Top 50 piloţi de GP: Achille Varzi (12)

Războinicul de gheaţă din Galliate, mergând mereu ca în transă într-un stil perfect şi inimitabil este poate cel mai mare artist din istoria curselor. „Armonia nu poate fi explicată în cuvinte, spune Giovanni Canestrini, iar la Varzi totul era armonie.

Cu Achille Varzi abordarea cerebrală dobândeşte noi faţete. Nu mai este vorba acum doar de tactica aşteptării, promovată de Thery şi Nazzaro urmată de aplicarea loviturii decisive spre final, după un pilotaj care să menţină intact ansamblul tehnic. Dintre toţi exponenţii manierei cerebrale el este cel mai atipic, mai complex şi mai greu de descifrat. Ȋn primă instanţă, Varzi este un războinic singuratic ce nu ia prizonieri şi nu se mulţumeşte cu jumătăţi de măsură. Ȋşi cumpăneşte cu meticulozitate şansele şi alege întotdeauna calea cea mai simplă, mai clară, dar şi cea mai rapidă. Ritmul e şi el calculat cu pedanterie aproape şi rareori iese din transa pe care şi-o impune. Execuţia este perfecta, graţie şi unui simţ tactic ascuţit, chiar dacă nu la nivelul lui Prost. Nu refuză niciodată un duel, dar când simte că ceva este în neregulă în angrenaj, schimbă corabia, aşa cum s-a întâmplat în 1930 când Jano (cu sprijinul tacit al lui Ferrari) a încercat să-l facă un soi de număr doi în spatele lui Nuvolari. Această manifestare este una naturală a unui învingător înăscut, nici vorbă de teama de confruntare. Mergând kilometru după kilometru, tur după tur pe această trasă ideală, neabătându-se niciodată de la ea, imun la presiunea exterioară, pilotul impresionează în primul rând ochiul avizat al specialistului, dar nu vrăjeşte tribuna. De aceea s-a spus în epocă că Achille Varzi nu a avut tifossi veritabili dedicaţi, ci doar admiratori – milioane de admiratori.

Nuvolari era pilotul care ieşea cel mai mult în evidenţă în epocă, însă găsise în persoana lui Varzi un adversar pe măsură, ce îl depăşea prin stilul rece, perfect” spunea Enzo Ferrari. La Montenero 1929, Targa Florio 1930 sau Monaco 1933 a demonstrat că nu poate fi intimidat deloc de mantovan al cărui superior a fost chiar în primul său an la vârf-1929, iar în timpul coabitării lor dificile de la Alfa în 1930 pur şi simplu nu aveai ce alege între cei doi. Apoi, trecut la Auto Union, incredibil de dificilul P-Wagen i s-a părut docil din primele momente, dominând concurenţa în Tunis 1935 şi pierzând doar din pur ghinion la Tripoli în acelaşi an. însă când aceste calităţi primare au fost subjugate printr-un concurs nefericit de împrejurări de morfina oferită de o femeie fascinantă dar de rău augur, steaua marelui pilot din Galliate s-a stins brusc. Frânturi ale talentului încă nealterat s-au mai zărit la Tunis 1936-victorie cu cutia blocată în treapta a 4-a, şi intermitent la Livorno 1937, când s-a dovedit mai rapid chiar şi decât etalonul absolut în materie, Bernd Rosemeyer.

Sfârşind tragic la Bremgarten 1948, taciturnul spadasin ce putea dansa pe muchia prăpastiei în cel mai précis şi sigur mod întâlnit vreodată în anale a dus cu el în ceruri şi indescifrabila-i enigma.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By