima etapă europeană înainte de periplul asiatic.

ETCC

Muribunda serie europeană de turisme începe să semene tot mai mult cu TCR din punct de vedere al materialului de concurs. Nu știm dacă în această serie funcționează programul rabla însă tot mai mulți piloți renunță treptat la Seat-urile Leon vechi, BMW-urile 320 TC2, Chevrolet Cruze sau chiar Lacetti, au dispărut chiar și modelele Alfa Romeo ce de mult ar fi meritat să își găsească locul în vreun muzeu, totul în favoarea mașinii momentului: Seat Leon Cup Racer de ultimă generație.

Victoria primei alergări a fost obținută fără prea mari emoții de cehul Petr Fulin, un nume de care se va mai auzi în viitor. Celelalte locuri de pe podium au fost în mare măsură influențate de incidentele de cursă. Norocoșii care au moștenit locurile 2 și 3 au fost Mato Homola ce a alergat și în cursele din seria mondială WTCC respectiv Dusan Borkovic pilotul de la care se așteaptă obținerea titlului competiției.

Nu poți să emiți pretenții la titlu fără a demonstra și pe pistă că ești cel mai bun din campionat. Lucrul acesta a ținut să îl demonstreze și Borkovic în manșa secundă pe care a dominat-o. Lupta oricum a fost inegală din punct de vedere tehnic, talentatul Davit Kajaia neavând prea multe șanse cu al său BMW 320. Remarcabilă totuși prestația în fața lui Mato Homola din nou respectiv Petr Fulin.

Profitând de incidentele specifice seriei, locul 8 a revenit turcului Ibrahim Okyay cândva pata de culoare a vechii serii ETCC transformată ulterior în campionat mondial. În acest weekend pe Paul Ricard se va desfășura o nouă etapă înainte de o pauză de 2 luni până la runda de la Brno din 6 septembrie.

 

Porsche Supercup

Rămânem pe circuitul de la Spielberg pentru o rundă de Porsche Supercup deosebit de spectaculoasă. Dealtfel aici nu prea vedem curse anoste, veteranii nu se satură de victorii, iar lupii tineri conștientizează importanța seriei pentru a-și continua cariera în motorsport.

Nimic nu este mai frumos decât o victorie a unui pilot local în fața propriului public. Etapa austriacă a fost prilejul pentru Christopher Zochling de a obține prima victorie la volanul unui Porsche 911 GT3 Cup. rezultat cu atât mai prețios ținând cont că a fost un substitut pentru pilotul oficial al echipei Fach Auto Tech.

Locul 2 a fost obținut tot de un austriac, Philipp Eng, de această dată un pilot experimentat al Supercupei Porsche. Cursa a fost presărată cu numeroase momente tensionate, dueluri la limită și acroșaje menite să scoată din ritm rivalii apropiați.

Ocupantul pole position-ului Conor de Phillippi nu a reușit să rămână la vârf ,fiind depășit de Eng și de spaniolul Alex Riberas. A trebuit să se mulțumească doar cu locul 4 în fața bătăiosului Christian Engelhart.

După această rundă Philipp Eng se menține la conducerea campionatului cu 50 de puncte în fața lui Engelhart ce a acumulat 42 de puncte. Michael Ammermuller are toate șansele să piardă locul 3 (39 puncte) în favoarea lui Riberas (38) dacă nu va ridica ștacheta în cursele rămase.

Viitoarea cursă va avea loc în data de 3 – 5 iulie pe circuitul de la Silverstone.

 

V8 Supercars

Încheiem cronica TC News cu spectaculaosa serie V8 Supercars australiană ce a disputat pe 20 și 21 iunie cele 3 manșe de pe Hidden Valley Raceway.  Așa cum ne-a obișnuit seria australiană este competiția care alungă plictiseala  instalată după vizionarea unor curse de WTCC sau chiar TCR fără vreun spectacol aparte pe pistă.  V8-ul are cam toate ingredientele necesare pentru a ține fanii cu sufletul la gură: 2 constructori aflați la același nivel de competitivitate, Holden și Ford, dar și piloți dornici să își etaleze calitățile. Să nu uităm de legendele seriei care încă scriu istoria campionatului. Weekend-ul de la Hidden Valley regiunea Darwin a fost ocazia lui Craig Lowndes de a obține victoria cu numărul 100 din prodigioasa carieră.

Prima cursă a fost dominată de coechipierii Prodrive Chaz Mostert și Mark Winterbottom care au scăpat teferi din numeroasele incidente de pe pistă. O grilă foarte bine populată, ambiții și orgolii la cote înalte fac fiecare cursă să fie una la limită. Dacă în zona fierbinte a plutonului au fost dueluri care s-au lăsat cu ieșiri în decor spectaculoase norocoșii primei manșe au fost piloții Nissan, Rick Kelly, James Moffat și Michael Caruso care au reușit să termine grupat pe locurile 3, 4, 5 ceea ce înseamnă puncte prețioase pentru japonezi.

Ghinioniștii au fost cei ce utilizează modele Holden, principalii favoriți la victorie neintrând în top 10.

Cursa a doua a adus un rezultat mare pentru Craig Lowndes. A 888-a cursă pentru echipa Triple Eight Race Engineeering a fost și triumful cu numărul 100 pentru triplul campion al seriei Lowndes.

Pornit de pe locul 8 pilotul Walkinshaw Racing Tim Slade  a reușit să urce până pe locul secund profitând desigur de startul haotic al cursei.

Piloții Prodrive nu au mai putut ajunge la conducere  trebuind să se mulțumească cu ultima treaptă  a podiumului în cazul lui Mostert  respectiv un loc 7 pentru Winterbottom. Cu toate acestea Mark rămâne lider al campionatului cu numai 29 de puncte avans în fața lui Lowndes.

Per ansamblu în cele 3 curse s-au remarcat modelele Ford Falcon evident mai bine pregătite decât Holden-urile Commodore. Rezultatul surpriză avea să se producă în ultima manșă adjudecată de David Reynolds aflat la prima victorie din 2015. Mostert a încercat pe final să dea un atac decisiv asupra lui Reynolds însă a trebuit să se mulțumească cu locul secund.

Onoarea Holden a fost salvată de Fabian Coulthard și Shane van Gisbergen ce au terminat pe locurile 3 și 4.

Locul 5 obținut de Mark Winterbottom consolidează prima poziție a acestuia din clasament cu 1165 de puncte cu Lowndes aflat pe locul secund cu 1070 de puncte în timp ce locul 3 revine lui fabian Coulthard cu 1010 puncte.

Campionatul va continua în data de 11-12 iulie cu runda Castrol Edge Townsville 400.