Teste F1 2016: Gata simularea. Notele în catalog!

Teste F1 2016: Gata simularea. Notele în catalog!

Acum că mai e cam o săptămână până la primul M.P. al sezonului, haideţi să încercăm să disecăm şi ultima sesiune de teste de la Barcelona. Am văzut aici cum au stat lucrurile după primele 4 zile de test, aşa că să-i dăm drumul!

Zic să lăsăm Mercedes la o parte pentru că sunt într-o ligă aparte. Deocamdată.

Cât de aproape e Ferrari ?

Bătălia timpilor obţinuţi cu diferite compoziţii de pneuri arată că lupta va fi mai strânsă decât a fost în 2015. Nico Rosberg merge mai departe decât atât şi spune că Mercedes nu ştie cu siguranţă dacă monopostul W07 este mai rapid sau mai lent decât cel al italienilor, dar cu siguranţă performanţele sunt extrem de apropiate. Nu intru în detalii legate de pneurile ultrasoft sau supersoft, pentru că Mercedes nu a rulat decât cu pneuri medium sau soft. Aşadar, cu acest tip de pneuri timpii sunt aproape identici, cu variaţii de sub o zecime.

Numai că această diferenţă de timp poate fi anulată prin prestaţia pilotului. Ceea ce nu poate anula pilotul atât de uşor este ritmul de cursă. În ultima zi, Lewis Hamilton a reuşit o simulare de cursă (în sesiunea de dimineaţă) care i-a lăsat pe mulţi cu gura căscată. Ar fi fost un semn clar asupra performanţelor monoposturilor atât din punct de vedere al vitezei pure cât şi a comportamentului vis-a-vis de pneuri, DAR, pentru că există întotdeauna un dar, Ferrari a efectuat întotdeauna simulările de cursă în sesiunea de după amiază. Ori după amiaza, pe circuitul spaniol lucrurile se schimbă drastic. Nu vorbesc aici numai de temperatură, dar, după cum spunea Pedro de la Rosa, după amiaza vântul are prostul obicei de a sufla mai puternic. Iar circuitul din Montmelo are un viraj (#5) în care care monoposturile sunt extrem de sensibile la direcţia şi puterea vântului. Aici se poate pierde mult timp, sau deopotrivă, se poate câştiga semnificativ.

Din nou, remiză. La rece, pot spune că în 2016 putem avea în sfârşit un duel Mercedes-Ferrari. Presa italiană care s-a fript de atâtea ori lăudând în avans monopostul roşu este mai precaută de data asta. Un singur lucru detaşează Ferrari de săgeţile argintii. Foamea de pneuri. Conform insiderilor italieni, Allison a produs din nou un monopost care este blând cu gumele. Şi, având în vedere noile reguli privitoare la pneuri în week-end-urile de cursă, s-ar putea să fie un plus decisiv pentru Ferrari.

Plutonul urmăritor este unul extrem de strâns. Din el fac parte Williams, Force India, Toro Rosso şi Red Bull.

Williams a încercat să remedieze problema generată de lipsa tracţiunii la ieşirea din virajele lente. Iar timpii obţinuţi pe pneurile de compoziţie medium şi soft îi încurajează pe ingineri să spere că vor avea un an bun. Poate într-atât de mult pe unii dintre ei, cum ar fi inginerul şef Rod Nelson, încât să afirme că pot lua locul Ferrari în spatele săgeţilor argintii. Eu am nişte dubii, dar e de văzut. Se aşteaptă ca la Melbourne să fie adus o nouă aripă faţă şi un nou nas (care a picat crash-test-ul FIA în timpul testelor de iarnă). Iar asta s-ar putea să-i ajute.

Toro Rosso este echipa care a făcut cele mai multe tururi de pistă în afară de Mercedes. După mine, echipa din Faenza este deja revelaţia sezonului. Monopostul este rapid, extrem de fiabil şi din punct de vedere aerodinamic este foarte elaborat. Fiabilitatea se datorează şi faptului că power-unit-ul lor de construcţie Ferrari este cu o generaţie mai veche, iar lucrul ăsta reduce drastic șansele unor probleme de ordin tehnic. Este suprinzător cât de bine a reuşit să proiecteze şasiul James Key când te gândeşti că iniţial monopostul trebuia să aibă în spate un PU Renault. A fost nevoie de compromisuri pentru a putea schimba design-ul şi se pare că acestea au fost pozitive.

