Formula 1 Bahrain: Rosberg câștigă sub nocturnă

Formula 1 Bahrain: Rosberg câștigă sub nocturnă

Nico Rosberg a bifat a doua victorie a sezonului în Bahrain în fața lui Kimi Raikkonen și a lui Lewis Hamilton, în timp ce Sebastian Vettel nici măcar nu a plecat în cursă.

Rosberg s-a impus conducând cursa de la start la sosire, după ce a pornit mai bine decât Hamilton și a profitat de acroșajul coechipierului său din primul viraj. Germanul și-a trecut astfel în cont a doua victorie a sezonului, reușind să reproducă succesul din Australia din prima cursă a anului.

El a fost urmat de Raikkonen, care a terminat la 10 secunde în spatele învingătorului. Finlandezul nu a putut imita startul grozav din prima cursă, dar a avut un ritm foarte bun de-a lungul celor 57 de tururi de pe Circuitul Internațional de la Sakhir, recuperând rapid poziții la începutul cursei. Un ultim pitstop realizat la momentul oportun i-a închis ușa lui Hamilton, care a încheiat pe locul 3 după un început dezastruos în care a suferit avarii la mașină.

CfIgfb_WAAA4wKi

Evenimentele importante au început încă dinaintea startului propriu zis. În turul de formare Sebastian Vettel a fost nevoit să se retragă după ce mașina sa a început să scoată fum. Unitatea de putere a cedat, iar locul al treilea de pe grila de start a rămas liber. Probleme a avut și Jolyon Palmer, care s-a retras la garaj cu probleme hidraulice înainte de stingerea luminilor.

Înaintea cursei, Rosberg spunea că se așteaptă la multe depășiri. „Va fi cu siguranță o cursă interesantă și din punct de vedere al strategiei,” zicea. „Vor fi multe depășiri cu diverși piloți aflându-se în situații diferite cu pneurile.” A avut dreptate, dar nu exact cum și-a imaginat. Cursa din Bahrain a fost presărată cu dueluri roată la roată, dar Rosberg a avut victoria în mână încă de la primul viraj.

Atunci, după un start mai bun decât al coechipierului său, germanul a trecut în frunte. A rămas acolo tot restul cursei, profitând și de evenimentele care s-au înșiruit în spatele său. Hamilton a fost lovit de Valtteri Bottas la intrarea în acel prim viraj, ieșind mai șifonat din duel decât finlandezul. Campionul mondial en-titre a căzut până pe locul 8 și a fost nevoit să ruleze pe tot parcursul cursei cu mașina avariată, bucăți de fibră de carbon desprinzându-se treptat de pe monopost. Pentru manevra sa puțin prea ambițioasă, Bottas a fost penalizat cu o trecere pe linia boxelor.

Ceva mai în spate au existat și alte contacte în primele tururi, unele dintre ele având loc chiar în primul viraj, când tot plutonul s-a comprimat datorită contactului dintre cei doi. Carlos Sainz și Sergio Perez s-au încleștat cu consecințe negative, ambii fiind nevoiți să intre prematur la boxe.

Ambii piloți Williams au plecat foarte bine, urcând pe locurile 2-3 în primele tururi. Raikkonen nu a putut repeta startul grozav din Australia și a pierdut câteva poziții, după care a început să le recupereze cu depășiri spectaculoase. Finlandezul a urcat pe locul trei după ce a trecut în tururi succesive de Daniel Ricciardo și Valtteri Bottas.

Jenson Button a avut la rândul său un start bun, dar ghinionul l-a lovit în turul 7, când a fost nevoit să abandoneze după ce sistemul său hibrid a cedat. În frunte, Hamilton reușea să câștige loc după loc în ciuda avariilor suferite de șasiul său, iar primele opriri la boxe au început să aibă loc.

CfIMtRuUYAAojYY

Piloții Williams au ales o strategie diferită față de restul lumii, optând să încalțe pneuri medium de două ori – o idee care nu le-a adus nici un beneficiu. Felipe Massa și Bottas au fost întrecuți în repetate rânduri de mașinile mai rapide din jurul lor.

Echipa Haas a avut parte de vești bune și vești proaste în prima parte a cursei. Cei doi piloți ai săi au reușit să se poziționeze pe poziții decente în top 10, dar Esteban Gutierrez a suferit probleme la rândul său, fiind în final al patrulea abandonat al zilei. În timp ce opririle la boxe deveneau tot mai răspândite în rândul plutonului, pe circuit duelurile se condimentau. Debutantul Stoffel Vandoorne l-a depășit pe Nico Hulkenberg după un duel prelungit pe durata câtorva tururi, iar la ieșirea de la pitstop, Raikkonen a poposit în mijlocul unei lupte cu Massa și Ricciardo din care a ieșit învingător.

