BSS Brands Hatch: Audi și Mercedes pleacă cu victoriile

Brands Hatch a fost gazda celei de-a doua etape din Blancpain Sprint Series care a scos la rampă atât Audi-ul R8 LMS cât și Mercedes-ul AMG GT, dar profilul circuitului a făcut dificile depășirile, oprirea la boxe fiind cea ce a schimbat ierarhii.

Sub un cer lipsit de nori pe care se vedea doar soarele care lumina puternic, 37 de mașini s-au aliniat la start împărțite în patru categorii: Pro, Silver Cup, Pro-Am și Am Cup. Atât cursa de calificare cât și cea de campionat au avut loc în ziua de duminică, între ele făcându-și loc cursele din GT Sports Club (campionat țintit către piloți amatori și cei trecuți de 60 de ani), și cele între hypercar-uri precum McLaren P1 sau Aston-Martin Vulcan.

Calificările au adus o premieră în Blancpain GT – primul pole pentru echipa ISR, Audi-ul #74 având alături pe prima linie Mercedes-ul HTP cu numărul 86. Jules Szymkowiak a luat startul în aceasta mașină în cursa de calificare, jumătatea tânără a echipajului trecând chiar în Paddock Hill Bend de Audi-ul ISR pilotat de Frank Perera. Acesta a comentat după cursă că a decis să nu dea dovadă de prea multă ambiție în acest duel, având în vedere că cele mai multe puncte aveau să se ofere în cursa de campionat. Aceeași mentalitate s-a părut că au avut-o majoritatea piloților din pluton, dovada fiind lipsa incidentelor sau a depășirilor.

Audi și Mercedes au plecat din Albion cu câte o victorie fiecare, dar WRT au luat-o pe cea mai importantă
Audi și Mercedes au plecat din Albion cu câte o victorie fiecare, dar germanii au luat-o pe cea mai importantă

După doar cinci bucle, Szymkowiak avea deja un avantaj de aproape 3 secunde în fața lui Perera care era urmat de Chris Mies, ce a promovat o poziție după start, Jazeman Jafaar și Alvaro Parente. La finele stint-ului său, polonezul din Mercedes-ul fruntaș a intrat la boxe cu un avans de peste 5 secunde în fața Audi-ului ISR. Mies se afla la acel moment la puțin peste o secundă în urma lui Perera. Momentul opririlor la boxe a fost și cel care a mai schimbat puțin ordinea prin pluton, de interes fiind duelul dintre Stefan Rosina și Bentley-ul lui Andy Soucek, unul fără prea multă miză căci cei doi se aflau pe locurile 17-18.

Primii trei au ieșit însă în aceeași ordine, cu Schneider în fața lui Stockinger și Ide. Fostul campion din DTM, care bifează în acest an primul sezon complet în vreun campionat din 2008 când s-a retras dîn campionatul german de turisme, s-a depărtat rapid de filipinezul echipei ISR, peste nouă secunde despărțindu-i pe când mai erau 15 minute înainte de final. Germanul și-a motivat forcing-ul prin simpla curiozitate de a afla ritmul mașinii în vederea cursei de campionat care urma. Cum Stockinger nu avea un ritm impresionant, acesta a fost prins din urmă de un pilot semi-pensionat, Enzo Ide. Belgianul face anual nu mai mult de cinci sau șase curse dar, chiar și așa, a reușit să pună presiune pe Stockinger. În urma celor doi se afla Clemens Schmid în celălalt Mercedes HTP urmat de Frederic Vervisch care a ieșit de la boxe pe poziția a cincea după ce Laurens Vanthoor a plecat de pe opt.

AKKA ASP a avut un weekend dificil la Brands Hatch dar au reușit să termine pe podium la Pro-Am
AKKA ASP a avut un weekend dificil la Brands Hatch dar au reușit să termine pe podium la Pro-Am

Tânărul Vanthoor era pus pe ofensivă, fiind unul dintre puținii care chiar a bifat o depășire în a doua jumătate a cursei, alt pilot bătăios fiind Rob Bell în McLaren-ul pornit de Parente care a căzut pe opt după o oprire lentă. Diferența a fost că Dries Vanthoor chiar a bifat o manevră reușită, urcând pe șase după ce a trecut de Lamborgini-ul GRT pilotat de Pohler după ce acesta a fost încurcat de niște mașini întârziate. În frunte, Ide trebuia la rândul său să se apere de Schmid care s-a apropiat în ultimele minute, însă austriacul nu a putut urca pe podium, ordinea rămânând aceeași. Astfel, Mercedes s-a impus prin mașina #86, ISR terminând pe doi cu #74 în timp ce W Racing Team a venit pe trei cu Mies la bordul mașinii #33.

