Formula 1 Australia: Rosberg lovește primul în 2016

Formula 1 Australia: Rosberg lovește primul în 2016

Nico Rosberg a câștigat Marele Premiu al Australiei la capătul unei curse oprite pentru minute bune din cauza unui accident înfricoșător al lui Fernando Alonso.

Nico Rosberg s-a impus în fața lui Lewis Hamilton și a lui Sebastian Vettel într-o cursă în care strategiile diferite au avut cuvântul final. Startul extraordinar al celor de la Ferrari a dat viață primei curse a anului, dar în final Mercedes a făcut ceea ce trebuie pentru încă un un-doi la Melbourne.

Fernando Alonso a ieșit nevătămat din mașina sa distrusă după o ciocnire înfricoșătoare cu Esteban Gutierrez. Cursa a fost ca urmare oprită aproape o jumătate de oră.

Eroul local Daniel Ricciardo a terminat pe locul 4 la capătul unei prestații bune, fiind urmat de Felipe Massa de la Williams. A fost un MP grozav pentru debutanta Haas, care a încheiat pe locul 6 prin Romain Grosjean. În urma francezului s-au clasat în puncte Nico Hulkenberg, Valtteri Bottas, Carlos Sainz și Max Verstappen, cei patru fiind despărțiți doar de 3 secunde.

„A fost un weekend grozav pentru echipă, care a făcut o muncă incredibilă,” a spus Rosberg pe podiumul de premiere. „Mașina a fost ireală astăzi și mă simt foarte bine că am întrecut Ferrari.”

Deși a încheiat pe 2, Hamilton a văzut partea pozitivă a MP din Australia, spunând: „A fost o cursă grozavă. Mi-a plăcut faptul că am fost nevoit să revin din urmă. Mergând prin trafic, mi-a fost imposibil să trec de cei care rulau pe pneuri mai rapide.”

La rândul lui, Vettel a declarat că startul său a fost foarte bun și că e foarte fericit. „Steagul roșu nu ne-a ajutat dar am avut șansa noastră. În final suntem foarte fericiți cu locul 3. Am încercat tot ce am putut.”

Cd-T1LeXIAAx_mf

Startul cursei a fost întârziat din cauza unei probleme mecanice ce l-a găsit pe Daniil Kvyat obligat să se retragă din cursă. Mașina sa a rămas oprită în spatele grilei de start și apoi retrasă la boxe, iar piloții au repetat turul de formare înainte ca luminile să se stingă pentru prima oară în 2016.

Când acestea s-au stins, Hamilton a plecat dureros de lent, iar din spatele său a țâșnit Vettel, care s-a instalat la conducerea cursei. Coechipierul său, Kimi Raikkonen, a pornit bine la rându-i, urcând pe locul doi. În urma celor două mașini Ferrari, Rosberg și Hamilton s-au atins ușor la intrarea în primul viraj, britanicul fiind nevoit să încetinească și căzând pe poziția a 7-a. Kevin Magnussen a suferit o pană ceva mai în spate, a oprit la boxe și a rămas cu un tur în urma restului plutonului.

Hamilton a recuperat rapid două poziții, trecând de Felipe Massa în primul sector al turului 4, dar în fața lui, Verstappen a pilotat minunat, anulând orice oportunitate de depășire campionului mondial. Frustrat, Hamilton a comunicat prin radio „nu pot să îl depășesc pe tipul acesta”, în timp ce Ricciardo a demonstrat că Red Bull-ul pare momentan mașina mai bună față de Williams, trecând la rândul său de Massa. Jolyon Palmer l-a ținut pentru moment în urma sa pe Bottas, dar finlandezul a reușit în final să-l depășească pe debutantul de la Renault.

În jurul turului 12 majoritatea piloților care au pornit pe pneurile super soft au început să intre la boxe. Rosberg a trecut pe gume soft și a ieșit înapoi pe circuit. Apoi Vettel a ales să încalțe pneurile cele mai moi și a reușit să-și mențină poziția în fața conaționalului său, în ciuda încercării acestuia de undercut. Pneurile noi l-au ajutat pe Vettel să treacă de Hamilton la ieșirea din virajul 1, iar Raikkonen l-a urmat pe coechipierul său trecând pe un set de super soft-uri.

