Formula 1 China: Rosberg înregistrează a treia victorie a anului

Formula 1 China: Rosberg înregistrează a treia victorie a anului

Nico Rosberg a câștigat Marele Premiu al Chinei, obținând a treia victorie din tot atâtea curse în 2016. Pe podium au mai urcat Sebastian Vettel și Daniil Kvyat.

A fost o cursă plină de evenimente și depășiri. Un start cu probleme pentru Ferrari a amestecat plutonul, iar o pană a lui Daniel Ricciardo a adus Safety Car-ul pe circuit și i-a oferit pe tavă o victorie fără griji lui Rosberg. Succesul din China este al treilea stagional al germanului, care își mărește astfel avantajul din fruntea clasamentului piloților.

Pe doi a terminat Vettel, care a fost nevoit să revină din spatele plutonului după ce un acroșaj nefericit cu Kimi Raikkonen le-a îngreunat mult ziua celor doi piloți Ferrari. Într-o cursă în care mulți dintre favoriți au întâmpinat probleme într-un fel sau altul, locul trei a fost ocupat de Kvyat, care a fost ferit de acestea. Rusul a urcat astfel numai pentru a doua oară în carieră pe podiumul Formulei 1.

Pornit din coada grilei de start, Lewis Hamilton nu a fost inspirat în alegerea strategiei de cursă. Nici evenimentele din fața sa nu l-au ajutat, iar britanicul s-a văzut în final prins într-o luptă din care a ieșit cel mai prost. Hamilton a terminat pe locul 7, în urma lui Ricciardo, Raikkonen și Massa, primii dintre aceștia depășindu-l în partea finală.

CgOomGwW8AAobnj

Startul a dat peste cap socotelile multor echipe, nimănui mai mult decât celor de la Ferrari. Ricciardo a pornit excelent de pe prima linie a grilei, depășindu-l pe Rosberg în primul viraj. În spate, Kvyat s-a infiltrat pe interiorul celor două mașini Ferrari. Pentru a-l evita, Vettel a virat prudent puțin spre stânga și l-a lovit pe coechipierul său, Raikkonen ieșind cel mai șifonat din luptă și pierzându-și aripa față complet. Finlandezul a fost nevoit să își reia locul în cursă la spatele plutonului după intrarea la boxe survenită ca urmare a acroșajului.

Ceva mai în spate, Hamilton a avut o soartă asemănătoare, haosul din fața sa ducând la un contact cu o mașină Sauber care i-a avariat de asemenea aripa față. După cursă, Vettel a fost foarte vocal în criticarea lui Kvyat pentru manevra din primul viraj, însă cea care a părut să vorbească mai mult a fost frustrarea. Rusul a fost acoperit de regulament în totalitate. Germanul a pierdut la rândul său locuri bune în urma incidentului, multe alte depășiri având loc pe întreaga întindere a plutonului ca urmare a haosului creat.

În fruntea cursei, Ricciardo și Rosberg erau pe cale să aibă un duel pentru conducere când pneul stânga-spate al australianului a suferit o pană. Mașina de siguranță a ieșit ca urmare pe circuit, iar majoritatea piloților au intrat la boxe pentru primul schimb de pneuri. Acolo, atenția a fost cheie, dată fiind marea densitate de monoposturi pe metru pătrat. Câteva acroșaje au fost evitate in-extremis, iar Vettel a efectuat o depășire îndrăzneață, trecând de două mașini ce rulau lent chiar pe porțiunea dinaintea liniei boxelor. Printre cei depășiți a fost Nico Hulkenberg, care a fost mai apoi penalizat cu 5 secunde pentru ceea ce oficialii au considerat că a fost o întârziere voită a celor din urma sa.

CgOgnvlWsAAHNmd

Turul 8 din cele 56 programate pe circuitul din China a adus reluarea cursei, iar Rosberg – care nu a intrat la boxe și și-a păstrat prima poziție – a început să se distanțeze decisiv de urmăritori. Strategiile au început să se diferențieze în pluton, iar alegerile diferite de pneuri au dus la extrem de multe depășiri și situații entuziasmante pentru fani.

Kvyat, ieșit cu bine din îmbulzeala din primul viraj, a trecut de mai multe mașini din fața sa, depășindu-l finalmente pe Felipe Massa pentru a urca pe locul 2, unde a rămas până spre partea finală a zilei. Între timp, Hamilton și Ricciardo și-au început cursa de recuperare, câștigând poziție după poziție pe circuit. Câteva mașini rămase pe acesta odată cu intrarea Safety Car-ului au creat spectacol în frunte, una dintre ele – cea a lui Esteban Gutierrez – reușind „performanța” de a pierde opt locuri în doar două sau trei tururi.

