MotoGP Qatar test ziua 3: Lorenzo ferm la comandă

Ultima zi de teste din presezon a adus și simulările de calificare, iar Jorge Lorenzo a fost singurul capabil să coboare sub 1m55s pe tur, devansând rivalii cu o jumătate de secundă liniștitoare pentru campionul en-titre.

Chiar dacă Jorge face tot posibilul să-și stabilească un ascendent moral prin viteză pură, există destule motive de optimism pentru pluton înaintea primei etape dacă ne uităm și la ritmul din long runs. Testul din Qatar s-a încheiat cu o ierarhie în care primii patru reprezintă constructori diferiți, așa că un lucru e cert – nu vom avea aceeași dominație a cvartetului de piloți oficiali Honda și Yamaha precum în ultimii trei ani. Mai mult, din tabăra Ducati nu emit pretenții doar componenții structurii de uzină, ci și privații de la Pramac și Avintia pe motociclete de generație 2015 sau chiar 2014.

Așadar, Lorenzo a bifat toate căsuțele – un timp excelent de calificare și o simulare completă de cursă. Concluziile îl bucură pe ambele fronturi și zi de zi a avut confirmarea ecartului stabil față de Rossi (P5). Italianul a căzut încă o dată la viteză mică, în același viraj în care o mai pusese o dată jos, iar simularea sa de Grand Prix a relevat probleme în ultimele cinci tururi. Totuși, Valentino preconizează că uzura va fi o grijă pentru toți și că asta ar putea anima finalul manșelor.

Scott Redding a dus din nou greul testelor pentru Pramac, în absența lui Petrucci. Britanicul a încheiat ziua cu al doilea timp, fiind cu două zecimi mai rapid decât Iannone (P6). Dovizioso (P8) și Barbera (P9) au adus, ca de obicei, motocicletele lor în top 10. Dacă echipa de uzină vizează podiumul în Qatar, Redding s-ar mulțumi cu o clasare în primii 6. Are și motive să creadă că s-ar putea obține un asemenea rezultat, de vreme ce a stabilit cel mai rapid tur al său pe o gumă veche de 15 tururi, în al 10-lea tur al stint-ului.

Prezența lui Vinales pe poziția a treia la finele zilei nu mai surprinde pe nimeni, iar ritmul său de cursă pare să fie ca de podium. Însă Maverick nu a reușit să exploateze setul nou de gume în turul lansat, ca de calificări, din cauza unui steag roșu. De cealaltă parte a garajului, Aleix Espargaro a căzut din nou și nu-și găsește nivelul de încredere necesar pentru a nu pierde contactul cu noua stea a motomondialului, Vinales.

Marc Marquez a fost, în sfârșit, bucuros la finele testului din Qatar. Al patrulea timp certifică progresul efectuat de inginerii Honda, care au muncit zi și noapte pentru a ieși la liman după dezastrul din prima zi. Ambii piloți Repsol Honda au avut long runs inferioare în raport cu Vinales, iar Marquez a căutat din nou limitele și le-a găsit brusc, printr-o ușoară căzătură în ultimul viraj. Pedrosa (P14) n-a găsit însă cheia și ștacheta unui timp de 1m55s a fost prea sus pentru el. Crutchlow a avut o ieșire din scenă extrem de dureroasă, după ce a căzut și motocicleta l-a percutat în zonele sensibile.

Componenții echipei-satelit Yamaha au navigat în jurul locului 10, ca de obicei în această iarnă, iar la coada clasamentului s-au aflat Hondele private de la Marc VDS (Rabat și Miller), dar și perechea de uzină Aprilia. Bautista a venit la 2,2 secunde de Lorenzo, iar Bradl la alte trei zecimi de coechipierul său. Printre aceștia s-a intercalat și Eugene Laverty, însă rațiunile de ordin medical care-l penalizează în raport cu Hernandez le-am detaliat în raportul zilei precedente.

Clasele inferioare au tras linie la Jerez după trei zile. La Moto2 cel mai bun timp al zilei a fost stabilit de Sam Lowes, urmat de Lorenzo Baldassari și de Alex Rins. Nicolo Bulega a fost cel mai rapid la clasa mezină, urmat de Brad Binder și de Joan Mir.

You may also like

0 comments