Formula 1 China: Mercedes vs. Ferrari etapa 3

Formula 1 China: Mercedes vs. Ferrari etapa 3

A treia rundă a sezonului 2016 de Formula 1 ne aduce în China. Circuitul din Shanghai este complet diferit faţă de cele din Australia sau Bahrain. În plus, alegerea pneurilor va face lucrurile extrem de interesante în acest week-end.

Circuitul este unul front – limited iar pneurile faţă sunt extrem de solicitate de-a lungul unui tur, în special pneul de pe partea stângă. Virajul cheie al întregului circuit este primul, un viraj de 270 de grade de dreapta în care monopostul reduce viteza gradual de la 300 km/h la 50 km/h în apex şi în care pneul stânga faţă trebuie să suporte energii colosale.

Pentru China inginerii trebuie să găsească un compromis între un set-up adaptat pentru viteze de top şi aderenţă crescută în viraje. Linia dreaptă cea mai lungă din calendarul 2016 împreună cu cele două viraje de 270 de grade fac ca alegerea set-up-ului să fie crucială. Ca apăsare aerodinamică, nivelul este undeva asemănător cu ceea ce am văzut în Bahrain, poate o idee mai scăzut.

În plus, pentru China, Pirelli a adus aceleaşi compoziţii de pneuri ca în Bahrain. Cu toate astea, temperaturile din Shanghai sunt mult mai scăzute decât în Bahrain (se preconizează 20 grade şi un cer noros în ziua cursei – cu şanse mici de ploaie). Iar alegerea pneurilor de către piloţi este cât se poate de diversă. Circuitul nu este unul care să ofere un nivel de aderenţă ridicat, iar temperaturile scăzute contribuie la apariţia fenomenului de graining. Menţinerea pneurilor în temperatură dar şi aducerea lor în fereastra termică optimă va fi esenţială. Teoretic pneurile medium ar fi cele indicate pentru cursă, dar cu soft şi supersoft la dispoziţie şi cunoscând avantajul pe un tur de circuit dat de compoziţiile mai moi, nu cred că lumea se va înghesui să le folosească. Poate numai în sesiunile de antrenamente.

Frânele nu sunt extrem de solicitate – undeva la 20% din durata în timp a unui tur de circuit se stă pe frânare. Solicitările impuse sistemului de frânare în cele 8 zone de frânare violentă sunt anulate de liniile drepte lungi care răcesc discurile şi etrierele.

© Brembp Brakes
© Brembo Brakes

Power Unit-ul “ia o pauză”. Faţă de Bahrain, sistemul ERS nu lucrează atât de mult, având în vedere că circuitul nu este unul stop-go. Din punctul ăsta de vedere, pentru Ferrari va fi un circuit favorabil având în vedere problemele italienilor. Rămâne de văzut şi ce are Mercedes de spus.

Anul trecut italienii au ajuns în China după vicotria din Sepang, iar Mercedes a arătat încă din antrenamentele libere că victoria lui Vettel din Malaezia a fost una de conjunctură. Însă, în Bahrain, în regim de full-power, cei de la Ferrari au fost doar cu 1.5 km/h mai lenţi decât Mercedes. Iar pe sectorul 2 al circuitului din Sakhir (cel virajat) au fost cei mai rapizi.

Faptul că Lewis Hamilton a primit o penalizare de 5 locuri pe grila de start din cauza schimbări cutiei de viteze înainte de vreme, înseamnă că cele 8 un-doi-uri consecutive din calificări se opresc aici. În plus, Rosberg primeşte un ajutor semnificativ în încercarea de a obţine a treia victorie consecutivă din acest sezon.

Fernando Alonso a primit acceptul FIA pentru a reveni pe circuit în acest week-end după ce în Bahrain spaniolul a fost înlocuit cu pilotul de rezervă al echipei. Comunicatul FIA:

© FIA Â| twitter.com
© FIA | twitter.com

Alegerea pneurilor pentru fiecare pilot:

tires china

Vremea