BSB Oulton Park: Richard Cooper la prima victorie

Al doilea weekend de curse în BSB, în mare același desfășurător: un început ezitant al ambelor manșe, tatonări continue între cei scăpați la conducere, apoi spectacol total în ultimele 2-3 tururi, când victoria se decide la o lungime de roată. Silverstone a dat tonul, Oulton confirmă tipicul deja stabilit.

Anul trecut Josh Brookes și Shane Byrne au omorât spectacolul. Cu prea puține excepții, victoriile au fost adjudecate de cei doi. Plecarea lui Brookes spre World SBK a motivat mai mult piloții rămași, iar cei care spuneau înainte de începerea sezonului că Byrne va avea drum deschis spre titlu s-au înșelat amarnic. Ba mai mult, după succesul din prima rundă de la Silverstone, per general, Shane Byrne a fost un anonim în runda secundă de la Oulton Park, pe un circuit udat din plin de ploaia omniprezentă în Marea Britanie în această perioadă. Bine că nu a nins, așa cum s-a întâmplat înainte de startul în cursa WEC de la Silverstone, cu doar o săptămână mai devreme.

Plutonul a abordat cele două manșe ceva mai rezervat, după multiple incidente petrecute în cursele suport – Moto3, Stock 600, Stock 1000 și Supersport. Totuși, nici clasa regină a seriei britanice de motociclism nu a scăpat fără abandonuri spectaculoase.

Shane Byrne pare a avea un debut de sezon ezitant, nu este exclus să își fi subestimat adversarii, crezând că se va putea impune lejer în fața unui grup de piloți competitivi, dar fără aspirații  de a ajunge în competiții superioare. Numim aici piloți precum James Ellison, Christian Iddon, Michael Laverty și un pilot ce pare să aibă parte de un declic în carieră – Jason O’Halloran.

Deși prea devreme pentru a da un verdict, este foarte posibil ca motocicletele Ducati să fi pierdut în 2016 lupta directă cu BMW și Kawasaki, fiind chiar depășite de motoarele Honda. Oulton a fost un circuit aparte, virajat și cu schimbări de nivel, rezultatele fiind influențate și de ploaie în mare parte, așa că teoria lipsei de competitivitate a celor de la Ducati se mai amână câteva etape.

Dacă Shakey are evoluții sinusoidale, la vârf avansează cu pași siguri noul venit Leon Haslam, învingător al primei manșe. După ce s-a lămurit că nu va putea niciodată să aibă același noroc precum Jonathan Rea care se transformă într-o legendă fără sclipire a Superbike-ului mondial, asta din cauza plutonului discutabil ca și nivel, Haslam s-a întors acasă în BSB, unde speră să se impună în fața unui alt pilot șters la nivel de World SBK, Shane Byrne. Cât despre un anume japonez triplu campion, mai bine să nu mai amintim și să ne bucurăm atunci când apare fugitiv prin cadru, în duelurile sale pentru ultimul punct în clasamentele curselor.

Cursele au devenit spectaculoase abia pe final, când în luptă au rămas doar doi piloți, Haslam și Iddon în prima manșă, respectiv același Iddon și senzaționalul Richard Cooper, un pilot în vârstă de 33 de ani ce își joacă marea carte în acest an la o echipă de top, Buildbase BMW. Pentru Richard, cursa a doua i-a adus prima victorie din carieră, la o diferență infimă de Iddon.

Atât Christian Iddon cât și James Ellison par lipiți de podium în această primă parte a sezonului, în timp ce Michael Laverty împărtășește soarta lui Byrne, oscilând mult în evoluțiile sale.

Impresionant pe durata weekend-ului a fost Jack Kennedy de la Team WD-40, pilot ce apare constant între primii opt. Un alt pilot obișnuit cu podiumul, ce ar trebui să evolueze mai bine, cam la același nivel cu Iddon și Ellison, este Stuart Easton, însă nu a arătat încă nimic în primele două runde.

Dacă Leon Haslam nu își va găsi vreo motivație subită și nu va începe să domine autoritar cursele, lupta pentru titlu se va prelungi fără îndoială până spre finalul sezonului. Momentan este aproape imposibil de a intui cine ar putea prelua frâiele competiției. Încă nu trebuie subestimat nici Shane Byrne!

A treia rundă a sezonului va avea loc la Brands Hatch, pe varianta Indy, în data de 20-22 mai.

You may also like

0 comments