Moto2 2016: Morbidelli ocupă locul lui Rabat

Tito Rabat a fost confirmat pentru 2016 la clasa mare alături de aceeași structură Marc VDS, iar locul său la Moto2 i-a revenit promițătorului italian din academia VR46, Franco Morbidelli.

Luna octombrie a început cu anunțul firesc al trecerii lui Rabat la MotoGP, o mutare care ar fi avut sens și acum un an, când Tito își trecea în cont titlul categoriei intermediare. Chiar și după ce i-a mai scăzut puțin cota în urma unei campanii dezamăgitoare, climatul prietenesc de la Marc VDS i-a permis să promoveze fără a schimba echipa, odată ce Scott Redding a eliberat locul și a semnat cu Pramac Ducati.

După ce s-a creat un binom puternic prin asocierea dintre Marc van der Straten și structura lui Emilio Alzamora, Estrella Galicia, gruparea este acum prezentă la toate cele trei clase și poate reprezenta o cale naturală de progres pe  scara motomondialului. La început de 2015, campionul Moto3 Alex Marquez a făcut pasul similar înspre clasa intermediară. Fratele mai mic al lui Marc, în vârstă de 19 ani, va rămâne și în 2016 la Marc VDS Moto2, după o stagiune în care a avut deseori ritm, dar nu a dus mereu la bun sfârșit cursele.

Alex Marquez părea să-și găsească ritmul la Brno, unde a terminat pe 4, după ce în primele 10 etape nu se clasase mai bine de locul 9. La Silverstone a venit încă o clasare pe 4, însă apoi s-a întors la forma slabă și în ultimele trei curse mereu a vizitat decorul. Totuși, Alex este un pariu pe termen lung, iar acest an de învățare alături de Tito Rabat cu siguranță îi va folosi.

Coechipierul său din 2016 va fi italo-brazilianul care a impresionat în ultimii doi ani, Franco Morbidelli. Venit pe o filieră atipică, ce nu a inclus clasa Moto3, ci direct motocicletele de 600 din europeanul de Superstock, Franco a făcut doar câteva etape la Moto2 în 2013, angajându-se la un program complet abia în 2014 cu Italtrans. Opt clasări în top 10 în prima campanie integrală a fost un rezultat foarte bun, iar în 2015 a continuat trendul ascendent și a urcat pentru prima oară pe podium la Indianapolis. Atât la Sachsenring, cât și la Indianapolis, a semnat cel mai rapid tur. Din păcate, după Brno s-a accidentat la antrenamente și de atunci absentează, cu dublă fractură de tibie și peroneu la piciorul drept.

Dacă facem o comparație directă între Alex Marquez și viitorul său coechipier, experiența superioară a lui Morbidelli la Moto2 a compensat în acest an materialul tehnic inferior pus la dispoziție de Italtrans în raport cu Marc VDS. Diferența dintre echipe ar putea fi ilustrată și de clasările din acest an ale lui Kallio, care s-a mutat la Italtrans după divorțul cu formația belgiană. Revenind la Marquez și Morbidelli, dacă socotim cele 11 etape la care au participat ambii și scoatem din calcul cele trei în care măcar unul a abandonat, Franco l-a surclasat pe Alex 6-2 (+23 poziții).

În orice caz, Marc VDS este una dintre cele mai puternice echipe ale clasei Moto2, iar piloții săi au mari șanse de a se implica în lupta pentru titlu. Celălalt pilot care a impresionat în acest an, Jonas Folger, a semnat cu proiectul german Intact, așa că Morbidelli era o alegere firească pentru un loc atât de bun. Cei doi se vor bate probabil cu Alex Rins (Pons) și rămâne de văzut ce va face Zarco, cu titlul în buzunar.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By