Force India a dovedit de mai multe ori pe durata acestui test că este capabilă să se implice în bătălia pentru jumătatea superioară a clasamentului. Prestaţia monopostului VJM09 în special pe pneurile de compoziţie supersoft şi ultrasoft este încurajatoare pentru echipa lui Vijay Mallya. Numai că nu întotdeauna se va putea alerga pe astfel de pneuri. Performanţele pe pneurile medium nu sunt de lepădat, dar inginerii mai au de lucrat pentru a se bate pentru locul 3 la echipe.

Red Bull pare să fie în urma celor trei echipe de mai sus. Şasiul marca Newey este excelent, iar pe anumite circuite unde puterea generată de PU nu este extrem de importantă s-ar putea să aibă un as în mânecă. În rest, mi-e teamă că propulsorul este un fel de ancoră. Motoristul Renault susţine însă că a făcut un salt de 0,5s pe tur. Dacă într-adevăr aşa stau lucrurile sau nu, este de văzut.

Echipa de uzină Renault vine imediat după acest grup de 4. Ei i se alătură noi intrata Haas care nu s-a mai bucurat de un parcurs lipsit de probleme în aceste ultime 4 zile.

Cum arată monoposturile pe pistă?

Fără îndoială Mercedes este din nou lider. Urmărit îndeaproape, monopostul W07 excelează la capitolul tracţiune, acceleraţie şi stabilitate pe frânare. Probabil cele mai importante caracteristici ale unui monopost F1. Dar nu numai atât. Din punct de vedere al şasiului lucrurile stau şi mai bine. Inlănţuirea de viraje 1-2-3 de la Barcelona este probabil complexul în care îşi poţi da seama cel mai uşor dacă ai găsit sau nu formula corectă. Uşurinţa cu care monopostul schimbă direcţia la viteză mare şi în plus, faptul că acesta nu stă la discuţii cu privire la trasa aleasă de pilot este un lucru care pentru ceilalţi competitori este înspăimântător.

Ferrari-ul a făcut clar un mare pas înainte. Puntea faţă este plantată, lucru la care a contribuit enorm schimbarea suspensiei din pull-rod în push-rod. Tracţiunea din virajele lente este şi ea foarte bună. Nu la nivelul monopostului Mercedes, dar pe acolo. Stabilitatea pe frânare a fost şi ea îmbunătăţită. Practic, la acest capitol între Ferrari şi Mercedes nu este diferenţă. Numai că în ciuda tuturor acestor probleme depăşite, tendiţa subviratoare a monoposturilor de anul trecut parcă încă se simte şi în 2016.

Strict din punct de vedere al comportamentului monoposturilor, Red Bull ar veni pe locul 3. Şasiul este probabil cel mai bun de pe grilă. Karun Chandok spune că monopostul RB12 face tot ce face monopostul W07, la fel cum face monopostul W07 numai că lipseşte PU-ul.

Toro Rosso este, după cum am spus, pentru mine revelaţia începutului de sezon. Virajele 1-2-3 nu sunt abordate cu aceeaşi siguranţă ca într-un Mercedes, Ferrari sau Red Bull, însă la capitolul tracţiune la viteză mică sau stabilitate pe frânare, cu siguranţă Toro Rosso-ul nu se face de ruşine. Păcat însă de power-unit.

Force India vine în urma acestor echipe. Da, timpii în simulările de calificare sunt impresionanţi, dar comportamentul monopostului în simulările de cursă lasă de dorit. Puntea faţă este mult mai mai rigidă decât a rivalilor iar în virajul 5 pneul de pe interiorul virajului era mai mult în aer decât pe asfalt. Subvirarea pare să fie la ea acasă pe monopostul VJM09, dar poate că management-ul pneurilor spate impune acest lucru.

Renault este în urma acestor echipe. Monopostul francez este destul de nervos atât la intrarea în viraje cât şi la ieşirea din acestea. Apăsarea aerodinamică aproape că lipseşte iar piloţii au probleme în a menţine trasa în virajele rapide (complexul 1-2-3). Încurajator este faptul că Renault este dispusă să investească, iar capitalul uman există.

