Flashback: Schumacher la Spa

Aici s-a pus prima piatră la construcția legendei Schumacher. Și tot aici au mai avut loc alte și alte momente de grație, cu germanul în prim-plan de-a lungul anilor.

Altercația din Londra l-a făcut pe Bertrand Gachot să rateze MP al Belgiei din 1991, iar Eddie Jordan s-a orientat înspre un tânăr promițător din programul Mercedes, pe care-l văzuse și la Macau cu un an în urmă. Michael Schumacher a avut o cursă de debut extrem de scurtă, trăgând pe dreapta din pricina ambreiajului. Însă impresia era deja formată, germanul luând pe toată lumea prin surprindere cu rapida sa adaptare. În calificări s-a clasat al șaptelea, mult în fața lui de Cesaris, ba chiar și înaintea mașinii Benetton pilotate de Moreno, în care avea să ia loc peste foarte scurt timp.

1992 a fost un an dominat de Williams-Renault. Când Mansell și Patrese aveau probleme, Senna și Berger erau pe poziții pentru a semna victorii norocoase. Singura cursă care le-a scăpat celor două echipe britanice a fost tocmai cea de la Spa, unde la un an după debutul furtunos, Schumacher a bifat primul succes din carieră. În mod firesc pentru cel ce va fi numit regenmeister, acesta a venit pe o vreme tipică microclimatului din Ardeni, cu o aversă la mijloc de cursă.

Același binom Williams-Renault și-a făcut de cap și în 1993, cu Prost și Hill la comenzi. Din nou, Schumacher a realizat o superbă demonstrație la Spa, reușind să treacă de Senna și să-l țină în spate pe Prost, terminând pe locul secund în spatele lui Damon Hill.

1994 a adus o nouă victorie pentru Schumacher la Spa, însă aceasta i-a fost răpită în urma verificărilor tehnice. Mașina Benetton a fost găsită neconformă, însă asta l-a îndârjit și mai tare pe german în anul următor. Plecat de pe 16, Schumacher a profitat din nou de capriciile vremii și a interpretat excelent partitura în detrimentul lui Damon Hill. Turul în care Schumi a rezistat pe slickuri pe o pistă udă în fața lui Hill echipat corespunzător a rămas de generic.

Mutarea la Ferrari a început cu vremuri grele, calificările belgiene din 1996 sfârșindu-se cu germanul la peste o secundă de timpul de pole semnat de Villeneuve. Însă cursa a fost dată peste cap de Jos Verstappen, care a atras o neutralizare în turul al zecelea. Cei de la Williams au fost prinși descoperiți, iar Schumacher a profitat pentru a semna prima sa victorie pe uscat cu Ferrari, după demonstrația pe ploaie de la Barcelona.

Miza a crescut pentru Schumacher în 1997, când a putut să se bată la titlu cu al său Ferrari. Iar pe ploaie, la Spa, cine i-ar fi putut rezista? După Barcelona 1996 și Monaco 1997, era din nou scenariul ideal pentru el. Primele trei tururi ai fost sub safety car, iar apoi germanul s-a dezlănțuit și a trecut imediat de Alesi și Villeneuve, construindu-și un avans abisal: dacă în turul 5 avea 5 secunde în raport cu al doilea clasat, în turul 13 ajunsese deja la 67 de secunde, înainte de a opri pentru pneuri de uscat!

1998 și omagiul celor 600 de curse pentru Ferrari a fost un moment de tristă amintire pentru Schumacher, chiar dacă întrecerea s-a disputat în condiții la fel de atroce ca și în stagiunea precedentă. Cu toți rivalii eliminați în prima parte a cursei, Schumi și-a creat un avans important față de Hill, însă a fost surprins de lentul Coulthard pe care l-a percutat din spate. 10 puncte critice în economia campionatului s-au dus pe apa sâmbetei, iar Hakkinen a devenit campion la finele anului.

1999 a fost și mai greu de suportat pentru german, acesta fiind nevoit să urmărească etapa belgiană la televizor, fiind în refacere după accidentarea de la Silverstone. În 2000 a moștenit prima poziție atunci când Hakkinen s-a răsucit, însă pe final a trebuit să se recunoască învins de același finlandez, care l-a surclasat prin manevra de antologie.

2001 și 2002 au fost victorii facile pentru Schumacher și Ferrari, înainte ca etapa belgiană să lipsească din calendarul competițional pe fondul disputei legate de sponsorizarea la țigări. În 2004, Schumacher a fost victima loteriei neutralizărilor și a pierdut cursa în fața lui Raikkonen, însă locul secund era suficient pentru a-i garanta cel de-al șaptelea titlu mondial, așa că n-avea cum să fie prea trist.

Prestațiile sumbre din 2005 au continuat și la Spa, unde Schumacher a fost victima lui Takuma Sato. Anul următor, Schumacher a revenit în lupta pentru titlu însă circuitul belgian a lipsit din nou, tocmai când germanul ar fi avut nevoie de un asemenea atu în disputa cu Fernando Alonso.

Anii de la Mercedes au fost mai mult prilej de sărbătoare grație bornelor atinse – 20 de ani de F1 în 2011apoi 300 de Mari Premii în 2012. În toate cele trei curse disputate la volanul unei săgeți argintii, Schumacher s-a clasat pe locurile 5-7, recuperarea sa de pe ultimul loc al grilei în 2011 până pe 5 fiind una dintre cele mai strălucite prestații din cea de-a doua venire a lui Schumi în competiție.

În total,  germanul a luat startul de 16 ori la Spa-Francorchamps, reușind să-și adjudece șapte succese, dintre care cel din 1994 nu se pune la socoteală. În 2001 a înregistrat aici victoria cu numărul 52 din carieră, cu care trecea de borna celor 51 ale lui Alain Prost și se instala la conducerea acestei ierarhii all-time, unde se află și acum.

 

You may also like

0 comments