Alegerea echipei Mercedes de a-l trimite pe Hamilton înapoi în cursă pe pneuri supersoft nu s-a dovedit a fi prea inspirată, iar britanicul a fost pilotul cu cele mai multe intrări la boxe până la final. Compatriotul său, Jenson Button, începea să ruleze foarte bine pe gume medium în mijlocul plutonului, fapt ce a dus la decizii în masă ale echipelor de a da pneului marcat cu linii albe o șansă.

O mică atingere între Vettel și Valtteri Bottas a dus la pierderea unei bucăți a aripii față a primului, iar în spate Hamilton și Ricciardo și-au continuat cursa de recuperare. Depășirile au continuat să aibă loc pe toate fronturile de luptă. De pe poziția a doua, Kvyat a oprit la boxe și a revenit pe circuit exact în fața lui Vettel, cu care s-a duelat mai apoi în finalul Marelui Premiu.

După al doilea rând de schimbări de pneuri cursa s-a mai liniștit, iar la jumătatea acesteia Rosberg conducea liniștit, urmat de Kvyat și de Vettel – cei trei au terminat în final pe podium. O luptă condimentată de strategiile diferite a avut loc pentru locul 4 între Button, Massa, Sergio Perez și Bottas, iar ceva mai în spate Hamilton și Raikkonen rulau unul în spatele celuilalt.

CgOcoTNWcAAO2Xn

Cu aproximativ douăzeci de tururi rămase, Kvyat și Vettel au intrat la boxe pentru ultimul schimb de pneuri. Rusul a rămas în fruntea germanului, dar acesta din urmă le-a ales pe cele mai rapide, soft, în timp ce Kvyat a încheiat cursa pe medium-uri. La scurt timp, ordinea celor doi s-a inversat. În spatele celor doi, mașinile Williams au fost ajunse de Hamilton, care s-a desprins pentru moment de Raikkonen ca urmare a opririlor la boxe. Din grup a făcut parte și Max Verstappen, dar pneurile acestuia nu l-au ajutat, iar olandezul a fost îndepărtat rapid de acolo.

Neputința lui Hamilton, care nu a reușit să găsească o modalitate de a depăși decât una din mașinile albe, l-a costat, iar Ricciardo a ajuns destul de repede grupul celor trei. Pe pneuri soft, australianul a trecut pe rând de fiecare dintre ei, iar Raikkonen a recuperat la rândul său pentru a se afla în curând în urma lor. Finlandezul l-a depășit pe Hamilton cu relativă ușurință și apoi a trecut și de Massa. Brazilianul s-a apărat excelent în fața campionului mondial en-titre, reușind chiar să termine cursa în fața sa.

După ultima sa intrare la boxe, Verstappen a reușit să recupereze câteva poziții și a terminat chiar în spatele lui Hamilton, pe poziția a 8-a. Coechipierul său, Carlos Sainz, l-a urmat, iar Bottas a cules ultimul punct pus în joc.


Pozițiile din afara punctelor au fost și ele extrem de disputate. Perez a terminat pe locul 11 în final, în timp ce piloții McLaren nu au reușit să intre în top 10 deși au rulat acolo destul de mult timp pe durata cursei. Gutierrez a încheiat pe 14, la peste un tur în urma învingătorului. Hulkenberg, Marcus Ericsson, Kevin Magnussen și Pascal Wehrlein – care la un moment dat era al 4-lea – s-au clasat în spatele mexicanului de la Haas.

Romain Grosjean a suferit în China, terminând doar al 19-lea. În urma sa, Felipe Nasr, Rio Haryanto și Jolyon Palmer au completat clasamentul final al unei curse ce nu a avut nici un abandon.

Mulți piloți ar putea să candideze cu oarecare succes la titlul de „pilot al cursei”. Cu excepția lui Rosberg, Kvyat și Massa, primii șapte clasați au reușit recuperări foarte bune după diversitatea de probleme care i-a lovit.

Ziua i-a aparținut însă lui Rosberg, care are acum mai mult decât dublul punctelor coechipierului său în fruntea clasamentului piloților.

CgOpQ7SUkAAbyFk