Cât de mult a progresat McLaren ?

Din punct de vedere al fiabilităţii, mult. Şi lucrurile pozitive par să se oprească aici. Top speed-ul încă este o problemă. Poate nu la fel de mare ca anul trecut, dar încă există undeva între 10 şi 20 km/h diferenţă între ei şi lideri. McLaren a reuşit să remedieze anumite probleme legate de fiabilitate, dar acum ies la iveală problemele legate de şasiu. Dacă anul trecut şasiul părea echilibrat şi le permitea piloţilor să tragă de power unit, anul ăsta lucrurile stau mult mai rău. Ieşirea din viraje este pentru monopostul lui Ron Dennis un chin. Livrarea puterii pare să fie destul de brutală, întrucât de fiecare dată când piloţii se avântă spre ieşirea din viraj, spatele monopostului pleacă la plimbare. Piloţii McLaren dau impresia că se luptă cu un monopost care nu vrea altceva decât să iasă în decor.

Analiza timpilor

Pentru a ne face o idee cât mai apropiată de adevăr, trebuie sa ne uităm și la timpi. Cu toate că nu toți sunt relevanți. Pirelli a încercat să dea o estimare a diferenței de timp între anumite compoziții de pneuri, dar această estimare a fost mai mult sau mai puțin corectă atunci când am făcut comparații cu ceea ce se vedea pe ecranele de timing. Așadar, între pneurile soft și supersoft Pirelli evaluează o diferență de 0.5–0.6 secunde pe tur, iar între supersoft și ultrasoft încă 0.6 – 0.7 secunde. Și atunci, de ce nu am văzut aceste diferențe pe pistă ?

În primul rând, perioada anului: este mult mai frig acum decât va fi în luna mai. În al doilea rând, compoziția pneului. De regulă pe circuitul din Spania Pirelli aduce pneurile Medium și Hard. Pneurile de compoziție moale nu sunt potrivite pentru acest tip de circuit. Și mai apoi avem variabilele necunoscute. Cum ar fi nivelul de apăsare aerodinamică și cantitatea de combustibil din monopost.

Cu toate astea, dacă un pneu nu își face treaba, indiferent de variabilele necunoscute, un inginer cu experiență își va da seama. Poate din acest motiv, se poate face o schiță cât de cât a clasamentului în funcție de performanță.

Clasament general combinat Test 2 Barcelona

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziția, Pilot, Echipa, Timp,Pneu,Ziua

1,Kimi Raikkonen,Ferrari SF16-H,01:22.765,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

2,Sebastian Vettel,Ferrari SF16-H,01:22.852s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

3,Nico Rosberg,Mercedes W07,01:23.022s,Ziua1,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

4,Carlos Sainz,Toro Rosso STR11,01:23.134s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

5,Felipe Massa,Williams FW38,01:23.193s,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

6,Valtteri Bottas,Williams FW38,01:23.229s,Ziua 1,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

7,Nico Hulkenberg,Force India VJM09,01:23.251s,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

8,Max Verstappen,Toro Rosso STR11,01:23.382s,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

9,Lewis Hamilton,Mercedes W07,01:23.622s,Ziua 2,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

10,Sergio Perez,Force India VJM09,01:23.721s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

11,Kevin Magnussen,Renault RS16,01:23.933s,Ziua 2,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

12,Daniel Ricciardo,Red Bull RB12,01:24.427s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

13,Jenson Button,McLaren MP4-31,01:24.714s,Ziua ,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

14,Fernando Alonso,McLaren MP4-31,01:24.735s,Ziua 1,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

15,Felipe Nasr,Sauber C35,01:24.760s,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

16,Jolyon Palmer,Renault RS16,01:24.859s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

17,Pascal Wehrlein,Manor MRT05,01:24.913s,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

18,Marcus Ericsson,Sauber C35,01:25.031s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

19,Daniil Kvyat,Red Bull RB12,01:25.049s,Ziua 1,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

20,Romain Grosjean,Haas VF-16,01:25.255s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

21,Rio Haryanto,Manor MRT-05,01:25.899s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

22,Esteban Gutierrez,Haas VF-16,01:26.661s,Ziua 1,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

[/table]

Se poate face clasament în funcție de compoziția pneului. Nu luăm în considerare aici pneurile supersoft și ultrasoft întrucât ele nu sunt relevante.