Ordinea de la finalul cursei de calificare de 60 de minute a fost, ca întotdeauna, cea de plecare în cursa de campionat. Startul a fost de această dată lansat, mașinile nefiind poziționate tocmai corect când s-a arătat lumina verde dar plecarea a fost validată. Întregul pluton a trecut și de această dată fără probleme prin Paddock Hill Bend. În frunte, nu au avut loc schimbări de poziție dar puțin mai în spate Maxime Soulet a ținut să arate că Bentley-ul s-ar putea preta pe sinuosul circuit din Kent, urcând de pe 10 până pe 6 până la finele primului tur pentru ca apoi să mai câștige două poziții și să-l ajungă din urmă pe Stockinger care rula pe poziția a treia.

Clasarea pe cinci a Audi-ului împărțit de Vanthoor și Vervisch nu i-a ferit pe aceștia de probleme, Vervisch făcând contact cu un alt Audi la începutul cursei ceea ce a produs o pană pe stânga spate. În frunte, Schneider s-a desprins ușor de Ide față de care a pus peste trei secunde trei tururi. În urma grupului fruntaș se afla Clemens Schmid pe cinci, urmat de Rob Bell pe șase. Pohler în Lamborghini-ul GRT #63 era pe șapte înainte de a primi un drive through pentru o greșeală a echipei înainte de start.

bsbh5
Bentley a progresat de pe 24 după calificările pentru cursa de calificare până pe trei la finele cursei de campionat

În turul 15, Soulet a reușit să treacă de Stockinger în Paddock Hill Bend, acesta fiind la doar 1,5s de Ide, respectiv șase de lider. Bentley-ul #8 nu a trecut însă de Audi-ul lui Ide care a intrat la boxe în turul 18 în timp ce mașina M-Sport a stat mai mult pe circuit. La boxe, o felie îndestulătoare de ghinion s-a îndreptat către HTP Motorsport. Mașina #85 a lui Clemens Schmid a pierdut timp din cauza unei roți care refuza să iasă, ruinând cursa sa și a lui Jafaar. În plus, mașina #86 a lui Schneider a pierdut șefia întrecerii, asta deși germanul avea un avans de opt secunde când a pătruns la boxe. Szymkowiak a revenit pe traseu pe poziția secundă, la trei secunde în urma lui Mies și cu Bentley-ul lui Andy Soucek în spate. Audi-ul ISR a ieșit de la boxe pe poziția a patra.

Astfel, un calcul simplu arată că HTP Motorsport a pierdut aproximativ 11 secunde în raport cu W Racing Team la boxe, îndeajuns ca mașina lui Mies să iasă pe primul loc deși a fost adusă de Ide pe poziția a treia. Chiar și oprirea echipei M-Sport a fost marginal mai bună, aceștia ieșind de la boxe în coada Mercedes-ului #86.

Cu 20 de minute înainte de final, două Audi-uri ale W Racing Team s-au întâlnit nu prea amical pe pistă, Michael Meadows lovind mașina lui Sergio Jimenez în virajul Westfield. Incidentul a fost curățat după aproximativ 10 minute astfel că steagul verde a fost fluturat lăsând loc pentru șapte tururi de foc. Szymkowiak se afla în dreptul lui Mies în timp ce Soucek, cu mai mult ghinion, avea între el și primele două mașini alte două care erau întârziate.

Audi-urile au mers bine dar incidentul lui Vanthoor și cel al lui Jimenez și Meadows au umbrit puțin un pitwork excelent
Audi-urile au mers bine dar incidentul lui Vervisch din turul secund și cel al lui Jimenez și Meadows au umbrit puțin un pitwork excelent

Startul a fost curat, Alvaro Parente trecând de Audi-ul ISR al lui Perera și îndreptându-se către Bentley-ul lui Soucek. Liderii erau despărțiți de doar o jumătate de secundă astfel că luptele pentru prima poziție și pentru ultima treaptă a podiumului au fost cele care au animat finalul cursei deși, în cele din urmă, nu au avut loc schimbări de ordine. Mies a trecut primul linia de sosire, urmat de Szymkowiak, cu Soucek pe trei, Parente pe patru și Stockinger pe cinci.

În urma acestei etape, Rob Bell a urcat la șefia clasamentului global Blancpain GT. Este de menționat și că Michele Beretta și Luca Stolz s-au impus în Silver Cup cu Lamborghini-ul #19 în timp ce Broniszewski și Piccini s-au impus la Pro-Am printr-o clasare pe locul 21 la general cu 488-ul JMB. Asta după ce Broniszewski a dominat cursele din GT Sports Club.

Următoarea etapă din seria Sprint va avea loc la începutul lunii iulie pe Nurburgring, înainte de aceasta fiind programate două etape din seria de anduranță, la Silverstone și, respectiv, la Paul Ricard. Etapa de la Silverstone va avea loc chiar weekend-ul viitor.

Rezultate din cursa de calificare aici

Rezultate din cursa de campionat aici

Sursă foto: SRO, Vision Sports Agency


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By