Apoi a urmat întreruperea. Un duel la mare viteză și un moment de neatenție l-a propulsat pe Alonso în spatele lui Gutierrez, spaniolul lovind zidul de protecție din stânga și apoi rostogolindu-se de două ori înainte ca mașina să se oprească, cu fundul în sus, în nisip. Scene antologice au urmat, cu Alonso ieșind singur dintre resturile mașinii sale spre satisfacția tuturor. Într-o epocă trecută, ar fi fost genul de accident care curma vieți. Astăzi, numai o oră mai târziu, Alonso le zâmbea reporterilor în paddock ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat.

Cursa a fost întreruptă minute bune, timp în care piloții au ieșit din mașini pe linia boxelor. La reluare, Vettel conducea, urmat de Rosberg, Raikkonen, Ricciardo, Verstappen și Sainz, cu Hamilton poziționat pe 7. Strategiile Ferrari și Mercedes s-au diferențiat mult în acest punct al cursei. Piloții echipei italiene au încălțat pneuri super-soft, în timp ce Hamilton și Rosberg au ales să încerce să termine cursa pe un set de medium – decizie care în final le-a adus un-doi-ul.

La scurt timp mai apoi, Raikkonen a fost forțat să abandoneze, mașina sa revenind la boxe în flăcări. Marcus Ericsson a primit o penalizare drive-through, ceva mai târziu suedezul fiind nevoit să se retragă din cursă.

Au existat dueluri și ceva mai în spatele plutonului. Sergio Perez a trecut de Jenson Button înainte ca britanicul să schimbe pneurile sale super soft. A fost indiciul că și Vettel va trebui să treacă pe la boxe, dar Ferrari a ales să-l țină mai mult pe circuit deși acesta pierdea timp în raport cu Rosberg, care rula pe pneuri medium. Germanul avea să oprească trei tururi mai târziu, alegând însă soft-urile pentru a avea o șansă de a obține măcar poziția a 2-a.

La boxe au intrat și cei doi piloți Toro Rosso, alegerea echipei de a-l chema pe Sainz primul înfuriindu-l pe Verstappen, care s-a trezit depășit de coechipierul său și de alte mașini. Oprirea sa lungă la boxe nu l-a ajutat, iar tânărul olandez și-a exprimat dezamăgirea prin radio. Duelul dintre cei doi piloți Toro Rosso avea să continue până la final, Verstappen simțind în mod clar că i s-a produs o nedreptate. El și Sainz au acumulat în final ultimele puncte puse în joc.

În frunte, Rosberg conducea și părea destul de sigur de victorie. În urma sa, Ricciardo a fost depășit de Hamilton, după care a oprit pentru ultima dată la boxe pentru a face un ultim stint rapid pe super soft-uri. Campionul mondial de la Mercedes s-a simțit presat de Vettel în ultimele tururi, dar a reușit să îl țină pe german la distanță, pilotul Ferrari suferind și o ieșire în decor în antepenultimul tur și mulțumindu-se cu locul 3 la final.

Cd-dc8MUYAINvCE

Rosberg a trecut primul linia de sosire, iar Ricciardo l-a depășit din nou pe Massa cu câteva tururi rămase pentru a termina pe 4. Povestea de care nu am amintit a fost cea a lui Grosjean. Francezul a făcut o cursă curată și a reușit o un istoric loc 6 la debutul echipei americane Haas în Formula 1. „Aceasta este o victorie pentru noi,” a strigat Grosjean prin radio la finalul cursei, vizibil emoționat. „Nici nu știu pe ce loc am terminat.” Cursa lui nu a ieșit în evidență, pitstop-ul făcut după accidentul lui Alonso ajutându-l să încheie pe gumele medium încălțate.

Hulkenberg, Bottas, Sainz și Verstappen au terminat în șir indian pe 7-10, lupta așteptată dintre ei pentru cât mai multe puncte nefiind în final văzută. Palmer a încheiat pe 11, în fața lui Magnussen și Perez. Button, Felipe Nasr și Pascal Wehrlein au încheiat pe locurile 14-16 la un tur în urma câștigătorului.

Coechipierul germanului, Rio Haryanto, a abandonat, împreună cu cei menționați mai devreme – Ericsson, Raikkonen, Gutierrez, Alonso și Kvyat.

Cd-SMUAVIAAVEUA

***

Citește și:

Formula 1 Australia: Hamilton cucerește primul pole din 2016

Formula 1: Noul format de calificări pus sub lupă

Formula 1 Australia: Sezon nou, caut răspunsuri

Formula 1 2016: Predicțiile echipei Pitstops.ro

Teste Formula 1 2016: Gata simularea. Notele în catalog!

Formula 1: Ce e nou în sezonul 2016?