Clasament pneuri soft

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziția, Pilot, Echipa, Timp,Pneu

1,Kimi Raikkonen,Ferrari SF16-H,01:23.009,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

2,Nico Rosberg,Mercedes W07,01:23.022s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

3,Felipe Massa,Williams FW38,01:23.193s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

4,Carlos Sainz,Toro Rosso STR11,01:23.910,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

5,Nico Hulkenberg,Force India VJM09,01:24.253s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

6,Daniel Ricciardo,Red Bull RB12,01:24.422s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

7,Fernando Alonso,McLaren MP4-31,01:24.735s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

8,Felipe Nasr, Sauber C35,01:24.760s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

9,Kevin Magnussen,Renault RS16,01:24.942s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

10,Romain Grosjean,Haas VF-16,01:25.255s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

11,Pascal Wehrlein,Manor MRT05,01:27.064s,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

[/table]

Dintre toate pneurile, soft-urile ar putea fi indicatorul cel mai precis al nivelului de performanță. Timpii Ferrari și Mercedes sunt identici. Tururile rapide au fost făcute în sesiunea de dimneață, deci condițiile de pistă ar putea fi considerate identice. Nu știm nivelul de combustibil, dar putem intui că ambele echipe au făcut simulări de calificare având în vedere că dintre toate, aceastea au fost cele mai rapide tururi.

Williams vine pe trei în acest clasament, surprinzător poate, având în vedere comportamentul monopostului FW38 pe pistă.

Toro Rosso confirmă situația excelentă (deși poate puțin sub cel al surorii mai mare Red Bull) cu ajutorul power-unit-ului Ferrari despre care Carlos Sainz spunea că este ”bulletproof”.

Force India și Red Bull sunt următoarele în clasament, prima fiind trasă în jos de un șasiu decent, dar nu strălucit, iar ultima de un Power-Unit cu evidente lacune de performanță.

Sauber profită din plin de noul PU Ferrari 2016. Ar fi putut fi puțin mai avansați, dar au venit cu noul monopost abia în ultimele 4 zile.

McLaren pare că este pe locul 8 în acest moment. Inginerii niponi au putut produce mai multă putere iar redesenarea sistemului ERS pare că dă rezultate. Șasiul însă…

Renault este mai mult sau mai puțin pe același palier cu Honda. Power Unit-ul este cum este, dar un șasiu făcut aproape pe genunchi își spune acum cuvântul.

Haas este trasă înapoi de problemele de fiabilitate, dar dacă reușește să le depășească ar putea ajunge în fruntea trio-ului Sauber, McLaren, Renault.

Manor… e Manor.

Clasament pneuri medium

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziția, Pilot, Echipa, Timp,Pneu

1,Nico Rosberg,Mercedes W07,01:24.126s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

2,Sebastian Vettel,Ferrari SF16-H,01:24.611s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

3,Felipe Massa,Williams FW38,01:24.824s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

4,Max Verstappen,Toro Rosso STR11,01:24.928,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

5,Nico Hulkenberg,Force India VJM09,01:25.247s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

6,Daniel Ricciardo,Red Bull RB12,01:25.524s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

7,Kevin Magnussen,Renault RS16,01:25.822s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

8,Esteban Gutierrez,Haas VF-16,01:26.614s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

9,Marcus Ericsson,Sauber C35,01:26.823s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

10,Jenson Button,McLaren MP4-31,01:28.857s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

11,Pascal Wehrlein,Manor MRT05,01:28.424s,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

[/table]

În afară de faptul că Mercedes pare să aibă aici un avantaj semnificativ asupra celor de la Ferrari, restul par să fie mai mult sau mai puțin în aceeași ordine. Renault apare pe 7 și Haas pe 8. Probabil și pentru că au avut mai mult timp pentru setarea monoposturilor pe aceste pneuri.

