Moto2: Luis Salom a decedat în urma unui accident în FP2

Doi ani la rând în lupta la vârf la clasa Moto3, apoi ezitant în exprimarea la clasa intermediară, Luis Salom și-a găsit sfârșitul în virajul 12 de la Montmelo, în antrenamentele de vineri dinaintea cursei sale de casă.

Virajul fatal (penultimul) a fost cel pe care, de câțiva ani, monoposturile nu-l mai parcurg cu aceeași viteză după ce a fost construită șicana de la finele turului. Salom a pierdut controlul la 150km/h și a lovit puternic glisierele de protecție, trecând apoi câteva minute bune până când mașinile de asistență și ambulanțele au ajuns la locul incidentului. Transportat apoi la spitalul general din Barcelona, Salom a încetat din viață la ora locală 16:55.

Imaginile accidentului (Marca)

Luis Salom a avut dificultăți în a face tranziția la Moto2, reușind doar două podiumuri în 2014, după ce fusese la un pas de titlul Moto3 în stagiunea precedentă. Anul trecut s-a zbătut în anonimat și a încheiat al 13-lea la general cu echipa Pons, iar 2016 părea să aducă semnele unei reveniri, grație locului secund din etapa qatareză inaugurală. În momentul de față, el era al zecelea la general pe o motocicletă subdezvoltată, la o grupare din eșalonul secund (SAG Team).

În vârstă de 24 de ani, Salom devine așadar primul pilot care-și găsește sfârșitul pe circuitele din MotoGP de la Marco Simoncelli (23 octombrie 2011) încoace. Incidentul său va fi analizat în detaliu și declarațiile lui Miguel Oliveira atestă faptul că prezența zonei de eșapare exclusiv cu asfalt nu a permis scăderea considerabilă a vitezei înaintea contactului cu barierele. În același timp, la Monza s-a constatat că e mai sigură o revenire a pietrișului pe exteriorul virajului Parabolica, așa că sunt semne ale inversării tendinței asfaltării, așa cum am susținut și noi în repetate rânduri.

Dacă la Barcelona erau frecvente decesele în perioada folosirii traseului urban de la Montjuic, mai ales pentru tradiționala probă de anduranță moto de 24 de ore (7 piloți și-au găsit sfârșitul în 27 de ani), circuitul de la Montmelo era considerat destul de sigur. Doar în 2005 a avut loc un incident fatal, protagonist fiind francezul Xavier Febra, tot în cursa de 24 de ore ce fusese mutată de pe străzile din zona olimpică pe traseul dedicat.

cond


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By