Hamilton a ales să încalțe pneuri medium în al doilea său stint, în timp ce Rosberg, Raikkonen și Ricciardo au optat pentru gumele soft. Daniil Kvyat a fost printre ultimii piloți care au schimbat pneurile de la start, fiind întrecut de Ricciardo înainte de a opri. Pe compoziția medium, Massa a suferit, fiind depășit de Romain Grosjean, aflat pe super soft-uri, dar și de Max Verstappen.

Avansul lui Rosberg din fruntea cursei a crescut treptat, Raikkonen fiind la mai bine de 10 secunde în urmă după primele 20 de tururi. Hamilton se afla pe poziția a treia, în timp ce restul lumii se îndepărta ușor-ușor de podium. O bătălie palpitantă a avut loc pentru locurile 11-13 între Pascal Wehrlein și cei doi piloți Sauber, ea prelungindu-se parcă pe întreaga durată a cursei. Carlos Sainz a avut o seară de coșmar după incidentul de la start, spaniolul abandonând în final la boxele echipei, în timp ce weekend-ul dezamăgitor al celor de la Force India a continuat cu un ritm de cursă extrem de lent.

CfIb6SvWQAENhMC

Grosjean l-a întrecut pentru moment pe Ricciardo, iar Kevin Magnussen a întâmpinat probleme mari în a trece de mașina Manor a lui Wehrlein. După a doua sa oprire la standuri, Ricciardo a început să recupereze poziții, mai multe depășiri cauzate de strategiile diferite având loc în interiorul primelor 10 locuri în acea perioadă.

Tururile 38-43 au consemnat ultimele opriri la boxe, dar primele patru poziții erau deja destul de clar stabilite. Rosberg a fost amenințat ușor de Raikkonen, care a fost primul din top 3 care a schimbat pe un ultim set de soft-uri. Germanul l-a ținut la distanță pe finlandez aplicând aceeași strategie, dar Hamilton – care se apropiase de locul al 2-lea al lui Raikkonen – nu a reușit mai mult decât să-și mențină locul 3. Oprirea realizată devreme de finlandez i-a închis orice șansă de revenire campionului mondial.

Ordinea ceva mai în spate a fost stabilită ulterior. Grosjean l-a întrecut pe Massa și a urcat apoi pe locul 5 când Verstappen a fost ultimul pilot care a intrat la boxe. Francezul a încheiat astfel cursa cu un loc mai sus decât a făcut-o în Australia – o realizare excelentă pentru echipa debutantă Haas. Ricciardo a încheiat pe patru, iar Verstappen s-a mulțumit cu locul 6. Massa a avut de urmărit încă o mașină trecând pe lângă el cu ușurință în ultimele tururi, Daniil Kvyat fiind cel care l-a depășit urcând pe 7. Bottas și Vandoorne – aflat la un debut cât se poate de mulțumitor – au completat primele 10 locuri.

Cursa strânsă din afara punctelor a fost „câștigată” în final de Magnussen, care a terminat în fața lui Ericsson și Wehrlein. Felipe Nasr a încheiat pe 14, în fața celor doi piloți Force India, care au îndurat o cursă de coșmar. Indonezianul Rio Haryanto a fost ultimul pilot clasat.

CfIfBQ9WAAE5HVG

În final ziua i-a surâs însă lui Rosberg, care și-a adjudecat a 16-a victorie din carieră și a cincea la rând. „A fost un week-end grozav. Startul a fost elementul cheie, am pornit foarte bine și am încercat să controlez cursa. Mă simt foarte bine cu o nouă victorie,” a spus câștigătorul.

Raikkonen a fost temperat în declarații, spunând că trebuie să se mulțumească cu clasarea sa pe locul secund, în timp ce Hamilton – deși s-ar putea spune că ar fi avut motive să fie supărat de incidentul de la start – s-a declarat relaxat și mulțumit că a putut să continue cursa după avariile suferite. „Mai e mult din sezon.”

Într-adevăr, mai este, dar inițiativa se află momentan în mâinile lui Rosberg.

***

Citește și:

Formula 1 Bahrain: Hamilton in-extremis în pole

Formula 1: De ce Ferrari poate bate Mercedes în Bahrain

Formula 1 Australia: Rosberg lovește primul în 2016

Formula 1: Ce e nou în sezonul 2016?

Formula 1 2016: Predicțiile echipei Pitstops.ro