Analiza simulărilor de cursă

Atât Mercedes cât și Ferrari au ales să facă simulări de cursă cu câte două pit-stop-uri. Anul trecut strategia câștigătoare a fost cu un singur pit-stop dar mai mulți ingineri susțin că pneurile din 2016 sunt mai puțin durabile decât cele de anul trecut, așadar ar trebui să ne așteptăm la cel puțin o oprire suplimentară la fiecare cursă.

Primul stint: 11 tururi – timp mediu

  1.  Raikkonen – 1:29.464s
  2. Hamilton – 1:29.618s
  3. Vettel – 1:30.082s
  4. Rosberg – 1:30.091s
  5. Ricciardo – 1:30.290s

De ce diferența atât de mare între Vettel, Rosberg pe de-o parte și Raikkonen, Hamilton pe altă parte? Poate din cauza pistei. Rosberg a făcut simularea în prima zi de test, iar Vettel în ultima. Condițiile meteo au fost potrivnice lui Vettel, iar pentru Rosberg, pista puțin folosită a afectat timpii acestuia.

Al doilea stint: 12 tururi – timp mediu

  1. Vettel – 1:28.800s
  2. Hamilton – 1:28.858s
  3. Raikkonen – 1:28.917
  4. Rosberg – 1:29.075

Ultimul stint: 12 tururi – timp mediu.

Raikkonen a ales să facă ultimul stint pe pneuri Hard așadar, este exclus din acest clasament.

  1. Hamilton – 1:27.383s
  2. Rosberg – 1:28.150s
  3. Vettel – 1:28.217s

Atât pentru Rosberg cât și pentru Vettel, veștile sunt proaste. Unii inisideri consideră că ambii germani ar fi mers în mod deliberat mai încet. Cert este că timpul mediu reușit de Hamilton a fost unul înspăimântător pentru mulți ingineri.

Concluzie:

Mercedes, Ferrari, Williams. Cu o mențiune de onoare pentru Toro Rosso. În calificări s-ar putea să vedem o surpriză atât din partea celor de la Ferrari cât și din partea celor de la Toro Rosso. Dar în cursă, Mercedes pleacă cu prima șansă. O singură variabilă mai este de luat în calcul. Degradarea pneurilor.

TIMPI

Clasament oficial ziua 1

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziția, Pilot, Echipa, Timp, Ecart, Tururi, Pneu

1,Nico Rosberg,Mercedes W07,01:23.022s, ,82,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

2,Valtteri Bottas,Williams FW38,01:23.229s,+0.207s ,123,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

3,Fernando Alonso,McLaren MP4-31,01:24.735s,+1.713s ,93,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

4,Kimi Raikkonen,Ferrari SF16-H,01:24.836s,+1.814s ,72,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

5,Daniil Kvyat,Red Bull RB12,01:25.049s,+2.027s ,69,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

6,Lewis Hamilton,Mercedes W07,01:25.051s,+2.029s,90,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

7,Max Verstappen,Toro Rosso STR11,01:25.176s,+2.154s ,144,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

8,Nico Hulkenberg,Force India VJM09,01:25.336s,+2.314s ,121,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

9,Felipe Nasr,Sauber C35,01:25.493s,+2.471s,103,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

10,Kevin Magnussen,Renault RS16,01:25.760s,+2.738s,119,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

11,Esteban Gutierrez,Haas VF-16,01:26.661s,+3.639s,23,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

12,Rio Haryanto,Manor MRT05,01:28.000s,+4.603s,45,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

[/table]

Clasament oficial ziua 2

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziția, Pilot, Echipa, Timp, Ecart, Tururi, Pneu

1,Valtteri Bottas,Williams FW38,01:23.261s,,108,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

2,Lewis Hamilton,Mercedes W07,01:23.622s,+0.361s,73,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

3,Kevin Magnussen,Renault RS16,01:23.933s,+0.672s,126,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

4,Sebastian Vettel,Ferrari SF16-H,01:24.611s,+1.350s,151,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

5,Jenson Button,McLaren MP4-31,01:25.183s,+1.922s,121,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

6,Daniel Ricciardo,Red Bull RB12,01:25.524s,+1.974s,135,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

7,Carlos Sainz,Toro Rosso STR11,01:25.300s,+2.039s,166,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

