FR3.5 Le Mans: Rowland încheie socotelile pentru titlu

FR3.5 Le Mans: Rowland încheie socotelile pentru titlu

Oliver Rowland și-a continuat obiceiul de a câștiga câte o cursă în fiecare dublă manșă din 2015 și a devenit campion la finele weekendului de la Le Mans.

Britanicul de la Fortec pleca înspre Circuit Bugatti cu o ecuație simplă: dacă aduna mai multe puncte decât Vaxiviere în cele două curse de casă pentru rivalul său Vaxiviere, nu mai stătea cu emoții penru finala de la Jerez. Rowland a început cu dreptul, semnând timpul de pole pentru prima manșă.

Cursa 1

Din spatele lui Rowland se lansau Egor Orudzhev și Matthieu Vaxiviere, iar această ordine s-a păstrat până în turul al treilea, când francezul a găsit breșa în defensiva rusului și a urcat pe locul secund. Însă depășirea liderului s-a dovedit mult mai complicată, rivalii lovindu-se în turul al optulea. Rowland a scăpat de o pană ca prin minune, iar Vaxiviere, cu eleronul avariat, n-a mai putut forța. Trei secunde i-au despărțit la final, însă francezul a primit o penalizare pentru depășirea repetată a limitelor pistei și a fost aruncat pe 10, simplificând sarcina lui Rowland. Pe podium au urcat Orudzhev și Dillmann.

Aurelien Panis, al cincilea în spatele lui Stoneman, a semnat cea mai bună performanță stagională. Al șaselea s-a clasat debutantul japonez din F3 Open, Yu Kanamaru, care a venit în campionat abia etapa trecută, la Nurburgring. Dintre cei opt piloți care s-au perindat în acest an pe monoposturile Pons, Kanamaru s-a dovedit cel mai competent, dacă-l scoatem din ecuație pe experimentatul Merhi. Perdanții manșei au fost Jaafar și Malja, în afara punctelor.

Cursa 2

Cu 74 de puncte întârziere, Vaxiviere avea o misiune simplă pentru a amâna încoronarea lui Rowland: victorie și speranțe ca britanicul să nu termine în top 10. Statistica nu ținea cu el, de vreme ce liderul campionatului nu s-a clasat niciodată mai jos de locul al optulea în 2015, însă o mică șansă s-a arătat la finele calificărilor. Ellinas a fost cel mai rapid, urmat de Vaxiviere, în timp ce Rowland era doar al 14-lea.

Situația s-a complicat pentru Vaxiviere la start, când a plecat extrem de slab și a căzut până pe locul al șaptelea. O bună strategie l-a făcut să rămână mai mult pe pistă înaintea opririi obligatorii, ceea ce l-a promovat până pe locul secund. Și Orudzhev a beneficiat de avantajele strategiei, preluând șefia de la Ellinas. Rusul i-a rezistat apoi eroic francezului într-o dispută prelungită care a ținut 65.000 de fani cu sufletul la gură, însă victoria deja nu mai era destul pentru Vaxiviere oricum, de vreme ce Rowland progresase până pe 8. Ellinas a completat podiumul, iar astfel vom avea la Jerez o dispută în șase pentru locul al treilea la general.

Cu 60 de puncte avans, Rowland nu mai poate fi ajuns de Vaxiviere, care la rândul său este sigur de poziția a doua la final de an. Trei debutanți se bat însă cu alți trei pretendenți pentru locul al treilea: Stoneman 130p, de Vries 123p, Dillmann 114p, Ellinas 113p, Orudzhev 109p, Jaafar 106p. Malaezianul este în cădere liberă, punctând doar o dată în ultimele cinci ocazii.

Cortina se trage asupra sezonului la mijloc de octombrie (17-18), pe Circuito de Jerez. Va fi ultimul weekend în care Formula Renault 3.5 face parte din formatul World Series by Renault, de vreme ce constructorul francez nu mai crede cu tărie în viitorul acestei serii, în virtutea planurilor FIA pentru o viitoare Formulă 2, care fie va fi o redenumire a seriei GP2, fie se va naște de la zero. Totuși, echipele angrenate în FR3.5 și promotorul au căzut de acord asupra continuării seriei, chiar și fără umbrela Renault. Singura formație care nu s-a angajat ferm este, în mod firesc, DAMS. Se știe din Formula E că Driot și Arnoux își aliniază poziția cu interesele Renault.