TC News: Triumful unui prinț modern la Falkenberg

TC News: Triumful unui prinț modern la Falkenberg

Cursele de turisme desfășurate în perioada 11-12 iulie au oscilat între rezultate surprinzătoare și ordinea firească a unor  competiții unde protagoniștii sunt știuți încă de la început.

NASCAR

În campionatul american Nascar Kyle Busch ajunge din ce în ce mai des în zona podiumului și uneori reușește și victorii spectaculoase după ce a trebuit să stea pe tușă 11 curse în urma urâtei accidentări de la Daytona la început de sezon.

Cursa de pe Kentucky Speedway a fost dominată categoric de tandemul Kyle Busch/ Joey Logano. După o serie de depășiri succesive Kyle a reușit în turul 249 din 267 să treacă decisiv la conducerea cursei câștigând o a doua cursă în luna iulie.

Acesta a fost poate cel mai evident succes al mașinilor Toyota din acest sezon, cu Denny Hamlin, Carl Edwards și Matt Kenseth terminând în top 5.

Trebuie evidențiată și prestația mult mai susținută a celor de la Ford care au avut mai multe modele în top 15. După Logano (locul 2) următorul Ford a fost cel pilotat de Brad Keselowski ce a terminat cursa pe locul 6. Brad s-a aflat în lupta pentru victorie având numai puțin de 62 de tururi la vârf însă strategia opririlor l-a zvârlit la final pe locul 6.

Ca o curiozitate, numeroși piloți au semnalat probleme de manevrabilitate ale mașinilor, chestiuni care până la urmă țin de un setup defectuos. Cursa a fost întreruptă de 11 ori, însumând 49 de tururi sub steag galben.

Problemele de setup ce au dus la multe ieșiri în decor au fost cauzate de aversele de ploaie ce au perturbat sesiunile de teste din ziua de vineri, astfel mecanicii au trebuit să facă apel la experiențele trecute pentru a aproxima setările de cursă.

Un accident spectaculos care din fericire nu a avut urmări grave s-a petrecut în turul 125 când la ieșirea de la boxe Brad Keselowski l-a lovit pe mecanicul ce se ocupa de schimbarea pneurilor față. Multiplul campion Jeff Gordon a făcut o cursă modestă terminând pe locul 7.

În data de 19 iulie, duminică va avea loc o nouă etapă de Nascar pe circuitul New Hampshire Motor Speedway.

TCR

A opta etapă din seria TCR și ultima cursă programată până spre finele lunii septembrie a marcat apariția în campionat a mult așteptatului model Volkswagen Golf, iar astfel echipa Liqui Moly Team Engstler intră în legalitate. La începutul sezonului aceștia au primit o dispensă să folosească modele Audi TT până la definitivarea proiectului VW Golf. Lucrul la noua mașină a fost prelungit astfel că pentru 2 etape Engstler a trebuit să concureze cu mașini Seat Leon Cup Racer, încă modelul care face legea în campionat și care stă la baza ideii TCR.

Top 8-ul primei curse nu a adus noutăți însemnate, piloții din clasament fiind cei care luptă constant pentru victorii și locuri pe podium. Red Bull Ring a fost prilejul celor de la JAS să răspundă recentelor critici cum că modelul Honda Civic stagnează în dezvoltare.

Victorios a fost experimentatul Gianni Morbidelli care a profitat de inexactitățile rivalului Stefano Comini. Elvețianul a avut două momente tensionate cu Morbidelli: unul cauzat de italian și altul spre finalul cursei când a scăpat mașina de sub control. A reușit să controleze traiectoria mașinii și să recupereze poziția secundă în detrimentul lui Andrea Belicchi.

Un alt duel care a ținut publicul în tensiune toată cursa a fost cel dintre Belicchi și spaniolul Pepe Oriola: cei doi s-au atins de nenumărate ori alternând pozițiile în cursă. Noile modele Volkswagen Golf pilotate de Mickhail Grachev și Pol Rosell au terminat prima manșă pe locurile 8 respectiv 10.

Cursa a respectat linia ultimilor trei întreceri spectacolul pe pistă fiind la cote ridicate. Se pare că evoluția continuă a noilor modele apărute în campionat dinamizează cursele, TCR devenind o categorie din ce în ce mai animată.  Cursa a doua nu a fost nici ea mai prejos fiind presărată de incidente și la final de rezultate interesante.

Momentul tensionat al cursei l-a avut protagonist pe Morbidelli care în încercarea de a trece de Grachev l-a acroșat din nou pe Stefano Comini, însă de această dată norocul l-a părăsit, mașina ieșind în decor fără a mai putea reveni pe pistă. Ultimele tururi l-au avut în prim plan pe Comini forțând un loc în top 10, beneficiind de aportul a doar 3 roți ce făceau contact cu asfaltul.

La vârf Andrea Belicchi a întâmpinat probleme mecanice lăsând locul piloților Pepe Oriola și Jordi Gene să atace locul fruntaș deținut de debutantul Pol Rosell și al său Golf.

În ciuda problemelor de supravirare din ce în ce mai evidente pe ultimul tur Pol Rosell a reușit să câștige manșa secundă aducând astfel primul triumf pentru modelul Golf. Acesta a trebuit să reziste atacurilor disperate inițiate de Oriola care la rândul său a fost presat de Jordi Gené.

