MotoGP Indianapolis: Who’s hot/who’s not

Posibilitatea ploii a planat constant asupra desfășurării celor trei curse de motomondial. Am avut parte de neprevăzut total la Moto3, ceva surprize plăcute la Moto2 și o cursă aparent normală la MotoGP.  E timpul să evidențiem piloții care au impresionat dar și pe cei care au avut prestații deplorabile.

Moto 3

Who’s hot

Livio Loi  cu siguranță a fost eroul clasei mezine. Într-un campionat în care materialul de concurs anihilează destul de mult inițiativele personale ale piloților dinspre coada grilei, belgianul Livio Loi a produs acea surpriză pe care o savurează doar acei fani ciudați care obișnuiesc să citească clasamentele de jos în sus. Panică! Loi s-a clasat pe primul loc.

John McPhee a minimizat pierderile în cadrul echipei Racing Team Germany după ce Alexis Masbou a picat de pe primul loc până pe ultima poziție. Echipa începea sezonul cu ambiții mari încununate de victoria francezului Masbou din Qatar însă steaua lor s-a stins pe parcurs. McPhee este un pilot care merită un loc la o echipă de top și poate acest podium îi va aduce sezonul viitor un contract mai bun.

Romano Fenati  a făcut ceea ce mulți alți titulari nu au fost în stare. A ales bine pneurile și nu a repetat prostiile din antrenamente și calificări. Locul 4 va mai așeza nervii tehnicienilor echipei Sky și poate va mai amâna iminenta concediere. Terminarea sezonului pare o certitudine însă echipa trebuie să se gândească de două ori dacă îi mai acordă lui Fenati o șansă sau nu. Sunt destui italieni fantastici care bat la ușa academiei VR46, iar Fenati a petrecut cam mult timp la clasa mică.

Who’s not

Danny Kent a clacat tocmai atunci când se aștepta de la el o cursă strategică în care să dovedească că înțelege particularitățile unei curse pe ploaie. Desigur este și vina echipei care a făcut alegerile greșite, Kent fiind invizibil la Indianapolis.

Francesco Bagnaia a fost la bătaie pentru un loc în top 5 însă impulsivitatea sa necontrolată i-a venit de hac, fiind unul dintre puținii care chiar au trântit motocicleta în condițiile schimbătoare.

Fabio Quartararo ar fi trebuit să profite de haosul din jurul său și să obțină mult visata primă victorie. Setup-ul complet greșit însă l-a aruncat în pluton unde și-a croit loc spre puncte (locul 11) însă francezul trebuie să obțină alt gen de rezultate, după dominația din CEV.

Moto 2

Who’s hot

Alex Rins  a făcut o cursă fantastică la clasa intermediară, fiind mai inteligent decât rivalii săi Zarco și Aegerter. Mintea lipede în duelurile prestate i-a adus prima victorie la clasă.

Franco Morbidelli ne-am fi așteptat să coboare înspre locul 5 pe final de cursă așa cum a mai făcut-o în acest sezon. Italianul și-a învățat lecțiile după gafele din trecut și a obținut un loc trei care pentru el face cât o victorie. Va veni și aceasta în curând.

Anthony West este întotdeauna regele ploii însă nu întotdeauna fierul de sub el rezistă până la final. Dacă totuși motocicleta arabă se comportă decent, se găsește cineva să îl dea jos din șa. La Indianapolis, West a recuperat fantastic pe final de cursă ajungând în puncte până pe locul 13. În spatele său piloți mult mai titrați urmăreau cursa de pe margine sau aveau prestații îndoielnice, aviz Salom sau Lowes!

Who’s not 

Dominique Aegerter se aseamănă într-un fel cu Andrea Iannone din perioada debutului. Elvețianul are momente rare când poate fi imbatabil  însă de cele mai multe ori este absent sau gafează nepermis. La Indianapolis, Aegerter a fost în cărți pentru victorie dar o serie de erori copilărești l-au scos din ecuația podiumului.

Sam Lowes a pus în practică ceea ce Aegerter nu a reușit, anume să trântească motocicleta când se afla la vârf. Cu mult noroc, Tom Luthi a evitat epava motocicletei și pilotul căzut.

Hafizh Syahrin a părut că va fi senzația etapei însă nu a făcut față presiunii de a lupta pentru o clasare pe podium. Alături de Lowes a efectuat una din cele mai spectaculoase ieșiri în decor. Un talent asiatic cert însă mai trebuie lucrat la psihic.

MotoGP

Who’s hot

Marc Marquez  a stat toată cursa în spatele lui Lorenzo și la final i-a dat lovitura decisivă. Dintr-un pilot impulsiv Marquez se transformă treptat într-un tactician de clasă.

Valentino Rossi a trebuit din nou să surmonteze în timpul cursei o clasare proastă în calificări. Ghimpele din coasta italianului a fost Dani Pedrosa care i-a dat Doctorului mari bătăi de cap, însă Vale a fost de fiecare dată pe fază și a avut răspuns la manevrele lui Dani. Locul 3 îl menține pe Rossi pe primul loc în clasamentul general însă, Lorenzo și Marquez i-au luat din nou puncte.

Bradley Smith  se află în nefasta situație de a vedea cum eforturile sale de-a lungul sezonului sunt trecute cu vederea de conducerea echipei Tech 3 care i-a înnoit contractul pentru 2016 doar lui Pol Espargaro. În cursă, Bradley l-a bătut cu mai bine de 8 secunde pe Pol, fiind la un pas să treacă și de Andrea Iannone.

Who’s not

Articolele apărute după cursă susțin că Jorge Lorenzo a căzut fizic pe finalul întrecerii nereușind să îi dea un răspuns lui Marc Marquez. În această fază a campionatului, când victoriile de etapă sunt capitale, Lorenzo trebuie să își rezolve cât mai repede problemele cu condiția fizică. Astfel de cedări nu sunt de bun augur pentru locul său din clasament.

Andrea Dovizioso se pierde încet și sigur în pluton. Dacă aștepta mai mult de la echipa Ducati și frustrările încep să se simtă, acest lucru va cântări mult atunci când constructorul din Bologna va decide piloții pe 2016. Greșeala de la start pune în umbră cursa de recuperare de pe ultimul loc până pe poziția a noua.

Nicky Hayden  la probabil ultima apariție pe un circuit american a dezamăgit crunt grupul de fani prezenți pe circuit. De la el nu se puteau aștepta minuni, însă pe circuitul de casă ar fi fost frumos să acceadă în puncte. Traseul de la Indianapolis a favorizat motocicletele Honda, pilotul Aspar putând avea o evoluție mai solidă.

You may also like

0 comments