Spa 24h: Marc VDS atinge Graalul în sfârșit

Marc VDS Racing s-a impus în cea de-a 67-a ediție a cursei de 24 de ore de la Spa, pe o vreme capricioasă, în al cincilea an în care belgienii s-au prezentat la start cu modelul Z4 care se află la final de carieră. Victoria la peste un tur în fața celor de la Audi este cu atât mai dulce într-o cursă în care atât Bentley cât și Mclaren, Lamborghini sau Mercedes au condus temporar.

Audi a plecat din pole sâmbătă sub un cer acoperit de nori, condițiile nefiind însă îndeajuns de grele în opinia directorului de cursă care a decis, spre bucuria oricărui muritor prezent, că startul lansat poate avea loc. Imediat, cele două Mclaren 650S GT3 ale Von Ryan Racing au preluat conducerea păstrându-se în frunte pe parcursul primelor ore când plutonul a fost zguduit de două perioade de neutralizare cauzate de accidente care s-au petrecut în același loc -€“ frânarea pentru Les Combes. Dacă pentru Gilles Duqueine putem găsi scuze, pilotul francez înscris la clasa Amatorilor pierzând mașina pe asfaltul ud, pentru Karim Ojjeh e mai greu de înțeles, omul Boutsen Ginion Racing reușind să iasă pentru al doilea an la rând din cursă în urma unui accident.

Primul safety car a diviziat plutonul în două grupuri, primul R8 culegând cele două McLaren-uri din frunte și Audi-ul de pe 3 în timp ce al doilea s-a aflat în fața restului plutonului astfel că Audi-ul de pe 4 a pierdut fără vreo vină peste 2 minute în raport cu liderii. Pe parcursul celorlalte 5 neutralizări care au mai avut loc, echipele au mai pierdut timp și la ieșirea de la boxe deoarece sub safety car o mașină nu poate ieși de pe linia boxelor decât după ce a trecut tot grupul de zona boxelor. Această loterie nu a mers în favoare celor de la Marc VDS care au pierdut timp la primele trei neutralizări, roata întorcându-se pentru oamenii lui Leinders abia duminică, atunci când Palttala a fost norocos la ultima neutralizare.

Bătrânul 997 a punctat un podium la categoria Am la probabil ultima apariție la Spa
Bătrânul 997 a punctat un podium la categoria Am la probabil ultima apariție la Spa

Von Ryan Racing nu s-a bucurat însă de o cursă reușită, ritmul arătat la începutul cursei fiind uitat în puterea nopții când Van Gisbergen a fost lovit, 650S-ul cu numărul 58 oprindu-se ulterior pe pistă duminică la prânz când Bell se afla la volan. Cea de-a doua mașină, anume cea cu numărul 59, a pierdut timp prețios sâmbătă seara când, după ce ploaia de la start s-a oprit, a decis să treacă pe pneuri slick. Mișcarea s-a dovedit a fi dezastruoasă pentru că, după doar 4 tururi, ploaia a revenit cu mare intensitate, astfel că o nouă oprire a fost necesară înainte ca întreg plutonul să intre sub Full Course Yellow și apoi sub safety car. Aceeași greșeală au făcut-o și cei de la Phoenix Racing care au trecut și ei pe slick-uri în timp ce ambele R8 LMS de generație nouă a Team WRT au rămas pe pneuri de asfalt ud. Experiența pe teren propriu s-a văzut pentru Belgian Audi Club precum s-a văzut pentru Team Phoenix în urmă cu două luni în cursă de 24 de ore de la Nurburgring.

Grasser Racing Team, care se ocupă de dezvoltarea Lamborghini-ului Huracan GT3, a avut o cursă dificilă care a culminat cu cedarea motorului modelului cu numărul 63 pe finalul cursei. Nissan-urile nu au avut nici ele o cursă prea fericită, GT-R-ul echipei MRS abandonând în urma unui acroșaj în timp ce ambele mașini ale RJN Team GT Academy au avut probleme. Mașina #23 care a triumfat la Paul Ricard a avut un parcurs constant înainte că un acroșaj pe timpul nopții să necesite reparații care i-au întârziat pe cei care veniseră la Spa din postură de lideri ai clasamentului la piloți. Celălalt GT-R al echipei, înscris la Pro-Am, a fost scos din joc de o perioadă lungă petrecută la boxe pentru schimbarea cutiei de viteze.

