Lexus a anunțat debutul programului nord-american

După ce numele celor de la Lexus a fost inclus pe lista scurtă a producătorilor afiliați IMSA, toată presa a așteptat lansarea unui program propriu-zis. Acest lucru s-a petrecut în după-amiaza zilei de luni când doi foști echipieri, veteranii Scott Pruett și Paul Gentilozzi, s-au reunit pentru a conduce asaltul Lexus în America de Nord prin F Performance Racing.

Noua echipă, construită pe scheletul echipei RSR Racing deținută de Gentilozzi, care și-a vândut la finele acestui sezon mașina de LMPC, va folosi noul Lexus RC-F GT3 care a debutat în acest an atât în Japonia, în Super GT la categoria GT300, cât și în Europa, în VLN cu Farnbacher Racing. Deși nu a fost anunțat precis, debutul noii mașini va avea loc în a doua jumătate a anului viitor în campionatul WeatherTech SportsCar Championship la categoria GT-D.

După cum se știe, RC-F GT3 nu a fost omologat de către FIA după ce nu a reușit, nici din a 3-a încercare, să treacă de testele de siguranță. În plus, conform unor surse, mașina avea timpi nesatisfăcători sub specificația FIA cu un BoP provizoriu. Toate aceste probleme nu contează în contextul unui debut în WeatherTech SportsCar Championship deoarece mașina a fost deja omologată de către IMSA, o omologare din partea FIA nefiind obligatorie în aceste condiții.

Scott Pruett, în jurul căruia a circulat zvonul că va ocupa un loc de titlular la bordul noului Ford GT GTE al cărui program nord-american va fi derulat de echipa lui Chip Ganassi, își respectă astfel promisiunea făcută față de Lexus la plecarea acestora din motorsport în urmă cu câțiva ani – anume că va fi alături de aceștia la momentul unei eventuale reveniri. Chiar și așa, Pruett a ținut să spună că este în continuare în discuții cu mai multe echipe pentru a fi prezent la Daytona în 2016 ca parte al unui echipaj din categoria Prototip pentru a încerca să obțină a 6-a victorie la general care l-ar aduce în postura de lider all-time la numărul de victorii. Pruett are, în prezent, 5 victorii fiind la egalitate cu Hurley Haywood.

Gentilozzi este la rândul său în fața unei reveniri, anume revenirea la GT. Acesta a concurat pentru ultima oară într-o categorie bazată pe modele de producție în 2011 pe când echipa RSR se ocupa, pe cont propriu cu ajutor minim din partea uzinei, de programul Jaguar XK-R care concura în ceea ce este, în prezent, categoria GTE-LM. Acea mașină, care a debutat la finele lui 2009 în ALMS, a suferit din cauza lipsei de fonduri reușind însă să câștige teren în fiecare sezon, fiind însă retrasă la finele lui 2011 când Gentilozzi a decis să se concentreze pe categoria LMPC.

Deși nici Pruett, nici Gentilozzi și nici Jeff Bracken, vice-președinte și manager general al Lexus, nu au arătat explicit care va fi cadrul în care va debuta RC-F GT3 anul viitor, legătura dintre brand și WeatherTech Sportscar Championship răspunde la această întrebare. Ceea ce urmează debutului din a doua jumătate a acestui an este un program extins, cu mai multe mașini, planificat pentru 2016. Venirea Lexus va crește numărul de producători angrenați la GT-D la 7, alături de Lamborghini, Audi, Porsche, BMW, Viper și Ferrari. Restul producătorilor fie nu au plătit încă sumele necesare pentru a fi brand afiliat IMSA – condiție obligatorie pentru a participa în campionat – fie nu au fost confirmați încă.

Sursă foto: lexusenthusiasts.com


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

0 comments

By