Rusul Mickhail Grachev afectat de duelurile cu Comini și Morbidelli a reușit să termine întrecerea pe locul 6 aducând și mai multe puncte echipei Engstler. Profitând de incidentele de cursă debutanta Michela Cerruti a încheiat cursa pe locul 8 arătând multă determinare pe ultimele tururi în încercarea de a se apropia de Lorenzo Veglia.

Stefano Comini a reușit să ajungă la final încheind pe locul 9. Ghinionul din cursă l-a coborât pe locul secund în clasamentul general la 2 puncte de spaniolul Pepe Oriola, noul lider. Jordi Gene a urcat pe locul 3 la 22 de puncte de lider în timp ce Morbidelli a ajuns pe 4 la egalitate cu Belicchi.

Runda viitoare va avea loc pe 20 septembrie pe circuitul Marina Bay din Singapore fiind antepenultima etapă din sezonul de debut al TCR.

V8 Supercars

Campionatul australian de turisme a poposit weekend-ul trecut la Townsville pe circuitul Reid Park pentru o dispută cu doar două manșe.

Prima alergare i-a adus lui Mark Winterbottom o victorie facilă în fața lui David Reynolds, de asemenea pilot Ford. Cei mai însemnați contracandidați la titlu au avut prestații dezamăgitoare terminând cursa la multe secunde de lider.

Blazonul Holden a fost salvat de Fabian Coulthard ce și-a bazat strategia pe un atac la final de cursă. Planurile sale nu s-au potrivit cu realitatea de pe pistă, trebuind să se mulțumească doar cu locul 3 la o secundă jumătate de norocosul David Reynolds.

În general ghinionistul pilot Volvo Scott McLaughlin a reușit o evoluție solidă finalizată cu un loc 4 în fața unui intrus Scott Pye și a titraților James Courtney, Garth Tander și Chaz Mostert, destul de modest ca prestație pe circuitul din Townsville.

Cea mai spectaculoasă recuperare din pluton a fost făcută de Shane Van Gisbergen plecat ultimul în urma unei penalizări datorată utilizării în calificări a unor pneuri neconforme cu regulamentul. Shane a recuperat 15 poziții în cursă terminând pe locul 10.

Cursa a doua, mai puțin spectaculoasă la avut protagonist, pe același Mark Winterbottom.

Ocupantul pole position-ului Scott McLaughlin nu s-a dezimnțit și a abandonat cu probleme tehnice la direcție.

Constanta weekend-ului a fost David Reynolds care a reușit un nou podium, de această dată un loc 3 în spatele lui James Courtney, unul din liderii vremelnici ai clasamentului general în sezonul 2015.

Fabian Coulthard a fost ghinionistul manșei, fiind penalizat pentru că a patinat roțile spate în timpul unei treceri pe la boxe. Incidentul l-a trimis spre mijlocul clasamentului închend cursa pe locul 13.

Locul 10 în cursă a fost obținut de Todd Kelly pentru Nissan, acesta fiind singurul pilot non Ford sau Holden care s-a amestecat în lupta pentru o clasare în top 10.

Peste 3 săptămâni campionatul se va relua cu alergările de la Coates Hire Ipswitch.

STCC

Prima cursă de la Falkenberg a adus o victorie de prestigiu pentru Fredrik Larsson pe un BMW în fața piloților Polestar Volvo Ekblom și a campionului Thed Bjork. La mare distanță de podium a încheiat cursa Richard Goransson pe un SAAB.

Singurul duel cât de cât interesant s-a dat pentru locul 6 între outsiderii Erik Johansson de la KIA și Mattias Andersson de la Dacia. Emelie Liljestrom a încheiat cursa pe locul 8 la 10 secunde de Erik Jonsson având-o în spate pe Emma Kimilainen ce a trebuit să se multumească cu un modest loc 9 în urma unui incident din timpul cursei. Emma a reușit să termine cursa fără partea din față a mașinii SAAB din cadrul echipei PWR.

Prințul Carl Philip Bernadotte s-a făcut de râs la începutul cursei greșind perioada de frânare din primul viraj. Greșeala sa nobilă l-a scos din cursă și pe Daniel Haglof, coechipierul Emmei de la PWR.

Chiar dacă a gafat, prințul Carl Philip avea să facă senzație în manșa secundă, care a debutat în forță cu un incident ce i-a avut protagoniști pe Ekblom si Erik Jonsson. Pilotul Volvo a fost nevoit să abandoneze în timp ce Erik a reușit să încheie cursa pe locul 6.

Fredrik Larrson ar fi putut termina în fața lui Carl Philip dacă nu l-ar fi scos din cursă pe Thed Bjork într-un mod care a atras o penalizare cu 30 de secunde. Scăpat de singur rival serios, prințul Bernardotte s-a impus în fața impulsivului Richard Goransson.

Ca să dea o notă total aparte podiumului final, ultima treaptă a fost adjudecată de pilotul Dacia Mattias Andersson. Pentru KIA piloții Johansson, Aabol și Emelie Liljestrom au adus puncte prețioase încheind pe locurile 4, 5 și 7. Pentru sud coreeni a fost cel mai consistent weekend din actuala ediție de campionat.

Emma Kimilainen nu a fost scutită de incidente nici în cursa secundă reușind o modestă clasare pe locul 9 cu mașina puternic afectată de incidentul din prima alergare dar și de cateva clinciuri din etapa secundă.

După Falkenberg, Bjork se află în continuare la conducerea clasamentului general cu 208 puncte urmat de Ekblom cu 199 și Larsson cu 188 de puncte acumulate.

Etapa următoare va avea loc în data de 14-15 august după binemeritata vacanță de vară.