McLaren-urile au condus la început însă nu au rezistat
McLaren-urile au condus la început însă nu au rezistat

Deși un Audi a terminat pe 2 în timp ce un altul a triumfat la categoria Amatorilor, situația nu a fost tocmai roz pentru mașinile producătorului din Ingolstadt. R8-ul echipei ISR a ieșit din cursă în urma unui accident cu Salaquarda la volan în timp ce Jean-Carl Vernay în R8-ul cu numărul 3 a fost și el implicat într-un accident destul de serios. Laurens Vanthoor, învingătorul din 2014, și-a dat și el întâlnire cu glisierele din cauza unei manevre pripite în trafic. Mașina #1 a continuat însă dar a fost mai apoi încetinita iarăși, duminică la prânz, de probleme la cutia de viteze.

Cele două Bentley-uri de uzină au avut un parcurs mai bun față de cel din 2014 însă, în final, nici #7 și nici #8 nu au ajuns la finish, Meyrick abandonând din cauza unui accident în timp ce a doua mașină a fost scoasă din cursă de probleme tehnice. Singurul Bentley care a terminat în top 10 la general a fost cel cu numărul 84 al HTP Motorsport.

Revenind la BMW, Z4-urile nu au mers toate la fel de bine ca și mașina învingătoare. Celălalt model înscris la clasa Pro a celor de la Marc VDS a abandonat din postura de lider cu 5 ore și jumătate rămase pe ceas după ce a cedat servo-direcția și motorul s-a oprit și el. La mai puțin de două ore de finalul cursei, BMW-ul #9 înscris ROAL Motorsport pentru Glock, Spengler și Zanardi a abandonat și el cu probleme la motor, pe când mașina pilotată de cei doi oameni din DTM și de campionul paralimpic se află în top 10 la general. În fine, cursa echipajului #240 al veteranilor Martin-Duez-van de Poele-Witmeur a fost extrem de scurtă.

Aceste probleme apărute pe final arată că BMW-ul nu este nici acum, după 5 ani de dezvoltare, un pachet impenetrabil însă, în definitiv, nici Mercedes-urile SLS AMG nu au rezistat toate cu brio. Echipajul cu numărul 99 al ROWE Racing care a condus asaltul Stelei în 3 Colțuri și care se afla pe poziția a 3-a la general a fost nevoit să abandoneze cu probleme de răcire după ce germanii fuseseră și la șefia cursei pe parcursul nopții.

Ploaia a căzut torențial sâmbătă însă asta nu a transformat cursa într-o procesiune în urma safety car-ului
Ploaia a căzut torențial sâmbătă însă asta nu a transformat cursa într-o procesiune în urma safety car-ului

Ferrari-urile au mers însă fără mari probleme, echipajul #47 al AF Corse venind pe poziția a 4-a la general câștigând astfel în categoria Pro-Am. Echipajul condus de Gianmaria Bruni se afla printre cele favorite în această categorie, acesta fiind urmat de un altul aparținând tot de echipa lui Amato Ferrari. Este vorba de 458-ul cu numărul 51 care a terminat pe 5 la general în timp ce pe 3 la această categorie a terminat BMW-ul Z4 al Ecurie Ecosse.

La clasa Amatorilor victoria am venit, cum am menționat anterior, unui Audi R8 LMS Ultra. Este vorba de cel cu numărul 24 al Team Parker Racing care a fost urmat de 991-le GT3R al Attempto Racing și de Ferrari-ul #111 al Kessel Racing.

Lamborghini așteaptă soluționarea apelulu făcut după excluderea de la Monza căci despre Spa vor să uite cât mai repede
Lamborghini așteaptă soluționarea apelulu făcut după excluderea de la Monza căci despre Spa vor să uite cât mai repede

După această a 4-a etapă a sezonului, categoria Pro este condusă de Ortelli și Stippler în timp ce Duncan Cameron și Matt Griffin, grație victoriei reușite, se pot numi deja campioni ai categoriei Pro-Am. La Am, Ian Loggie și Julian Westwood se află la conducere, cei doi fiind nevoiți să aștepte până la finala de pe Nurburgring unde se va desfășura ultima etapă a sezonului în care se va decide unde se vor îndrepta titlurile rămase în joc. Aceasta va avea loc la jumătatea lunii septembrie.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By