HTP divorțează de Bentley, Team Parker preia mașinile

HTP Motorsport, campioana acestui sezon din Blancpain Sprint Series prin piloții Max Buhk și Vincent Abril, a decis încheierea relației cu Bentley după doar un sezon alături de britanici și al lor Continental GT3. Două dintre mașinile echipei germane vor pleca către echipa Parker Racing care a triumfat în acest an în Blancpain Endurance Series în Cupa Amatorilor.

Finalul anului 2014 aducea separarea dintre HTP Motorsport și Mercedes-Benz după ce o presupusă înțelegere asupra intrării germanilor în DTM a căzut, fiind favorizată echipa ART Grand Prix care, la rândul ei participantă în campionatele Blancpain, s-a retras din cursele de GT. HTP se impusese în BSS și în 2014 prin Max Gotz, care a ajuns totuși în DTM grație acestui succes, a decis să meargă spre oferta celor de la Bentley M-Sport pentru 2015, germanii achiziționând nu mai puțin de 5 șasiuri.

Mișcarea s-a dovedit de succes, Bentley-urile HTP Motorsport luptându-se de multe ori de la egal la egal cu cele de uzină și participând în 3 campionate: Blancpain Sprint Series, ADAC GT Masters și Blancpain Endurance Series. Dacă cea din urmă campanie a fost marcată de ghinion pentru echipajul din categoria Pro, sezonul în BSS a fost încununat de succes. Max Buhk și Vincent Abril, ambii primiți în echipa de piloți de uzină ai Bentley, s-au impus în BSS după o luptă strânsă cu Robin Frijns, pilotul W Racing Team.

Acest succes, se pare, nu a fost de ajuns pentru ca HTP Motorsport să-și continue asocierea cu Bentley, germanii alegând să treacă la o altă marcă, momentan necunoscută, pentru stagiunea viitoare. Chiar și așa, Abril și Buhk își vor păstra, cel mai probabil, statul de piloți de uzină ai Bentley – continuarea contractului cu HTP fiind, încă, un subiect de discuție nefinalizat. Palmaresul celor de la HTP îi obligă pe germani să aleagă o marcă ce poate oferi un material competitiv din start și, având în vedere numărul de mașini noi introduse în acest an sau care vor debuta la anul, posibilitățile sunt multiple.

La momentul actual nu se știe ce vor alege cei de la HTP însă câteva piste există. Din capul locului este clar că, având în vedere cum s-a terminat relația cu Mercedes, o revenire la steaua cu trei colțuri este puțin probabilă. Totuși, dacă aceștia vor vrea să revină la o marcă națională, noul 991 GT3-R poate fi o opțiune bună, la fel cum este și BMW care a primit o lovitură după dispariția neașteptată a celor de la Marc VDS Racing care se aflau într-o poziție privilegiată de ,,Sports Trophy Team’’ cu caracter semi-oficial. BMW ar putea să fie interesată să îi înlocuiască pe belgieni cu cei de la HTP care nu duc lipsă de experiență în cursele de anduranță dar care ar putea pierde în fața celor de la Schubert Motorsport, aflați deja ”în curtea BMW”, căci nu au mai folosit mașinile bavarezilor până în prezent.

Parker Racing au luat titlul la Am Cup cu Audi

O veste bună există, totuși, în acest moment. Anume faptul că o parte din Bentley-urile deținute de HTP și-au găsit o nouă casă. Team Parker Racing, campionii acestui sezon din BES la clasa amatorilor, va reveni la anul cu două Continental-uri înscrise la Pro-Am. Trecerea la clasa superioară este dublată și de o participare, tot cu două mașini, în British GT – o expansiune majoră pentru echipa la care au mers Ian Loggie și Julian Westwood. Informații mai multe despre numele piloților angrenați în efortul extins al celor de la Parker Racing nu sunt cunoscute la acest moment.

Surse foto: Blancpain GT, HTP Motorsport


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By