Ted Kravitz: Sunt doar un fan, așa că pun întrebările pe care le-aș pune ca și fan

După ce Ted Kravitz a postat pe Twitter o poză cu o Dacie, l-am întrebat mai mult în glumă când va veni prin România. Spre surprinderea mea, mi-a răspuns că e în țară și chiar dacă nu am reușit să ne întâlnim, am reușit să-i smulg un scurt interviu.

Cu toții îl știm pe Ted în rolul său de reporter amuzant și isteț din transmisiile Sky F1. Dar cum a ajuns în postura asta, ce crede despre situațiile particulare din F1 de acum și, cel mai important, care e pilotul său favorit? Aflați mai jos.

Dan Dracea: Cine e omul din spatele acelui Ted Kravitz pe care îl vedem la TV?

Ted Kravitz: Sunt doar un fan! Un fan a cărui pasiune a fost mereu motorsportul și Formula 1. Când eram copil mă gândeam, mâncam, beam, dormeam și respiram F1 și pe piloții ei. Iar acum lucrez în F1, nu sunt diferit. Așa că pun întrebările pe care le-aș pune ca și fan.

DD: Cum ai ajuns în poziția de a acoperi F1? Este acesta jobul visurilor tale?

TK: Am început ca reporter de radio, acoperind știri și sport în Londra. Nu m-am gândit niciodată că o să am ocazia să lucrez în F1. Când postul britanic ITV a preluat transmisiile de la BBC în 1996, am reușit să primesc un job de cercetător. Apoi am progresat și am devenit producător și mai târziu reporter de pe linia boxelor când Murray Walker s-a retras la sfârșit de 2001. Cred că este un job de vis!

DD: Ce crezi că ai fi făcut în carieră dacă nu ai fi acoperit F1?

TK: Aș fi fost ori un producător TV, în spatele camerei, ori un prezentator sau jurnalist TV sau radio. Sau poate m-aș fi antrenat pentru a deveni pilot de linie!

DD: Care ai zice că au fost momentele cele mai bune și cele mai rele petrecute ca jurnalist la un Mare Premiu?

TK: Cele mai bune momente sunt cele când apare o știre mare, cum a fost cea de la MP al SUA din 2005, când toate echipele cu pneuri Michelin s-au retras din cursă. Eram în mijlocul acțiunii, acoperind totul în direct. Orice haos mare sau o descalificare este întotdeauna o știre mare și este astfel foarte plăcut să o acoperi. Din păcate uneori știrile mari reprezintă și momente rele, cum a fost la MP al Japoniei de anul trecut, când a avut loc accidentul lui Jules Bianchi.

DD: Există alte sporturi care îți plac, pe care le urmărești sau pe care le practici?

TK: Joc hochei oricând pot, îmi place să înot cu copiii mei și să mă uit la orice sport olimpic, fie iarna sau vara.

Ted_Kravitz2

DD: Trecând la F1, care e părerea ta despre următoarele subiecte? Monoposturi închise. Merită să fie implementate? Vezi așa ceva întâmplându-se?

TK: Pot vedea implementându-se un mod de a proteja capul piloților, dar nu știu dacă neapărat acest lucru s-ar traduce într-un monopost închis. Orice s-ar schimba, trebuie să fie lucrul corect, care ar fi putut să prevină toate accidentările lui Justin Wilson, Jules Bianchi, Dan Wheldon, Maria De Villota, Henry Surtees și Felipe Massa… Altfel am schimba F1 fără vreun motiv concret.

DD: Manor va avea unități de putere Mercedes-Benz anul viitor. Poate acest lucru să învie echipa?

TK: Sigur! Mai mult, mare parte din spatele mașinii va fi construit de Williams, așa că Manor va fi o echipă extrem de interesantă de urmărit anul viitor.

DD: Button rămâne la McLaren anul viitor (poate și după). Este asta o afacere bună pentru ambele părți?

