MotoGP Valencia – Jorge Lorenzo campion pentru a treia oară

Cursele Moto3 și Moto2 ne-au pregătit pentru tensiunea întrecerii de la clasa regină. Lupta pentru titlu s-a dat inegal între un Jorge Lorenzo plecat din pole și un Valentino Rossi trimis la coada grilei.

Starul de cursă a fost unul perfect pentru Jorge Lorenzo, care a rămas lider și după intrarea în primul viraj. La coada grilei un Valentino  Rossi mai serios decât l-am văzut de obicei și-a început ofensiva spre pozițiile fruntașe.

Antiteza dintre evoluția nestingherită a lui Lorenzo și ritmul de depășiri  susținut al lui Rossi a fost perturbat de accidentul bizar al lui Andrea Iannone. Furca față a motocicletei Ducati a cedat, lucru foarte rar întâlnit în motomondial. Acest incident însă s-a adăugat la multe alte probleme tehnice de care a tot suferit șasiul GP15 în acest an. O motocicletă care a fost un pas înainte față de modelele dinainte însă nu a reușit să elimine în totalitate hibele tehnice.

Ascensiunea lui Rossi a fost una facilă până la Danilo Petrucci, apoi de la coechipierii Suzuki, Vinales și Aleix Espargaro lucrurile s-au complicat. Un prim obstacol mai greu de depășit a fost Aleix ca mai apoi Rossi să aibă bătăi de cap cu piloții Tech3 Smith și Pol Espargaro.

Odată ajuns pe locul 4 Rossi s-a văzut în situația de a aștepta o greșeală a lui Lorenzo sau o dorință a piloților Repsol Honda de a se implica serios în lupta pentru victorie. Ca și în ultimele două curse Dani Pedrosa a avut un start mai dificil, dar a recuperat spectaculos spre finalul cursei. În tot acest timp Marc Marquez s-a jucat cu nervii spectatorilor apropiindu-se amenințător de Jorge Lorenzo ca mai apoi să stea la cutie în momentul în care ar fi trebuit să declanșeze un atac.  Că manevrele lui MM93 au fost voite sau că motocicletei Honda i-a lipsit acea zvâcnire necesară finalizării unei manevre de depășire vom analiza ulterior în momentul în care mai multe date vor deveni disponibile.

În trecut atingerea obiectivului de a deveni campion mondial a mai primit ajutoare mai mult sau mai puțin pe față  din partea unor piloți neimplicați în luptă, Formula 1 fiind un bun material de studiu în susținerea acestei idei. Probabil pe Marquez nu îl vor judeca ziariștii însă fanii Doctorului și nu numai cu siguranță îl vor pune la zid.

Locul trei i-a revenit lui Dani Pedrosa, ce a avut în ultimele 2 tururi o bună ocazie să treacă de Marc Marquez însă campionul de la Repsol și-a apărat poziția.

Odată ajuns pe locul 4 Rossi a mai scăzut treptat din ritm mizând pe un finish sigur decât pe un ritm susținut ce ar fi putut duce la greșeli. Astfel diferența de 11 secunde față de Dani Pedrosa a crescut pe ultimele 5 tururi la aproximativ 19 secunde.

Odată cu trecerea liniei de sosire a campionului Jorge Lorenzo cortina a căzut peste un tumultuos sezon 2015. De luni, camioanele Bridgestone vor părăsi circuitul de la Valencia în locul lor făcându-și apariția cele ale producătorului de pneuri francez Michelin. Sezonul 2016 va începe luni de la primele ore ale dimineții.

După forfota analizelor cursei de la Valencia va veni și momentul de a analiza evoluția celor doi protagoniști, Jorge Lorenzo și Valentino Rossi și de a discuta cât de valoros este titlul obținut de Jorge sau cât de meritat ar fi fost acesta dacă intra în palmaresul lui Valentino. 2015 a avut controversele sale pe care le vom discuta cât de curând, neuitând de a trece în revistă performerii, dar și perdanții sezonului.

La revedere Bridgestone, bun re-venit Michelin! Să înceapă sezonul 2016!


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

0 comments

By