BES Silverstone: Mercedes controlează o cursă cu final încins

BES Silverstone: Mercedes controlează o cursă cu final încins

Etapa secundă din Blancpain Endurance Championship a fost sub semnul dominației Mercedes-Benz care s-a impus în clasamentul general prin echipajul #84 al HTP Motorsport în ciuda presiunii venite din partea Audi-ului WRT pilotat de neobositul Laurens Vanthoor.

Mirko Bortolotti a plecat din pole position la bordul Lamborghini-ului Grasser Racing Team #63 dar stint-ul acestuia a fost unul dificil, presiunea din partea lui Frank Perera fiind constantă în ciuda lipsei de top speed a R8-ului. Față de etapa din BSS de la Brands Hatch când Perera a terminat pe doi după ce a plecat din pole, aici, la Silverstone, în echipajul ISR #74 se mai aflau doi piloți amatori astfel că mașina a căzut în clasament după ce Perera a predat mașina. În urma celor doi s-a aflat Dominik Baumann în timp ce Bentley au avut probleme. Soucek a intrat după doar câteva bucle iar Smith a fost întors într-un duel cu Schmid pentru locul cinci. Malucelli a progresat și el în prima parte a întrecerii urcând până pe șase în dauna lui Ortelli care a căzut pe șapte în Jaguar-ul Emil Frey care plecase de pe cinci.

Audi a terminat pe doi prin echipajul cu cei doi frați Vanthoor
Audi a terminat pe doi prin echipajul cu cei doi frați Vanthoor

După prima serie de opriri, Audi-urile WRT au progresat în clasament grație unei strategii diferite, Audi-urile petrecând cu 20s mai puțin la boxe decât Lamborghini-urile GRT. Conform regulamentului, mașinile trebuie să stea la boxe fie până în 70s în cadrul unui pit scurt (doar pneuri/doar combustibil), fie peste 90s pentru un pitstop complet. Astfel, Vanthoor cel tânăr a revenit pe pistă în top trei după ce Vervisch adusese mașina #1 la boxe din poziția a șaptea. În frunte a rămas în continuare Lamborghini-ul #16 lăsat pe mâinile lui Ineichen. Jafaar a ieșit pe pistă al treilea în mașina #84 în fața Audi-ului #74 preluat de Hassid care se afla în fruntea categoriei Pro-Am. În urma acestuia se aflau Bacheta și Sims în Mercedes-ul #85 și, respectiv, BMW-ul #99.

Jumătatea întrecerii a adus cu ea un nou lider, Vanthoor trecând de Ineichen pentru a urca pe prima poziție în virajul Village. Dries nu s-a putut păstra pentru mult timp în frunte căci după doar un tur, în virajul Club, Jaafar a profitat de trafic și a trecut de pe trei direct în frunte. Malaezianul a fost capabil apoi să se depărteze de Audi-ul #1, construind un avans de aproape cinci secunde. Vanthoor, la rândul său, s-a depărtat la opt secunde de Lamborghini-ul Grasser Racing. Mai în spate, Bacheta și Sims au reușit să treacă de Hassid care a rămas însă în fruntea clasei Pro-Am. Acesta îi avea în urma sa pe Stuart Leonard cu Audi-ul #2 și pe Christoph Haase care se afla pe poziția a opta în Audi-ul Sainteloc Racing.

BMW a bifat o clasare pozitivă prin mașina #99 dar #98 a avut mai puțin noroc
BMW a bifat o clasare pozitivă prin mașina #99 dar #98 a avut mai puțin noroc

Prima neutralizare a cursei a venit pe când mai erau doar 20 de minute rămase din ora a doua. Cauza nu a fost vreun incident, race control simțind nevoia de a introduce neutralizarea pentru a permite lucrătorilor să curețe anumite zone ale pistei unde se aflau mai multe debris-uri pe suprafața asfaltică. Această scurtă neutralizare a fost văzută ca o oportunitate pentru a bifa a doua oprire de către echipajul #2 al Team WRT care l-a chemat la boxe pe Leonard. După ce cursa a revenit sub regim de steag verde, Hassid a mai pierdut două poziții în fața lui Haase și a lui Ledogar în cel mai bine poziționat McLaren Garage 59.

Ultima serie de opriri la boxe nu a schimbat ordinea în fruntea plutonului, Buhk ieșind primul, la peste cinci secunde în fața lui Laurens Vanthoor. Întorsătura poveștii a venit cu 40 de minute înainte de final după ce un Ferrari 458 Italia GT3 de la categoria Am Cup s-a oprit la marginea linii drepte folosite în F1 ca linie de start/sosire cu probleme terminale. Evacuarea mașinii a durat minute bune iar după ce acest proces s-a terminat safetycar-ul a rămas în continuare pe traseu căci mai multe mașini rămăseseră în urma primului șir. Astfel, abia pe când mai erau 20 de minute până la final s-a fluturat din nou steagul verde, Vanthoor fiind în imediata apropiere a lui Buhk.

Lamborghini a ocupat ultima treaptă a podiumului cu echipajul #16 care a plecat din pole position
Lamborghini a ocupat ultima treaptă a podiumului cu echipajul #16 care a plecat din pole position

Belgianul nu a putut însă să treacă căci gumele sale nu mai erau chiar în stare optimă și, în lipsa traficului, acesta a fost nevoit să-l privească pe Buhk cum se îndreaptă spre victorie. În spate, Dontje, Bleekemolen și Eng s-au luptat pentru ultima treaptă pe podium, Eng trecând de Mercedes-ul lui Dontje cu 11 minute înainte de final în timp ce Bleekemolen a reușit să termine pe trei la bordul Huracan-ului cu numărul 16.

Shane Van Gisbergen a preluat McLaren-ul de la Ledogar și l-a adus la final pe poziția a șasea în fața Audi-ului Sainteloc Racing pilotat de Guilvert în ultimul stint. Pe opt a terminat Bentley-ul cu numărul 7 care a revenit după incidentele din prima parte a cursei pentru a aduna puncte valoroase.

Lupta pentru victoria în categoria Pro-AM s-a încins pe final, Maro Engel trecând în ultima buclă atât de Aston-ul Oman Racing pilotat de Jonny Adam cât și de Audi-ul ISR #74 adus la sosire de Giauque. La Am Cup, Ferrari-ul Rinaldi #488 a terminat pe prima poziție, respectiv pe locul 33 la general.

Mercedes s-a impus la Pro-Am după ce Engel a urcat două poziții în ultimul tur al cursei
Mercedes s-a impus la Pro-Am după ce Engel a urcat două poziții în ultimul tur al cursei

Următoarea etapă din BES va avea loc la Paul Ricard, aceasta fiind ultima cursă înainte de cea de 24 de ore de la Spa-Francorchamps din iulie.

Rezultate complete aici

Sursă foto: Blancpain GT Series