WEC: Kevin Magnussen va testa cu Porsche în Spania

Deși mesajul primit chiar de ziua sa din partea celor de la McLaren ar putea reprezenta capătul de drum pentru Kevin Magnussen în F1, danezul este departe de a părăsi motorsportul la cel mai înalt nivel. Acesta va face parte, alături de Oliver Turvey și Mitch Evans, dintr-un grup restrâns de tineri piloți care vor testa prototipul Porsche 919 Hybrid la începutul lui noiembrie în Spania.

Urmând parcă drumul pavat de tatăl său Jan, Kevin pare a fi pe punctul de a se depărta de Formula 1 destul de repede în ciuda statutului său de pilot promițător. Danezul în vârstă de 23 de ani va testa prototipul de LMP1 al celor de la Porsche în cadrul unui test pe circuitul Catalunya (10-11 noiembrie). Alături de Magnussen vor mai fi și Mitch Evans, care a fost deja confirmat ca participant în testul oficial FIA WEC de la Bahrain care țintește tinerele speranțe care urmează să promoveze la P1, și Oliver Turvey.

Cei trei au trecut deja pe la sediul de operațiuni al Porsche Motorsport pentru a efectua sesiuni de teste în simulator și pentru a lua probe pentru scaune. Printr-un proces similar a trecut și mult mai bătrânul Juan Pablo Montoya care este și el pe cale să testeze un 919 Hybrid, doar că în cadrul unui test separat în Bahrain pe 22 noiembrie.

Prin toate testele ce urmează luna viitoare, Porsche trece în revistă posibilele opțiuni pentru cel de-al treilea loc în 919-le care va fi adus special pentru Le Mans și, cel mai probabil, și Spa. Un loc va fi vacant în cadrul acestui echipaj în urma absenței lui Nico Hulkenberg, al cărui contract cu Force India îl va obliga să se prezinte la Baku pentru Marele Premiu al Europei care a fost programat în același sfârșit de săptămână ca și Le Mans.

Ceea ce este interesant est că ACO a făcut publică data ediției de la anul a cursei de la Le Mans cu aproximativ o lună înainte de lansarea calendarului Formulei 1, mulți fani acuzând mai marii Formulei 1 că vor să atenteze la Mondialul de Anduranță și la cea mai importantă cursă a lumii, cele 24 de ore de la Le Mans.

Pasionații mai în vârstă au făcut imediat legătură cu momentul fatidic de la mijlocul anului 1990 când au fost anunțate noi reguli pentru 1991 care aveau ca scop uniformizarea motorizării în Grupa C și apropierea acestei formule de F1 prin folosirea motoarelor aspirate de 3,5l. Mișcarea s-a dovedit a fi dezastruoasă pentru WSC deoarece costurile noilor modele au fost peste posibilitățile privaților care, puși în postura de a abandona vechile șasiuri cu motorizări turbo, au decis să părăsească campionatul.

Asta a dus la un sezon 1992 micșorat și un sezon 1993 anulat care a marcat și finalul acestei epoci, mașinile World SportsCar cu cockpit închis venind în 1994 în locul celor de Grupa C. Acestea din urmă erau mai lente, mai puțin puternice, cu apăsare mai puțină și mai urâte decât mașinile de Grupa C, efectul fiind asemănător cu cel din 1972 când în locul prototipurilor de 5 litri de la Porsche și Ferrari au venit cele de 3 litri cu cockpit deschis – acestea fiind considerate niște ,,jucării’’ de către unii spectatori nemulțumiți.

Privind retrospectiv, este evident că, într-un fel sau altul, sub alte nume și sub alte condiții, trecutul se repetă. Poziția ascendentă pe care se află WEC, pusă în opoziție cu cea descendentă pe care se află F1, ar putea duce la manevre extreme din partea conducătorilor Reginei sporturilor cu motor precum am văzut la începutul decadei 90, suprapunerea datei cursei de la Le Mans cu celei a unui GP anonim fiind doar începutul.

Sursă foto: markwebber.com


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By