TK: Este, pentru că Jenson este încă suficient de rapid și e un bun comunicator care poate ajuta McLaren și, mai important, Honda, să progreseze.

DD: Presiunea de la McLaren de a-și îmbunătăți performanțele anul viitor. Va putea Honda să confirme sau e posibil ca echipa să devină codașa în condițiile în care Manor progresează?

TK: Mi-e teamă că există o posibilitate reală pentru ca asta să se întâmple. E o formulă a motoarelor în acest moment, așa că Manor Mercedes și Haas Ferrari ar putea să fie în fața McLaren Honda. Încă nu am fost convins că Honda poate recupera pe termen scurt.

DD: Situația de la Red Bull. Crezi că se vor retrage cu adevărat dacă nu primesc motoare Ferrari?

TK: Da, fiindcă omul lor de încredere și co-proprietarul Red Bull, Dietrich Mateschitz, și-a pierdut interesul în F1 și e mulțumit să se retragă dacă mașinile sale nu câștigă. Să sperăm că vor primi motoare bune Ferrari!

DD: Cum se va integra echipa Haas între echipele de F1 de acum? Îi poți vedea luptându-se pentru puncte? Grosjean pare să fie o afacere excelentă pentru ei.

TK: Faptul că Romain Grosjean a semnat cu Haas F1 este imens. E un pilot foarte rapid și poate să ajute echipa să găsească scurtături spre succes. Dar o echipă nouă are nevoie de măcar 3 ani pentru a se încălzi (uită-te la Marussia / Caterham / HRT) așa că va fi greu la început.

DD: Crezi că Mercedes va domina și sezonul viitor, sau pot Ferrari și Red Bull (sau chiar și alte echipe) să le facă viața mai grea?

TK: 2016 ar trebui să reprezinte bătălia cea mai grea pentru Mercedes de când noile motoarele au apărut în 2014. Cred cu tărie că Ferrari va fi la fel de puternică ca și Mercedes, așa că titlul se va da între Hamilton, Rosberg și Vettel. Va fi un lucru bun să vedem altă echipă amenințând dominația Mercedes – cât despre Red Bull, cine știe?!

DD: Hamilton e mare favorit să câștige titlul în acest sezon, deci să presupunem că o va face. Crezi că el este cel mai talentat pilot de pe grila actuală? Pe cine găsești cel mai bun în termeni de viteză pură, neluând în calcul mașina pilotată? Iar tu, personal, ai vreun pilot favorit?

TK: Este atât de dificil să știi cine e cel mai rapid sau cel mai talentat pilot – Hamilton este cu siguranță unul dintre ei, iar acum se află în cea mai bună mașină. Este motivul pentru care o să fie campion mondial. Cred că Hamilton este într-o categorie de 3 piloți de top în ceea ce privește viteza pură, alături de Alonso și Vettel. Apoi e un grup în urma lor ce-i conține pe Ricciardo, Rosberg, Grosjean, Hülkenberg, Bottas și Verstappen, care sunt toți foarte rapizi și au un viitor excelent. Button, Raikkonen și Massa sunt încă foarte rapizi dar se îndreaptă spre finalul carierelor. Îmi place de Kimi și de stilul său, dar nu am un favorit cu adevărat.

DD: În final, poate ai vrea să transmiți un mesaj fanilor F1 din România. Te pot asigura că sunt destul de mulți și că toți iubesc ceea ce faci și transmisiunile Sky F1.

TK: Păi, scriu asta din Aeroportul Otopeni din București, iar după ce am petrecut câteva zile aici îmi pot da seama că mulți români iubesc mașinile și motorsportul – în special pe DN1 de la București la Brașov! Vă mulțumesc că ne urmăriți pe Sky F1 și sper să mă întâlnesc cu unii dintre voi la o cursă în viitor. Mersi!

——————————

A fost atât de drăguț încât mi-a trimis și o poză din timpul petrecut în Brașov.

E1XbVNPY

You can read the interview in English here.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By