8,Segio Perez,Force India VJM09,01:25.593s,+2.332s,128,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

9,Nico Rosberg,Mercedes W07,01:26.298s,+3.037s,91,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

10,Pascal Wehrlein,Manor MRT05,01:27.064s,+3.803s,79,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

11,Marcus Ericsson,Sauber C35,01:27.487s,+4.226s,55,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

12,Esteban Gutierrez,Haas VF-16,,,1,[attr style=”background-color:#272727″]

[/table]

Clasament oficial ziua 3

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziția, Pilot, Echipa, Timp, Ecart, Tururi, Pneu

1,Kimi Raikkonen,Ferrari SF16-H,01:22.765,,136,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

2,Felipe Massa,Williams FW38,01:23.193s,+0.428s,119,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

3,Nico Hulkenberg,Force India VJM09,01:23.251s,+0.486s,137,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

4,Max Verstappen,Toro Rosso STR11,01:23.382s,+0617s,159,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

5,Nico Rosberg,Mercedes W07,01:24.126s,+1.361s,81,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

6,Felipe Nasr,Sauber C35,01:24.760s,+1.995s,116,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

7,Fernando Alonso,McLaren MP4-31,01:24.870s,+2.105s,118,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

8,Pascal Wehrlein,Manor MRT05,01:24.913s,+2.148s,48,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

9,Daniil Kvyat,Red Bull RB12,01:25.141s,+2.376s,121,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

10,Jolyon Palmer,Renault RS16,01:26.224s,+3.459s,98,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

11,Lewis Hamilton,Mercedes W07,01:26.488s,+3.723s,63,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

12,Romain Grosjean,Haas VF-16,01:27.196s,+4.431s,78,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

[/table]

Clasament oficial ziua 4

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziția,Pilot, Echipa, Timp, Ecart, Tururi, Pneu

1,Sebastian Vettel,Ferrari SF16-H,01:22.852s,,142,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

2,Carlos Sainz,Toro Rosso STR11,01:23.134s,+0.282s,133,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

3,Felipe Massa,Williams FW38,01:23.644s,+0.792s,129,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

4,Sergio Perez,Force India VJM09,01:23.721s,+0.869s,60,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

5,Lewis Hamilton,Mercedes W07,01:24.133s,+1.281,69,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

6,Daniel Ricciardo,Red Bull RB12,01:24.427s,+1.575s,123,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

7,Jenson Button,McLaren MP4-31,01:24.714s,+1.862s,121,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

8,Jolyon Palmer,Renault RS16,01:24.859s,+2.007s,90,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

9,Marcus Ericsson,Sauber C35,01:25.031s,+2.179s,132,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

10,Romain Grosjean,Haas VF-16,01:25.255s,+2.403s,66,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

11,Esteban Gutierrez,Haas VF-16,01:25.422s,+2.570s,25,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

12,Rio Haryanto,Manor MRT-05,01:25.899s,+3.047s,58,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

13,Nico Rosberg,Mercedes W07,01:26.140s,+3.288s,70,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

[/table]

Cei mai buni timpi în funcție de compoziția pneului

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Pilot, Echipa, Timp, Ziua, Pneu

Kimi Raikkonen,Ferrari SF16-H,01:22.765s,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft

Sebastian Vettel,Ferrari SF16-H,01:22.852s,Ziua 4,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft

Kimi Raikkonen,Ferrari SF16-H,01:23.009s,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Soft

Nico Rosberg,Mercedes W07,01:24.126s,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Medium

Vallteri Bottas,Williams FW38,01:25.402s,Ziua 2,[attr style=”background-color:#272727″]Hard

[/table]

Cel mai lung stint în funcție de compoziția pneului

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Pilot, Echipa, Tururi, Ziua,Pneu

Max Verstappen,Toro Rosso STR11,29,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Medium
Felipe Massa,Williams FW38,20,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Hard
Kevin Magnussen,Renault RS16,14,Ziua 1,[attr style=”background-color:#272727″]Soft
Felipe Massa,Williams FW38,7,Ziua 3,[attr style=”background-color:#272727″]Supersoft
Valtteri Bottas,Williams FW38,7,Ziua 1,[attr style=”background-color:#272727″]Ultrasoft
[/table]