MotoGP Qatar: Yamaha domină primele antrenamente

Așteptarea s-a terminat și noul sezon de MotoGP a debutat joi 17 martie pe pista de la Qatar. Mutările petrecute în motomondial promiteau surprize, însă acestea nu au schimbat clasamentele în mod radical.

MotoGP

La clasa mare, predicțiile de după testele din presezon s-au adeverit în prima și singura sesiune de antrenamente FP1 de joi. Primele două locuri au revenit piloților Movistar Yamaha, în ordinea Jorge Lorenzo și Valentino Rossi. Dacă Lorenzo a dominat sesiunea încă din primele minute, poziția secundă  a fost obținută de Rossi chiar la final, după ce multă vreme a fost pe 5. Pe urmele lui Lorenzo s-a situat Andrea Iannone de la Ducati, lucru așteptat de specialiști. Comparativ cu anul trecut, Iannone și-a îmbunătățit timpul cu peste o secundă, aceasta făcând și diferența între locul 10 în 2015 și locul 3 de acum. Pentru Ducati a plusat și pilotul Avintia, Hector Barbera, la ghidonul unui GP 14.2. Acesta s-a situat cam toată sesiunea pe locul al treilea, find devansat de Rossi în ultimele minute.

Mare parte a sesiunii ne-am făcut griji pentru forma motocicletelor Suzuki, Vinales zbătându-se undeva pe locul 11, în timp ce Aleix Espargaro era clasat pe locul 17. Tot pe finalul sesiunii Maverick Vinales a forțat și a urcat până pe locul 5 la 0.407 secunde de timpul reper, 1.55.440, obținut de Lorenzo.

Dacă Ducati-ul lui Iannone a beneficiat de ajutorul nesperat al lui Hector Barbera, și Yamaha a mai sporit efectivele la vârf cu o motocicletă pe locul 6, aceasta fiind pilotată de Pol Espargaro de la Tech 3. Coechipierul Bradley Smith, marcat probabil de mutarea iminentă din sezonul viitor la o altă echipă, lucru hotărât deja de Herve Poncharal, a clacat și a făcut cunoștiință cu nisipul de pe marginea pistei qatareze.

Pentru Honda, sesiunea FP1 a fost un fiasco total, Marquez nereușind să se mențină în spatele modelelor Yamaha și Ducati, fiind devansat și de Dani Predrosa. Cei doi au ocupat locurile 7 și 8 la 0.658 secunde respectiv 0.818 secunde de Lorenzo. Top 10 a fost încheiat de Ducati-urile lui Dovizioso și Scott Redding.

Aprilia nu a atras atenția cu nimic, dar nici nu se aștepta cineva să vedem motocicletele italiene aprope de top 10.  Se pare că piloții de la Suzuki (Espargaro), Ducati (Petrucci) si Stefan Bradl (Aprilia) au ales să evalueze motocicletele, lăsând timpii competitivi pentru sesiunea FP2 de vineri.

Moto2

Clasa intermediară a fost ceva mai animată, cu schimbări de lider de la o sesiune de antrenamente la alta.  Johann Zarco și Jonas Folger au părut cei mai consistenți piloți reușind să termine ambele sesiuni în top 4. Alex Rins a început ezitant FP1, reușind un chinuit loc 12 la peste o secundă de liderul Tom Luthi, însă a mai recuperat zecimi de secundă în FP2, unde s-a situat pe locul 3 la 0.112 secunde de Folger. Dacă până acum toată lumea îi dădea drept favoriți la primele locuri pe Zarco și Rins, se pare că în ecuația victoriei va intra și Folger, acum pe o motocicletă demnă de talentul pilotului german.

Impresionant în cele două sesiuni a fost și japonezul Nakagami, care a reușit timpi buni. Franco Morbidelli nu a rupt gura târgului, mulțumindu-se în primele antrenamente să obțină doar timpi de top 10. Ne-a mai plăcut malaezianul Hafizh Syahrin care combinat a realizat timpi ce îl plaseaza între primii zece piloți. Thailandezul Ratthapark Wilairot a ridicat ceva sprâncene reușind să ia fața unor piloți mai galonați. Al doilea pilot al echipei Idemitsu pare să aibă șanse reale de a se bate pentru puncte în cursa de duminică.

Moto3 

Clasa mezină a adus un rezultat ce pe unii îi poate surprinde. Locul 1 i-a revenit belgianului Livio Loi, pilot ce concurează pentru echipa RW, fără pretenții la rezultate mari. Se pare că după victoria nesperată de la Indianapolis, belgianul concediat în trecut de Marc VDS a prins aripi. Loi a repetat performanța și în sesiunea a doua de antrenamente, fiind tot timpul stăpân pe situație.  Pentru locul secund s-a bătut pilotul Leopard Racing, Joan Mir, urmat fără ezitare de Nicolo Bulega, cel mai bine clasat pilot al echipei Sky.

Romano Fenati și Francesco Bagnaia au repetat și ei locurile 4 și 5  din prima sesiune , în timp ce Navarro nu s-a ridicat pentru moment la așteptările puse în el. Acceași evoluție ezitantă a avut-o și Niccolo Antonelli ce a încheiat sesiunile pe ultimile poziții ale topului zece și a avut parte și de o ieșire în decor în prima sesiune.

Ultimul pilot ce a primit acceptul de a concura în noul sezon, Maria Herrera a avut o primă sesiune de antrenamente de excepție, terminând pe locul 7, fiind în aceeași secundă cu liderul Loi. În FP2 a fost în luptă pentru un loc în top 10, însă pe final a terminat pe locul 14.

Peugeot nu a impresionat deloc, piloții John McPhee și Alexis Masbou chinuindu-se în a doua jumătate a clasamentului.

Vineri ne reîntâlnim cu motomondialul începând cu ora 17, când vom putea urmări a doua sesiune de antrenamente de la MotoGP, urmată de sesiunile FP3 de la clasele Moto3, Moto2 și MotoGP.

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By