Formula E: Jaguar se pregătește să adere

Formula E: Jaguar se pregătește să adere

Surse de la Sky News afirmă că Jaguar-Land Rover este la un pas de a anunța, cândva în cursul săptămânii viitoare, intrarea în seria de monoposturi electrice începând cu sezonul al treilea.

Pe de o parte, Jaguar a sondat revenirea în motorsport și s-a vorbit despre un potențial efort al uzinei în sfera modelelor GT3, cu un F-Type. Pe această pistă este liniște momentan, însă compania britanică deținută de concernul indian Tata Motors este în mijlocul procesului de candidatură pentru în loc în Formula E. Întâmplător, tot acum a apărut vestea că gruparea lui Jarno Trulli ar fi de acord să-și vândă locul ”pentru a facilita intrarea unui constructor în campionat”. Lucrurile se leagă.

Pe piața indiană este o mutare logică, de vreme ce rivalii de la Mahindra au deja o echipă solidă în seria electrică, cu Bruno Senna și Nick Heidfeld (înlocuit în Uruguay de Oliver Rowland, campionul Formulei Renault 3.5). Interesul față de o competiție în care s-a dat liber la progresul tehnologic într-o arie în care se fac cercetări asidue nu e de mirare și corelația cu piața auto ar putea fi dată de anunțul conjugat al celor de la Jaguar, care par să se pregătească de dezvăluirea unui prim model cu propulsie electrică.

Jaguar a părăsit Formula 1 după cinci ani de zbucium și de instabilitate organizațională (2000-2004). Deși era echipa oficială Ford în acea perioadă și nu ducea lipsă de buget consistent, performanțele au fost rarisime: două podiumuri aduse de Eddie Irvine (Monaco 2001, Monza 2002) și calificări glorioase ale lui Mark Webber, urmate de curse dificile. Legende precum Bobby Rahal sau Niki Lauda au condus echipa, însă mandatele acestora au fost de scurtă durată și ieșirea din criză nu s-a produs. Pentru gruparea din Milton Keynes, perioada Jaguar a fost o tranziție între entuziasmul din vremea Stewart și proiectul mult mai solid inițiat de Red Bull în 2005.